صنایع نساجی اصفهان نیازمند نگاه ویژه مسئولان

اقتصاد ایران: اصفهان- صنایع نساجی اصفهان نزدیک به چهار سال است که با وجود تحریم،رکود ،تورم و افزایش غیر منطقی مواد اولیه کارگاه های تولیدی آن اوضاع این صنعت هر روز بد تر از دیروز می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  استان اصفهان با دارا بودن بیش از هزار و 700 واحد تولیدی ریسندگی و بافندگی به عنوان سومین استان صنعت نساجی در کشور شناخته می شود.
متاسفانه چند سالی است که با فشار های اقتصادی و افزایش رکود و تورم، بسیاری از شاغلین این حوزه در تهیه مواد اولیه خود ناکام بوده اند و در نهایت بازار شاهد کاهش چشمگیر تولیدات نساجی به خصوص پوشاک در بازار اصفهان طی سال جاری بوده است.

* نبود مواد اولیه کاهش 60 درصدی تولیدات پوشاک تولیدی اصفهان را رقم زد*
در این باره ابراهیم خطابخش رئیس شهرک پوشاک استان اصفهان اظهارداشت:از اغاز سال جدید تاکنون بیش از 30 درصد از واحد های صنفی تولید پوشاک اصفهان تعطیل شده اند.
وی افزود: دلیل بسیاری از این تعطیلی ها کمبود مواد اولیه صنایع پوشاک در بازار است که این حوزه با صنعت نساجی رابطه نزدیک دارد و تولیدات پوشاک استان را به 60درصد کاهش داده است.
رئیس شهرک پوشاک استان اصفهان تاکید کرد: این روز ها نظارت صحیحی بر قیمت گذاری و تامین مواد اولیه صنایع نساجی و پوشاک که عمدتا انها نخ و پنبه هستند نیست و بازار این اقلام به دست دلالان و واسطه گران افتاده است. خطابخش گفت: بیش از 50 درصد از مواد اولیه از کشور های مختلف خاورمیانه از جمله ارمنستان و گرجستان به داخل بازار کشور وارد می شود که به خاطر تحریم ها این کار به سختی شکل می گیرد.
وی اضافه کرد:قاچاقچیان که از وارد کردن این اقلام به بازار و فروختن آنها به دو برابر قیمت سود کلانی می برند باعث متلاشی شدن چرخه رونق نساجی اصفهان شده اند.

*بی میلی مردم به خرید از تولیدات نساجی اصفهان هر روز کم رنگ تر می شود*
منصور شیشه گر رئیس اتحادیه صنایع نساجی اصفهان اظهار داشت: با کاهش تولید محصولات نساجی اصفهان در زمینه های پوشاک،فرش،گلیم و گبه طبیعتا قیمت آن در بازاردچار نوسان زیادی می شود و باعث دوگانگی خریدار می شود.
وی افزود:میزان قدرت خرید مردم از محصولات نساجی در بازار در مقایسه با سال گذشته 70 درصد کاهش پیدا کرده است.
رئیس اتحادیه صنایع نساجی استان اصفهان تاکید کرد:قیمت فرش و پوشاک در بازار به نسبت سال گذشته 50 درصد بیشتر شده و حضور مردم را در این بازار هر روز کمرنگ کرده است.
شیشه گر ادامه داد:با وجود نبود طرح های جذاب بر روی لباس ها و فرش ها مردم به سراغ اجناس خارجی می روند و شاغلین این حوزه دچار کمبود منابع مالی شدید هستند.
وی یادآور شد:بزرگترین خواسته ما از دولت آینده رسیدگی و نظارت بر حوزه نساجی اصفهان و راه اندازی دوباره بسیاری از واحد های تولیدی این صنعت است.

گزارش از عیسی صادقی

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ