انواع کاشت دندان های رایج ( بریج و ایمپلنت )

اقتصاد ایران: یکی از رایج ترین مشکلاتی که اغلب مردم با آن روبرو می شوند از دست دادن دندان و تغییر رنگ دندان‌هایشان است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  این دو واقعه بروز اثر رژیم نا درست غذایی و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ها اغلب رخ می دهد. روش‌ بریج دندان و ایمپلنت در صورتی که توسط متخصص ایمپلنت انجام شود به راحتی و با نتیجه ای بسیار مناسب مشکل بی دندان را رفع می کند.

در روش بریج  با استفاده از یک روکش و تکیه آن به دو دندان مجاور جای خالی دندان پر شده، در روش ایمپلنت با کاشت یک دندان جدید جای خالی دندان از دست رفته را پر می کنند. روش بلیچینگ دندان برای تغییر رنگ دندان و روش های بریج و ایمپلنت برای پر کردن جای خالی دندان مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که جای دندان از دست رفته شما خالی بماند قطعا منجر به بروز مشکلات بسیار زیادی مانند تحلیل استخوان و لثه، مشکلات گوارشی و زیبایی و کاهش طول عمر دیگر دندان های شما می شود. ‎

بریج دندان

ممکن است یک یا چند دندان شما بر اثر اتفاقات و دلیل های مختلفی کشیده شده باشند یا از بین رفته باشند. در این صورت یک پل دندان می‌تواند این شکاف را با استفاده از یک یا چند دندان مصنوعی کاذب پر کند. شایع ترین دلیل هایی که باعث از بین رفتن دندان ها می شود وجود پوسیدگی، بیماری های لثه، بیماری های مادرزادی و اتفاقات ناگوار است. در صورتی که بخواهید برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته از روش بریج استفاده نمائید باید دندان های اطراف ناحیه خالی شده در صحت و سلامت کامل باشند. زیرا به عنوان پشتیبان از آن‌ها استفاده می شود. در انجام روند درمانی بریج دندان هایی که اطراف دندان از دست رفته وجود دارند مانند یک پل عمل می کنند و ناحیه بی دندان را به صورت کامل حمایت می کنند. مدت زمان نصب بریج کوتاه بوده و حداکثر در 2 الی 3 جلسه درمانی انجام می شود.

بریج دندان

در واقع پایه بریج روکشی است که باید روی دو دندان طبیعی در اطراف ناحیه خالی دندان قرار بگیرد. دندان های اطراف که مانند پایه یا اباتمنت قرار می گیرند باید کاملا محکم باشند و به صورتی تراش داده شوند که روکش بریج به خوبی بر روی دندان قرار گرفته شود. دندان مصنوعی در واقع بر روی لثه ها قرار داده می شود و دارای ظاهری بسیار طبیعی خواهد بود.

قیمت بریج دندان 1400

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به منظور پر کردن جای خالی دندان از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد دندان ایمپلنت شده دقیقا مانند دندان های طبیعی است به صورتی که نمی توان فرقی بین آن و دندان طبیعی قائل شد. یکی از بهترین و بی نقص ترین روش هایی که برای پر کردن جای خالی دندان مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از روش ایمپلنت است. ممکن است پروسه درمان آن کمی طولانی باشد اما در بلند مدت از مزایای بی شمار آن می توانید استفاده نمائید. این نوع کاشت دندان به صورت دائمی است و دیگر نیازی به وارد کردن و خارج کردن آن از دهان نخواهید داشت.

ایمپلنت درواقع یک میله پیچ شکل است که اغلب از جنس تیتانیوم ساخته می شود و باید درون استخوان فک قرار داده شود. درون استخوان فک یک سوراخی ایجاد می شود و ایمپلنت درون آن کاشته می شود. تقریبا 3 الی 6 ماه زمان نیاز است تا ایمپلنت به استخوان فک جوش خورده و آماده سوار کردن تاج دندان شود. تاج دندان مرحله نهایی نصب ایمپلنت است که در نهایت ظاهر دندان را هم دقیقا شبیه به دندان طبیعی می کند. در صورتی که از ایمپلنت دندان به خوبی مراقبت کنید حداقل 25 سال ماندگاری خواهد داشت اما در صورتی که از آن به خوبی مراقبت نکنید 15 سال ماندگاری خواهد داشت و گاهی منجر به شکست و عدم موفقیت در کاشت ایمپلنت می شود.

ایمپلنت دندان

افرادی که می خواهند اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نمایندباید بدانند ترک دخانیات 1 الی 3 ماه قبل و بعد از ایمپلنت دندان ضروری است در غیر این صورت کاشت ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت با شکست روبرو خواهد شد.

افرادی که دارای دیابت کنترل نشده هستند نمی توانند از این روش استفاده نمایند اما افرادی که دیابت کنترل شده دارند ممنوعیتی در استفاده از آن ندارند.

ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت به روش های مختلفی انجام می شود: ایمپلنت معمولی، ایمپلنت فوری، ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت کامل

برخی تصور می کنند هزینه کاشت دندان به روش ایمپلنت بسیار بالاست در صورتی که اگر در بلند مدت این مبلغ را در نظر بگیرید کاملا متوجه خواهید شد که این مبلغ بسیار مقرون به صرفه است و نسبت به روش های دیگر دارای عوارض بسیار کمتری است. با استفاده از ایمپلنت دندان می توانید از تحلیل لثه و تحلیلی استخوان فک جلوگیری کنید.

البته افرادی که برای ایمپلنت دندان انتخاب می شوند باید دارای تراکم کافی استخوان و کیفیت خوب استخوانی باشند در غیر این صورت عملیات کاشت ایمپلنت دندان آن ها با عدم موفقیت روبرو خواهد شد. امروزه دیگر نگرانی برای کیفیت و تراکم استخوانی وجود ندارد زیرا با عمل جراحی پیوند استخوان و سینوس لیفت می توان مشکلات استخوانی را از بین برد. تنها نکته ای که در این صورت مطرح می شود طولانی شدن مدت زمانی کاشت است زیرا برای جراحی لیفت سینوس و پیوند استخوان نیاز به مدت زمان کافی جهت بهبودی کامل استخوانی است. افرادی که دیرتر اقدام به کاشت ایمپلنت دندان می نمایند بیشتر در معرض از بین رفتن کیفیت و تراکم استخوان فک و لثه هستند.

تفاوت ایمپلنت و بریج دندان

دو روش رایج کاشت دندان بریج و ایمپلنت از انواع کاشت دندان هستند و این دو روش محبوب ترین روش برای دندانهای از دست رفته است. بریج و ایمپلنت هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند که هر فرد وابسته به بودجه ، وضعیت استخوان و فاکتور های شخصی یکی از این درمان ها را با مشورت با پزشک انتخاب می کنند.

تفاوت ایمپلنت و بریج

مزایای بریج دندان

  • هزینه دندان به صرفه تر
  • طول درمان و جلسات درمان پایین
  • بدون نیاز به انجام جراحی کاشت دندان

معایب بریج

  • تراش دندان دندان های مجاور
  • طول عمر کمتر به نسبت ایمپلنت
  • نیاز به مراقبت های بیشتر

مزایای ایمپلنت دندان

  • استحکام بالا
  • طول عمر بالا
  • جلوگیری از تحلیل استخوان و لثه

معایب ایمپلنت دندان

  • قیمت بیشتر به نسبت بریج دندان
  • طول درمان بالاتر
  • احتیاج به انجام جراحی کاشت دندان
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ