نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد:

عزم راسخ ایران برای مقابله با پدیده شوم تروریسم

اقتصاد ایران: تخت روانچی اشغالگری و مداخله نظامی در امور کشورها را از ریشه‌های تروریسم برشمرد و گفت: مهمترین راهبرد مقابله با تروریسم، مقابله با تحریم‌های یکجانبه غیرانسانی علیه ملت‌هاست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به عزم راسخ ایران برای مقابله با پدیده شوم تروریسم و نفی همه اشکال آن، از استانداردهای دوگانه و برخورد سیاسی برخی کشورها در مبارزه با تروریسم و اقدامات یکجانبه آن‌ها در قرار دادن نام کشورها و ارگان‌های حاکمیتی آن‌ها در فهرست سازمان‌های تروریستی انتقاد و آن را محکوم کرد.

مجید تخت روانچی در نشست تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان «استراتژی جهانی مقابله با تروریسم: هفتمین مرور» با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی، قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم که در عملیات تروریستی آمریکا در عراق به شهادت رسید، اشغالگری و مداخله نظامی در امور کشورها را از ریشه‌های تروریسم برشمرد. وی، مهمترین راهبرد مقابله با تروریسم را توجه به ریشه‌های آن، از جمله مقابله با تحریم‌های یکجانبه غیرانسانی علیه ملت‌ها دانست.

تخت روانچی با استقبال از محکومیت حملات تروریستی علیه زیرساخت‌های انرژی از جمله تأسیسات هسته‌ای در این قطعنامه که منجر به فجایع رادیواکتیوی زیست محیطی می‌شود و با یادآوری همزمانی مذاکرات این قطعنامه با رخداد اولین حمله تروریستی در جهان علیه تأسیسات هسته‌ای تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظنز در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و اشاره به این موضوع در این قطعنامه، بر تعهد کشورها بر اساس این قطعنامه برای مقابله و مجازات مرتکبان چنین اعمال تروریستی تاکید کرد.
نماینده کشورمان با اشاره به معضل نوین امنیتی در منطقه و جابجایی و انتقال جنگجویان تروریست خارجی به مناطق درگیری، از شناسایی و محکومیت این تهدید تروریستی نوین در این قطعنامه استقبال کرد.

وی با اشاره به شهادت بیش از ۱۷ هزار ایرانی از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه، وزرا، نمایندگان مجلس و دانشمندان کشورمان به دست گروهک تروریستی مجاهدین خلق گفت: متأسفانه اعضای گروه‌های تروریستی که دست شأن به خون ملت ایران آلوده است در برخی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی آزادانه فعالیت می‌کنند.

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با اشاره به تعهد کشورهای اروپایی و آمریکا به قطعنامه مقابله با تروریست‌ها و عدم فراهم کردن مکان امن برای آن‌ها، از آزادی عملیات، جابجایی، جذب نیرو، تأمین مالی و برخورداری آن‌ها از حمایت مادی و سیاسی انتقاد کرد و تضمین عدم دسترسی تروریست‌ها به فضای مجازی امن علیه سایر کشورها را یادآور شد.

قطعنامه «استراتژی جهانی مقابله با تروریسم» مهمترین قطعنامه سازمان ملل در حوزه مقابله با تروریسم است که هر دو سال یکبار با در نظر گرفتن روندها و تهدیدات نوین تروریستی در جهان در مجمع عمومی سازمان ملل مذاکره و تصویب می‌شود. این قطعنامه، استراتژی جهانی در مقابله با تروریسم و نقشه راه کشورها، سازمان‌های بین المللی و سایر بازیگران غیردولتی طی دو سال آینده را ترسیم می‌نماید.

با توجه به همزمانی مذاکرات پیش نویس این قطعنامه با حمله تروریستی سه ماه پیش در نطنز و تلاش نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل، برای نخستین بار بندی در محکومیت حملات تروریستی علیه زیرساخت‌های انرژی از جمله تأسیسات هسته‌ای گنجانده شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ