چه زمانی در دوره DBA شرکت کنیم؟

اقتصاد ایران: آیا می‌خواهید در بین تمام افرادی که در رشته مدیریت تحصیل کرده‌اند بدرخشید و متمایز باشید؟ آیا هنوز در انتخاب این که کدام دوره را بگذرانید شک دارید؟ آیا قصد دارید در حرفه خود موفق شوید و رقبا را شکست دهید؟ اول از همه‌، شما باید به این سوال پاسخ دهید که هدف اصلی شما چیست؟

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،قطعا یکی از جواب‌ها به سوالات شما شرکت در دوره DBA  است. دوره آموزشی DBA بر روی تجربه مدیریت حرفه‌ای فرد تمرکز دارد. دانشجویان در برنامه آموزشی این دوره به مشکلات عملی که به طور خاص در محل کار آن‌ها رخ می‌دهد می‌پردازند. همچنین قابلیت اطمینان‌، موفقیت و کسب دانش جدید حاصل از پروژه و همچنین پیروی از استانداردهای اخلاقی را می‌آموزند.

درباره ساختار و قالب DBA

مدیریت عالی کسب و کار یا همانDBA  یک هدف دوگانه دارد: مشارکت در تجارت و همچنین توسعه بیشتر عملکرد حرفه‌ای (به عنوان مثال کمک به دانش حرفه‌ای در تجارت). دانشگاه‌ها معمولاً از داوطلبان می‌خواهند که با تجربه قابل توجهی در تجارت یا کسب وکار به سمت این رشته یا دوره آموزشی بیایند‌؛ به ویژه اگر این تجربیات بیشتر در نقش‌های رهبری یا مسئولیت‌های استراتژیک بوده باشد، مفیدتر و ارزشمندتر محسوب می‌شود.

دانش آموختگان پس از آموزش DBA در زمینه‌هایی مانند: علوم مدیریت‌، مدیریت فناوری اطلاعات‌، رفتار سازمانی‌، اقتصاد‌، مالی، منابع انسانی و مواردی از این دست تخصص به دست می‌آ‌ورند.

لازم به ذکر است که برای مدیریت عالی کسب و کار تقریبا 30 گرایش گوناگون در سطح بین المللی تعریف شده است، اما می توان اذعان کرد که 4 گرایش آن تقریبا در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزشی در کشورها ارائه می شود.

چرا باید مدرکDBA  گرفت؟

در این که دوره MBA  برای صاحبان کسب و کار دوره‌ای ارزشمند است‌، هیچ شکی نیست، اما دوره آموزشی DBA به دلایل زیر کاربردی‌تر بوده و بازدهی بالاتری دارد:

1- مهارتها و فنون سطح بالای تجارت را می‌آموزید

مدیریت عالی کسب و کار یاDBA  شما را برای نقش‌های ارشد رهبری مانند: C-level ها و موقعیت‌های مدیریت سازمانی در شرکت‌ها‌، سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های دولتی آموزش می‌دهد، همچنین یک حوزه کسب و کار میان رشته‌ای است که به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در زمینه‌های خاص تخصص به دست بیاورند. دوره‌های DBA در بخش‌هایی مانند مدیریت مالی‌، مهندسی و فناوری‌، مدیریت دولتی‌، مدیریت پروژه‌، بازاریابی و موارد دیگر ارائه می‌شود.

2- متمایز از جمع عمل می‌کنید

از روزهایی که مدرک MBA آرزوی هر شخص بود‌، گذشته است. در جامعه‌ای که افرادی که مدرک  MBA دارند در حال گسترش هستند و روز به روز بیشتر می‌شوند، آموزش DBA و مدیریت عالی کسب و کار باعث درخشش و تمایز شما می‌شود‌، به ویژه هنگامی‌که برای همان سِمت اجرایی در مقابل سایر افراد حرفه‌‌ای حوزه کسب‌وکارتان قرار می‌گیرید.

3- پتانسیل شما برای کسب مزایای شغلی بیشتر می‌شود

از آنجا که DBA شما را در زمینه تحصیلات پیشرفته و تحقیقات لازم برای برنامه‌ریزی استراتژیک و تصمیم‌گیری آموزش می‌دهد‌، می‌توانید یک مزیت یا ارزش طولانی مدت را برای سازمان خود به ارمغان بیاورید. سازمان نیز این بازده و عملکرد درخشان شما در بلندمدت را با امتیازاتی همچون مزایای بهتر و دستمزد بالاتر پاسخ می‌دهد.

4- امکان داشتن فرصت‌های شغلی برتر DBA

دوره آموزشی DBA  آموزش‌های دقیق و عملی را در زمینه‌های مختلف تخصص و علایق شغلی ارائه می‌دهد. مسیرهای شغلی‌ای که شما می‌توانید با DBA دنبال کنید متعدد است‌ که در ادامه برخی از مهمترین موارد آن را آورده ایم:

  • تحلیلگر مدیریتی

تحلیلگر مدیریتی که به عنوان "مشاور مدیریتی" نیز شناخته می‌شود‌ به مدیران در مورد چگونگی بهبود و ارتقای سودآوری مشاوره می‌دهند؛ این مشاوران سعی دارند تا از طریق کاهش هزینه ها و افزایش اثربخشی روش‌های درآمدزایی، به رشد سودآوری سازمان یا کسب‌وکار شما کمک کنند.

  • مدیریت-level C

مدیران سطح بالا که آموزش DBA  را گذرانده باشند بر جهت و سمت‌وسوی عملیاتی یک سازمان نظارت می‌کنند. آن‌ها سیاست‌ها و استراتژی‌هایی را طراحی می‌کنند تا مطمئن شوند شرکتشان اهداف تجاری خود را برآورده می‌کند.

  • تحلیلگر تحقیقات بازار

این حرفه بر روی این موضوع تحقیق می کند که مردم به دنبال کدام محصولات یا خدمات و با چه قیمتی هستند. متخصصین این حوزه معمولا از حقوق بالایی نیز برخوردارند.

  • اقتصاددان

اقتصاددانان برای درک چگونگی توزیع منابع در جامعه‌، تحقیق می‌کنند‌، روندهای اقتصادی را رصد می‌کنند و تجزیه و تحلیل داده‌ها را انجام می‌دهند.

چه زمانی باید در دوره DBA شرکت کنید؟

در دو برحه مشخص، بهترین هنگام برای شرکت در دوره آموزشی DBA است. اول، هنگامی که قصد کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید را دارید. مهارت‌های آموخته شده در دوره DBA، مجموعه قابلیت‌های مدیریتی شما برای شکوفا ساختن یک کسب‌وکار جدید را ارتقا می‌دهد.

دومین برحه مناسب، زمانی است که شما در یک سِمت مدیریتی در یک سازمان متوسط یا بزرگ قرار گرفته‌اید. آموزش DBA به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک مدیر بتوانید تمامی فرآیندهای کاری لازم در جایگاه شغلی‌تان را به شکل کارآمدتر و اثربخش‌تری انجام دهید.

سخن آخر

اگر می‌خواهید به برجسته بودن مهارت‌های مدیریتی خود شناخته شوید‌ و دوست دارید کلی‌گرا باشید‌، MBA یک مدرک خوب اما معمولی است که کار شما را راه می‌اندازد، اما اگر می‌خواهید در برخی از جنبه‌های تجارت و کسب و کار خود متخصص باشید و اگر شخصی هستید که واقعاً می‌خواهید همه مهارت‌هایی که درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم را کسب کنید و به کار ببندید‌، در این سناریو بهترین کار شرکت در دوره آموزشی DBA است.

در موسسه آموزش عالی فن پردازان این دوره و گرایش‌های مختلف آن توسط تیمی از اساتید مجرب ارائه می‌شود. بنابراین با شرکت در دوره آموزشی DBA موسسه fanpardazan که مدت زمان آن یک سال می‌باشد، می‌توانید به آنچه می‌خواهید برسید و با ایجاد تمایز از دیگران در کسب و کار خود بدرخشید. خبر خوب این است که دوره آموزشی DBA  در موسسه فن پردازان به صورت آنلاین برگزار می‌شود و حتی کسانی که وقت کافی برای شرکت در کلاس‌های حضوری ندارند نیز می‌توانند از این کلاس‌ها که کیفیت برگزاری‌شان همانند کلاس‌های حضوری است، بهره ببرند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ