رئیس مجلس:

موانع رشد مراودات تجاری ایران و سوریه برداشته شود

اقتصاد ایران: رئیس مجلس گفت: موانع رشد مراودات تجاری به خصوص موانع پیش پای فعالان اقتصادی و صنعتگران بخش خصوصی ایران سوریه باید برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر خارجه سوریه که در محل اقامت وی در دمشق حضور یافته بود، با تأکید بر اینکه پس از یک دهه جنگ سخت تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی با سوریه و محور مقاومت اکنون دشمنان عرصه جنگ را تغییر داده و شاهد جنگ اقتصادی هستیم گفت: در چنین شرایطی باید موانع از پیش پای تجار، فعالان اقتصادی، صنعتگران و همه فعالان بخش خصوصی برداشته شود تا با ارتقای روابط تجاری بتوانیم در جنگ اقتصادی نیز پیروز شویم.

قالیباف در ابتدای این دیدار گفت: پیروزی بر تروریست‌ها پس از یک دهه جنگ سخت، یک پیروزی بزرگ برای ملت سوریه بود آن هم پیروزی بر تروریست‌هایی که مورد حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی و آمریکا بودند.

وی اضافه کرد: پس از این تحولات، آمریکا و رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده‌اند که با نبرد مستقیم نظامی یا نبرد نیابتی نمی‌توانند محور مقاومت را شکست دهند، بنابراین جنگ را به حوزه اقتصادی کشانده‌اند تا مردم کشورهای اسلامی به خصوص محور مقاومت را تحت فشار قرار دهند.

رئیس مجلس با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها علیه ایران، سوریه و سایر کشورهای محور مقاومت تأکید کرد: تنها راه مقابله با این جنگ اقتصادی، افزایش ارتباطات میان کشورهای مسلمان به خصوص کشورهای محور مقاومت است.

قالیباف ضمن انتقاد از سطح پایین روابط تجاری ایران و سوریه، گفت: اینکه مجموعه مراودات تجاری دو کشور حدود ۱۵۰ میلیون دلار باشد، به هیچ وجه قابل قبول نیست و موانع رشد مراودات تجاری به خصوص موانع پیش پای فعالان اقتصادی و صنعتگران بخش خصوصی باید برداشته شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین مطالبات و مشکلاتی که فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران و سوریه شب گذشته با وی در میان گذاشته‌اند، خطاب به وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: حل و فصل این مشکلات و موانع برعهده دولت‌ها است و باید این مشکلات حل شود.

وزیر خارجه سوریه: مراودات اقتصادی و تجاری ایران و سوریه باید به بالاترین سطح ممکن برسد

بر اساس این گزارش، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه روابط با جمهوری اسلامی در دل و جان مردم سوریه ریشه دارد، تأکید کرد: باید روابط میان دو کشور در همه حوزه‌ها ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه روابط سیاسی و امنیتی ایران و سوریه در بهترین شرایط است، گفت: در چنین وضعیتی چرا نباید سطح روابط تجاری و اقتصادی ارتقا یابد؟

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه قدرت محور مقاومت در منطقه هر روز بیشتر می‌شود تصریح کرد: در چنین شرایطی باید مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور نیز به بالاترین سطح ممکن برسد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به دستور بشار اسد برای تقویت هرچه بیشتر روابط این کشور با محور مقاومت خطاب به قالیباف، گفت: سفر شما به سوریه برای ما مبارک است و تلاش می‌کنیم اهداف این سفر برای ارتقای روابط محقق شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ