حرم مطهر رضوی در روز عید غدیر میزبان عاشقان ولایت بود

اقتصاد ایران: مشهد-همزمان با روز عید سعید غدیر، حرم مطهر ثامن الائمه(ع) میزبان زائران و مجاورانی بود که برای عرض شادباش به بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) مشرف شده بودند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، طبق سنت هر ساله و به برکت آغاز امامت حضرت علی(ع) در روز عید غدیر، زائران و مجاوران با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای عرض تبریک و شادباش این روز عزیز به این حرم نورانی مشرف شده بودند.

به همین مناسبت امروز 18ذی القعده،برنامه ‎هایی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا طاهریان ذاکری سخنران این مراسم به تبیین پیام غدیر برای مسلمانان پرداخت و گفت: همان گونه که قرآن و اسلام آیین مستمر و کامل‌ترین دین الهی است، ولایت نیز برای تمام انسانها مستمر و ادامه‌دار است.

وی با بیان اینکه پیام غدیر، همان پیام قرآن و رسول خدا(ص) است، ابراز کرد: ما مسلمانان از دو سرمایه قرآن و عترت برخورداریم که این دو هیچ‌گاه از یکدیگر جدا نمی‌شوند و تایید کننده هم هستند.

حجت‌الاسلام طاهریان ذاکری با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) با کلام، پیام، منش، روش زندگی و حیات سیاسی، عبادی و همچنین روابط اجتماعی خود اسلام را تفسیر کردند گفت: سرمایه معنوی و فرهنگی ما مسلمانان قرآن و اهل بیت(ع) و همچنین تاریخ روشن آن است که می‌توانیم با بهره‌مندی از آن راه سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت را طی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در چنین روزی پیامبر(ص) از مردم برای امیرمومنان(ع) بیعت خواستند، بیعت به معنی اعلام همیاری، همکاری و کمک است و اگر مردم بخواهند زندگی سعادتمند داشته باشند باید همراه و یار و یاور هم باشند،زیرا پیام غدیر وحدت امت مسلمین است.

سخنران حرم مطهر رضوی به دلایل قرائت دعای ندبه در روز عید غدیر اشاره و عنوان کرد: رمز توصیه به قرائت دعای ندبه در روز غدیر بیعت با امام زمان(عج) است زیرا هنگام ظهور ایشان از مردم بیعت گرفته می‌شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ