رئیس جمهور اعلام کرد:

عبور از دوگانه سلامت و معیشت در دوران کرونا

اقتصاد ایران: رئیس جمهور درآخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونای دولت دوازدهم گفت: تصمیمات ما همواره بر پایه خرد جمعی بوده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حسن روحانی امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اهمیت تشکیل این ستاد افزود: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا نبود، ایجاد هماهنگی در سراسر کشور امر ساده‌ای نبود و این ستاد به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیر در زمینه کرونا، در جلسات خود به صورت ویدئو کنفرانس که همه استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور داشتند، موضوعات مورد بحث و تبادل قرار می‌گرفت.

 روحانی با اشاره به اینکه این اتصال و هماهنگی بین مدیران و مسئولان مربوطه سراسر کشور ما را یاری کرد تا به اهداف خود در مبارزه به ویروس کرونا برسیم گفت: هرهفته تصمیماتی که فکر می‌کردیم، ضروری است در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ می‌کردیم و در این ۷۸ جلسه‌ای که برگزار شد، ۵۷۳ مصوبه این جلسات ابلاغ شد.

رئیس جمهور جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا را جزو نهاد سازی‌های نظام ذکر کرد و افزود: نظام ما از آغاز درگیری با این ویروس احساس کرد، نهاد جدیدی را نیاز دارد تا بتواند با این ویروس مقابله کند، این نهاد از سوی طریق شورای عالی امنیت ملی به تصویب به تایید مقام معظم رهبری رسید و اختیارات این جلسه را مساوی اختیارات شورای عالی امنیت ملی قرار دادند.

 روحانی با اشاره به تشکیل جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا طی یک سال گذشته با مسئولان بخش‌های مختلف کشور گفت: این هماهنگی و هم فکری که بین سه قوه و بین مقامات لشکری و کشوری بود، تقریباً چیزی شبیه ترکیب شورای عالی امنیت ملی داشت.
رئیس جمهور با اشاره به ایجاد کمیته‌های مختلف در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ما ۷۸ جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم و تقریباً ۷۸ جلسه هم جلسات روسای کمیته‌ها بود.

 روحانی ادامه داد: وزارت بهداشت در خط مقدم بود و وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در این امر مهم یاری و کمک کردند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تصمیمات ما در ستاد ملی مقابله با کرونا همواره مبنی بر خرد جمعی بوده است گفت: این تصمیمات در سه، چهار رده از جمله کمیته ها، وزارت بهداشت و قرارگاه مورد بحث قرار می‌گرفت و پخته می‌شد.

 روحانی افزود: تمام تصمیمات، تصمیمات پخته‌ای بود و ما تصمیمی نمی‌بینیم که بر خلاف اصول علمی و یا روندی که حتی در جهان امروز وجود دارد، باشد.

رئیس جمهور گفت: البته ما از تجربیات جهانی هم استفاده کردیم و خود دانشمندان مان نیز پژوهش‌های مختلفی داشتند و در سطح جهان ارائه کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ