معاون استاندار خراسان رضوی:

ضرورت تدوین شیوه‌نامه استخراج رمز ارز

اقتصاد ایران: مشهد-معاون استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌بایست شیوه‌نامه فعالیت واحد‌های استخراج رمزارز و نحوه تامین انرژی واحد‌های فعال در این حوزه را تهیه و تدوین نماید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران؛سید کمال‌الدین میرجعفریان در نشست "کمیسیون ماده ١١ قانون هوای پاک" در محل استانداری خراسان رضوی افزود: تامین برق و انرژی مورد نیاز برای استخراج رمزارز مهم است و باید نحوه تامین آن مشخص باشد لذا این مهم باید ساماندهی شود تا قابلت کنترل دقیق وجود داشته باشد.
 
وی به درخواست برخی واحد‌های تولیدی برای تبدیل فعالیت آن‌ها به واحد استخراج رمزارز اشاره و بیان کرد: در هر شرایطی تاکید بر رونق تولید است، ولی تبدیل واحد‌های تولیدی به مراکز استخراج رمز ارز توجیه پذیر نیست.
 
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی نیز باید کنترل‌های لازم را در مورد استخراج رمزارز داشته باشند، زیرا نباید تولید از چرخه کار خارج شده و تسهیلات و زیرساخت‌های تولید برای فعالیت واحد استخراج رمزارز بکار گرفته شوند. 
 
وی در ادامه نشست "کمیسیون ماده ١١ قانون هوای پاک" همچنین از حضور نیافتن برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی نظیر شرکت شهرک‌های صنعتی در کارگروه آلودگی هوا انتقاد و بیان کرد: این نشست‌ها با هدف جلوگیری از توقف فعالیت واحد‌های تولیدی برگزار می‌شوند لذا فقدان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این نشست‌ها قابل توجیه نیست. 
بر اساس "ماده ۱۱ قانون هوای پاک" هر اقدامی در زمینه ساخت، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.
 
نشست کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک نیز در هر استان با حضور "یکی از معاونان استاندار با تعیین استاندار به عنوان رییس کمیسیون و عضویت مدیرکل حفاظت محیط زیست به عنوان دبیر کمیسیون، روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بازرسی، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی و فرماندار شهرستان ذیربط" به عنوان اعضای کمیسیون ماده ۱۱ و بر اساس درخواست رسیده، تشکیل می‌شود. 
 
بکارگیری دستگاه‌های استخراج رمزارز موسوم به "ماینر" تحت هر شرایطی، غیرمجاز و موجب پیگیرد قانونی است.
 
هم‌اینک اجرای این امر با جمع‌آوری ماینر‌های غیرمجاز در خراسان رضوی توسط شرکت‌های توزیع برق استان و مشهد با هماهنگی نیروی انتظامی در جریان است. از پارسال تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه ماینر از صد‌ها مکان مخفی در خراسان رضوی شناسایی و ضبط شده است. 
 
میزان مصرف نیرو توسط این تعداد ماینر استخراج ارز دیجیتال به هزاران کیلووات در ساعت می‌رسد لذا جلوگیری از این فعالیت غیرمجاز تاثیر شایانی بر ممانعت از خاموشی و تامین بهنگام برق شهروندان دارد.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ