به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،در راستای افزایش استحکام و ایمنى، کاهش وزن و کاهش مصرف سوخت، تارا از بهروزترین مواد اولیه شامل ورق های مخصوص دوفازی و فن آوری جدید موسوم به Tailor Welded Blank بهره میگیرد. دانش فنی ساخت قالب های سنگین فلزی با ورق های استحکام بالا در کشور سابقه نداشته و شرکت آیکید ایران خودرو به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان در سطح گروه صنعتی ایران خودرو و بزرگترین قالب ساز خاورمیانه، موفق به شبیه سازی، طراحی و ساخت قالب های مذکور در این پروژه ملی شده است.
تمام ورق های مصرفی در قطعات بیرونى خودروی تارا، ورقهاى Bake Hardened بوده که فعلا بهواسطه عدم تولید در فولادسازیهاى داخلى، از خارج از کشور تامین می شود.
در قطعات بدنه تارا ۱۲ تا ۱۵ قطعه اصلی با ورق DP که نوع خاصی از ورقهای استحکام بالا به شمار می روند وجود دارند. برخی از این ورقها از استحکام بالایی تا حدود هزار مگاپاسکال برخوردارند؛ این میزان استحکام در هیچ یک از خودروهای تولید داخلی وجود ندارد.