نماینده مردم تهران:

مجلس باید به توسعه اقتصاد دیجیتال توجه کند

اقتصاد ایران: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به کسب و کارهای مشخص و به طور مشخص توسعه اقتصاد دیجیتال حتما باید جاپای محکم‌تری در مجلس داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجتبی رضاخواه در برنامه تلویزیونی «غیرمحرمانه» با موضوع «بررسی راهکارهای افزایش کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا»، گفت: چند سالی است که به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی رواج بسیار زیادی در اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا پیدا کرده است.

وی متذکر شد: با نگاهی به آمار سازمان ملل در خواهیم یافت که ۱۵ سال قبل از شیوع کرونا نرخ متوسط اقتصاد دنیا حدود دو نیم درصد بوده، اما نرخ اقتصاد دیجیتال حدود ۱۰ درصد بوده است. بنابراین‌ کسب و کارهای اینترنتی رو به رواج می باشند. طبیعی است که پس از شیوع کرونا این نرخ رشد افزایش یافته و حقیقت آن است که در همه دنیا این روند افزایشی وجود داشته است.

رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال و حکمرانی افزود: در دنیای امروز نیازهایی هستند که چه به دلیل شیوع کرونا و حتی پس از خاتمه این پاندمی طبیعتا در صورت دسترسی به اینترنت راحت تر به صورت آنلاین قابل ارائه است و از منظر کلی اقتصاد به طور حتم این روند مناسب تر است.

رضا خواه متذکر شد: رسیدگی به کسب و کارهای مشخص و به طور مشخص توسعه اقتصاد دیجیتال حتما باید جاپای محکم تری در مجلس شورای اسلامی داشته باشد. ما می خواهیم رشد قابل توجه ای در فضای اقتصاد دیجیتال اتفاق بیافتد.

وی تاکید کرد: با کاهش نقش نفت در اقتصاد کشور، نیاز به پیشران های جدید در اقتصاد داریم و حتما یکی از بهترین و دم دست ترین، پیشران ها و قابل وصول ترین آنها اقتصاد دیجیتال است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: باید تصویری برای اقتصاد آینده کشور بسازیم تا در سال ۱۴۱۰نقطه مطلوب کجا باشد و موانع موجود را مورد بررسی قرار دهیم و از انگیزه ها برای رسیدن به مقصد استفاده کنیم.

رضا خواه تصریح کرد: اولین بودجه ای که مجلس شورای اسلامی به عنوان انگیزه در این راستا در سال ۱۴۰۰ می تواند بررسی کند به طور مشخص مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه این فضا می باشد. بنابراین یکی از انگیزه ها و پیش نیازهای لازم برای توسعه در این راستا سرمایه گذاری می باشد که مجلس آن را پیش بینی کرده است. یکی از پیش نیازهای دیگر آن است که از لحاظ تنظیم مقررات، رگولاتوری، تنظیم گری و تصویب قوانین خلاءهای وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: اغلب کسب و کارهای اینترنتی با وجود تمامی این مشکلات بزرگ شده اند و دلیل آن دست گذاشتن بر نیازهای واقعی مردم است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ