۲۵درصد از اعتبارات مشاغل خانگی به اشتغال سربازان گیلان اختصاص می یابد

اقتصاد ایران: گیلان_مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت ؛ تا سقف ۲۵درصد از اعتبارات مشاغل خانگی استان گیلان در سال جاری به اشتغال سربازان وظیفه اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، دکتر یونس رنجکش در ششمین کارگروه تخصصی مهارت اموزی سربازان وظیفه استان گیلان افزود : این تصمیم بر اساس مصوبه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان اجرایی می شود .
وی اظهار داشت : سربازان دارای گواهی های مهارتی پس از پایان دوران خدمت وطیفه با معرفی دبیر خانه کار گروه تخصصی مهارت اموزی سربازان وظیفه می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی اظهار داشت : میزان اعتبارات مربوط به تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری هنوز ابلاغ نشده است اما این اعتبار در سال ۹۹ بیش از شش میلیارد تومان با کارمزد چهار درصد برای مشاغل خرد خانگی بوده است.
وی اضافه کرد : تلاش داریم با هماهنگی بانک های استان بویژه بانک سپه از محل منابع مختلف تسهیلات حمایتی برای اشتغال سربازان مهارت دیده پس از اتمام مدت سربازی در سال جاری در نظر گرفته شود.
به گفته مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با توجه به تفاهم نامه رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح با وزیر کشور در راستای هماهنگی و پیگیری برای اجرای بهتر طرح مهارت اموزی سربازان وظیفه این ماموریت در استان گیلان با محوریت استانداری پیگیری می شود.
دکتر رنجکش افزود : تسهیلات تنها مختص به وام برای اشتعال زایی نمی شود بلکه تسهیلگری در صدور مجوز فعالیت های اقتصادی ، مهارت اموزی و رصد و پیگیری اشتغال و راهنمایی متقاضیان از جمله اقدامات برنامه ریزی شده در این زمینه است که با هماهنگی دستگاههای اجرایی و یگان های نظامی عضو کار گروه تخصصی استان انجام خواهد شد.
وی مهمترین دغدغه در اشتغال افراد جویای کار را مهارت حضور در بازار کار عنوان و تاکید کرد؛ سربازان و سایر متقاضیان جویای کار باید الزام جدی در چگونگی ورود به بازار کار و ایجاد کسب و کارها در نطر بگیرند. به گفته این مسوول، مهارت حضور در بازار کار و ایجاد کار افرینی باید به عنوان یک الزام در مهارت اموزی سربازان وظیفه و سایر متقاصیان مورد توجه قرار گیرد.
وی برگزاری دوره های مختلف و همایش های کار افرینی و ایجاد کافه کارافرینی ها و مراکز مشاوره را در اینامر بسیار مهم دانست.
در این جلسه گزارشی از وضعیت اقدامات انجام گرفته برای اموزش های مهارتی سربازان د یگان های نظامی توسط دبیر کار گروه ارایه و دیدگاهها و نطرات سایر اعضا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ