وزارت صمت اعلام کرد:

مشکلات مواد اولیه صنعت پوشاک را کاهش داده ایم

اقتصاد ایران: وزارت صمت اعلام کرد: برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز صنعت پوشاک  همواره همکاری و تعامل بسیار خوبی  با ذی‌نفعان از ‌جمله ارگان‌ها و تشکل‌های ذی‌ربط دولتی و خصوصی، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کالا جهت پیشبرد اهداف سازنده در صنعت نساجی، پوشاک دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  وزارت صنعت در واکنش به انتشار مطلبی تحت  عنوان" قطع برق نفس تولید را گرفت/ تیر خلاص وزارت صنعت به صنعت پوشاک " در این رسانه به ارائه توضیحاتی پرداخته است. 

  توضیحات وزارت صنعت به شرح زیر است:

 در بحث تهیه مواد اولیه مور دنیاز صنعت پوشاک  دفتر صنایع نساجی ، پوشاک و سلولزی  همواره همکاری و تعامل بسیار خوبی  با ذی‌نفعان از ‌جمله ارگان‌ها و تشکل‌های ذی‌ربط دولتی و خصوصی، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کالا جهت پیشبرد اهداف سازنده در صنعت نساجی، پوشاک و سلولزی دارد. 

این دفتر ضمن کاهش گروه کالایی مرتبط با مواد اولیه، قطعات و ملزومات مرتبط با صنعت پوشاک، مراتب را به‌طور هفتگی برای هریک از واحدهای تولیدی متقاضی از طریق بانک مرکزی جهت تسریع در تخصیص ارز موردنیاز آن‌ها پیگیری می‌نماید.

همچنین نظر به موضوع لزوم تعدیل قیمت مواد اولیه (انواع نخ) اقدامات و جلسات متعددی در جهت تأمین مواد اولیه موردنیاز تولید از طریق واردات صورت پذیرفت و علاوه بر آن، ضمن اشاره به توانمندی مناسب در تولید عمده پارچه‌ها و نخ‌های موردنیاز پوشاک داخلی، از تولیدکنندگان پوشاک کشور انتظار می‌رود در راستای حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل، در تأمین نیاز خود از محل تولیدات داخلی اهتمام بیشتر داشته و در صورت نیاز، نسبت به تأمین بخشی از مواد اولیه، از طریق واردات اقدام نمایند.

 لازم به توضیح است هیچ‌گونه محدودیتی در تأمین پارچه از طریق واردات وجود نداشته و در واردات برخی نخ‌های سیستم پنبه‌ای نیز با توجه به امکان تأمین از تولیدات داخلی، شرایط واردات منوط به ارائه آمار تولید در سامانه بهین یاب امکان‌پذیر بوده و این موضوع به استان‌های تابعه ابلاغ گردیده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ