دهکده مشاغل کودک در گیلان گشایش یافت

اقتصاد ایران: گیلان_دهکده مشاغل کودک امروز "یکشنبه" با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان در مرکز سنجش و مهارت ۹ دی فنی و حرفه ای در رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مدیر دهکده مشاغل کودک گیلان روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح این مرکز گفت: این مجموعه بزرگترین مرکز مشاغل کودک در کشور است که به گروه سنی سه تا ۱۳ سال در رشته های شغلی مختلف از جمله طراحی و خیاطی، نجاری، تعمیرات خودرو، الکترونیک، نقشه کشی، بانکداری، آشپزی و ارگونومی آموزش می دهد.

سحر فروهر اظهار داشت: دهکده مشاغل کودک گیلان با کمک ۴۰ مربی سازمان فنی و حرفه ای استان ، ۴۰ شغل را پوشش داده و آموزش های لازم را به مخاطبان ارایه می دهند.

وی با بیان اینکه ثبت نام کودکان در گروه سنی یاد شده بر اساس علاقه آنان به مشاغل است، افزود: کودکان ثبت نام شده در دهکده مشاغل کودک بر اساس استعداد برای آموزش رشته شغلی هدایت می شوند.

مدیر دهکده مشاغل کودک در گیلان با اشاره به ارایه آموزش ها در این مرکز از ۵۴ تا ۷۲ ساعت خاطر نشان کرد: کودکان آموزش دیده در دهکده کودک، مدرک رسمی مربوط به فنی و حرفه ای نیز دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه دهکده مشاغل کودک اولین مرکز فرهنگ سازی با موضوعات مختلف و مشاوره اجتماعی است، افزود: در این دهکده همچنین به گروه سنی سه تا ۱۳ سال اطلاعاتی در ارتباط با حقوق شهروندی و شبکه های مجازی و خطرات آن ارائه می شود.

مدیر دهکده مشاغل کودک گیلان بیان داشت: در این مرکز با هدف آگاه سازی در زمینه مضرات مواد مخدر با همکاری پلیس مواد مخدر و حضور مربیانی از این مجموعه به خانواده های این کودکان نیز اطلاعاتی داده می شود.

وی در ادامه با تشریح سایر برنامه های دهکده مشاغل کودک به انعقاد تفاهمنامه ای با جمعیت هلال احمر و آتش نشانی اشاره و اظهار کرد: بر اساس این تفاهمنامه آموزش های امداد و نجات از سوی هلال احمر و چگونگی مواجهه با زلزله و حریق از سوی آتش نشانی انجام می گیرد.

فروهر، زمان فعالیت دهکده کودک را از ساعت ۳۰: ۸ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۴ شب عنوان و تصریح کرد : در زمان حاضر هزینه ورودی این دهکده مشاغل ۱۰ هزار تومان و آموزش ها ۵۰ هزار تومان است.

دهکده مشاغل کودک گیلان با ۵. ۳ میلیارد تومان اعتبار در فضایی بالغ بر ۶۴۰ متر با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ارایه آموزش های شغلی و مهارت های زندگی برای کودکان راه اندازی شده است.

۲۰ مرکز دولتی فنی و حرفه ای و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد در استان گیلان فعال است.

گیلان دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ