یکهزار میلیارد تومان پروژه اقتصادمقاومتی در گیلان هدف‌گذاری شد

اقتصاد ایران: گیلان_استاندار گیلان گفت: برای سال جاری یکهزار و ۱۷۰ میلیارد تومان پروژه در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای این استان تعریف و هدف‌گذاری شد که همه مسئولان برای اجرای این پروژه‌ها باید ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، ارسلان زارع روز یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان در محل استانداری اظهار داشت: سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی، مبنای کار و برنامه و اقدامات همه مدیران در سطح ملی و استان ها از جمله گیلان است.

وی خاطر نشان کرد: شرایط اقتصادی کشور اقتضا می کند تا با استفاده از همه ظرفیت های داخلی زمینه توسعه و اعتلای کشور به ویژه بخش اقتصادی فراهم شود لذا باید هر چه بیشتر از ظرفیت ها استفاده کرده و میزان واردات را کاهش دهیم.

زارع با اشاره به ظرفیت های مختلف استان گیلان در بخش های مختلف اضافه کرد: راهی نداریم جز اینکه مبنای همین راهبرد را بر اساس برنامه های کوتاه مدت تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تعریف کنیم و به نتیجه برسیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن قدردانی از همه مدیران و فعالان بخش اقتصادی که توانستند پروژه های اقتصادی سال گذشته را به بهره برداری برسانند، خاطر نشان کرد: پروژه هایی نیز از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد برخوردارند که تا پایان نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ارتباط با پروژه های مربوط به اقتصاد مقاومتی و ارایه آمار از سوی مدیران مربوطه اضافه کرد: یکی از خوشحالی ها این است زمانی که مدیری گزارشی ارایه می دهد حاصل یک کار جمعی با مشارکت بخش خصوصی و فعالان بخش اقتصادی نتیجه درست و ملموس با عدد و ارقام ارایه می شود.

زارع در ادامه به احیاء نوغانداری در این استان اشاره و اضافه کرد: احیاء نوغانداری که به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف شده بود در کوتاهترین زمان نتیجه داد اما باید به این مهم بسنده نشود و برای توسعه آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه کارخانه هایی از جمله پوشش و رشت الکتریک با سفر حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس سابق قوه قضاییه به استان گیلان و پی گیری های انجام گرفته تعیین تکلیف شده، خاطر نشان کرد: سازمان صنعت معدن تجارت در این استان باید موضوع را دنبال کند به ویژه برای جلب سرمایه گذار تلاش نماید.

در این جلسه هر یک از مدیران دستگاه های اجرایی استان گیلان در ارتباط با پروژه های اقتصاد مقاومتی دستگاه خود گزارشی ارایه دادند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ