سفر خارجی در شرایط کرونا چگونه انجام می شود؟

اقتصاد ایران: سفر خارجی در شرایط کرونا به کشور مقصدتان بستگی دارد. بعضی کشورها در بدو ورود شما را قرنطینه می کنند و بعضی دیگر با ارائه تست منفی کرونا اجازه ورود می دهند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سفر خارجی در شرایط کرونا با وجود قوانین مختلفی که در کشورهای مختلف وجود دارد، شاید برخی از هموطنان را برای انتخاب بهترین مقصد برای سفر، دچار چالش کرده است. در این مطلب، شرایط کشورهای مختلف در پذیرش مسافران را بررسی می کنیم.

نکات مهم سفر خارجی در شرایط کرونا

همانطور که می دانید مهم ترین نکته ای باید رعایت کنید، زدن ماسک است. یکی دیگر از مواردی که توصیه می کنیم به همراه داشته باشید، برگه نتیجه منفی تست کرونا است. به دلیل اینکه ممکن است بدون در دست داشتن نتیجه تست PCR پذیرش نشوید و نتوانید سفر خود را انجام دهید. این تست باید به زبان انگلیسی و در آزمایشگاه های مورد تایید ایرلاین انجام شده باشد. همچنین توصیه می کنیم وضعیت کشور مورد نظر از نظر پذیرش مسافر را در وبسایت IATA بررسی کنید.

اگر قصد سفر خارجی ارزان را دارید، پیشنهاد می کنیم پکیج تور خارجی را رزرو کنید. قیمت تورهای خارجی آژانس مسافرتی مهرپرواز با توجه به ارائه پکیج های متنوع بسیار مقرون به صرفه است. زیرا می توانید مناسب ترین هتل را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید. شما می توانید برای سفر ارزان، هتل های ارزان قیمت و 3 ستاره را برای اقامت خود انتخاب کنید. همچنین می توانید تور لحظه آخری خارجی را در آژانس هواپیمایی مهرپرواز رزرو کنید.

سفر خارجی به ترکیه در شرایط کرونا

شما می توانید در شرایط کرونا به کشور ترکیه سفر داشته باشید اما به همراه داشتن تست منفی کرونا که در 72 ساعت قبل از پرواز انجام شده باشد، الزامی است. همچنین با شماره پاسپورت خود باید توسط اپلیکیشن، وبسایت و یا از طریق پیامک، کد HES را دریافت کنید زیرا برای پروازهای داخلی در ترکیه و ورود به اماکن عمومی، آن را نیاز خواهید داشت. این کد به صورت QR Code است و باید همراهتان باشد.

برای سفر ارزان به ترکیه پیشنهاد می کنیم از پکیج تورهای مسافرتی استفاده کنید. آژانس هواپیمایی مهرپرواز بهترین قیمت تور ترکیه را ارائه می دهد. اگر استانبول را برای سفر انتخاب کردید بهترین کار این است که هتل های نزدیک میدان تکسیم را انتخاب نمایید. اما اگر میخواهید به شهرهایی مثل آنتالیا و یا مارماریس سفر کنید حتما در انتخاب هتل وسواس بیشتری به خرج دهید و در صورتی که قادر هستید ترجیحا هتل های 5 ستاره را انتخاب نمایید زیرا این هتل ها با ارائه بهترین خدمات در شهرهای ساحلی سفری هیجان انگیز را برایتان رقم میزنند.

آیا برای برگشت از ترکیه به ایران نیاز به تست کرونا است؟

بله. در فرودگاه جدید استانبول محل های ویژه ای برای انجام تست کرونا تدارک دیده شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین می توانید از بیمارستان های استانبول که خدمات تست PCR کرونا ارائه می دهند استفاده کنید.

سفر خارجی به ارمنستان در شرایط کرونا

برای سفر به کشور ارمنستان نیز مانند ترکیه نیاز به ارائه تست منفی کرونا دارید. مرز زمینی و هوایی ارمنستان نیز برای ایرانیان باز است و می توانید در صورت وجود پرواز، به این کشور سفر داشته باشید.

سفر خارجی به روسیه در شرایط کرونا

ایرانیان از ابتدای سال 2021 می توانند با ویزای الکترونیکی به روسیه وارد شوند. این ویزا برای سفر توریستی و تجاری است و مدت اقامت 8 روزه نیز به 16 روز تبدیل شده است. هزینه ویزای الکترونیکی چهل دلار است و هزینه ویزا برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

سفر خارجی به کانادا در شرایط کرونا

همه مسافران در بدو ورود به کانادا، الزاما باید سه روز در هتل قرنطینه شوند و ادامه قرنطینه خود را در خانه باید بگذرانند. در صورتی که نتیجه تست کرونای افراد مثبت باشید باید تا دو هفته در هتل بمانند. مسافران ورودی به کانادا مجازند که در چند فرودگاه خاص پرواز داشته باشند. این فرودگاه ها عبارت اند از: تورنتو، مونترال، کلگری و ونکوور.

برگشت از چه کشورهایی نیاز به تست کرونا ندارد؟

در حاضر ورود مسافران از همه کشورها به جز کشورهایی که کرونای دلتا در آن شیوع پیدا کرده است مجاز است. اما مسافران از کشورهای دیگر نیز باید برای ورود به ایران تست کرونا بدهند. مسافران بعضی کشورها که از نظر شیوع کرونا وضعیت خوبی دارند و واکسیناسیون به خوبی در آنجا پیش رفته است می توانند بدون انجام تست کرونا وارد خاک ایران شوند. اما اگر این مسافران علائم کرونا مانند تب داشته باشند

باید قرنطینه شوند. این کشورها عبارت اند از: آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، هلند، سوئد، ایرلند، لتونی، لوکزامبورگ، بلژیک، اتریش، بلغارستان، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، مالتا، لهستان، پرتغال، رومانی، استونی، مجارستان، فنلاند، یونان، اسلواکی واسلوونی.

مسافرانی که از اتحادیه اروپا به ایران می آیند در صورتی نیاز به تست کرونا ندارند که واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و از آن 15 روز گذشته باشد. به همراه داشتن کارت واکسیناسیون برای این مسافران الزامی است.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی و خدمات اخذ ویزا بهره ببرید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس مسافرتی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزا و خدمات مسافرتی با 02143638 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ