وزیر بهداشت:

از فردا با قدرت واکسیناسیون را شروع می کنیم

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از فردا با قدرت واکسیناسیون را شروع می کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سعید نمکی پیش از ظهر جمعه در سی و ششمین آئین پویش ره سلامت در ارومیه با بیان اینکه از فردا واکسیناسیون کرونا با قدرت شروع می‌شود، افزود: کجای دنیا وزیر بهداشت اقدام به واردات دارو می‌کند باید واکسن تأمین و تحویل وزارت بهداشت شود اما بنده شخصاً اقدام به واردات واکسن کرده ام.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت سال گذشته دنبال واردات واکسن بودند اما دوستان و دشمنان هر دو ما را در این زمینه قال گذاشته اند، ادامه داد: ناجوانمردانه است بگوییم وزارت بهداشت در واردات واکسن تعلل کردند، اصلاً قرار نیست بنده واکسن بیاورم متأسفانه این حرف از سوی عده‌ای مطرح می‌شود که می‌دانند اصل ماجرا چه هست اما باز تمام تقصیرها را گردن وزارت بهداشت می اندازنند.

نمکی با اشاره به موفقیت‌های کشور در زمینه تولید واکسن داخلی نیز بیان کرد: بزرگترین موفقیت ما تولید واکسن داخلی است اما برای بنده تن به آتش نمی‌زدم امروز شاهد تولید واکسن داخلی نیز نبودیم، امروز ترکش‌هایی که به سوی بنده روانه می‌شود بخاطر تلاش‌هایم برای تولید واکسن داخلی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ابتدای حضورم در وزارت بهداشت جلوی مافیای بزرگ دارو ایستاده ام، اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای دارویی را که ۱۰ الی ۱۵ تولید کننده داخل اقدام به تولید می‌کردند را با ۱۵ برابر قیمت واقعی وارد کشور می‌کردند جلوی این مافیا ایستادم و امروز تولید دارو در کشور ۹۲ درصد افزایش یافته است.

نمکی با اشاره به شناسایی و مهار کانون بیماری ویروس جهش یافته کرونا در برخی استان‌های کشور نیز گفت: در کنار شیوع ویروس کرونا مدتها پیش خبرهایی از ورود ویروس هندی، آفریقای جنوبی و یک مجموعه مهلکی از ویروس هندی و کالیفرنیایی در کشور داشتیم که از دو ماه پیش تمام کانون‌های پرخطر این ویروس‌ها در استان‌های کشور شناسایی و با مدیریت خوب مدافعان عرصه سلامت این کانون‌ها مهار شده اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در استان‌های هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی، یزد شاهد شیوع ویروس‌های جهش یافته و خطرناک هندی، آفریقای جنوبی، هندی – کالیفرنیایی بودیم افزود: با تلاش سربازان عالی رتبه نظام سلامت، استانداران، فرمانداران و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان از دو ماه پیش این کانون‌ها شناسایی و مهار شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اهل گله نیستم و ایام باقی مانده سکوت را به برخی گفتمان‌ها ترجیح می‌دهم افزود: امروز مردم خسته و پرمشکل هستند و مدیران ارشد کشور نباید با بیان برخی گفتمان‌ها این داغ‌ها را تازه کنند، باید این ایام سخت ملت را با صبوری سپری کنیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ