معاون علمی رئیس جمهور:

بودجه پارک های علم و فناوری متحول می شود

اقتصاد ایران: معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: براساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، بودجه پارک های علم و فناوری متحول خواهد شد؛ این قانون همین روزها توسط رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،سورنا ستاری ضمن تاکید بر اینکه حوزه پژوهش و فناوری باید توسط بخش خصوصی حمایت شود، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت توسط دولت صورت می گیرد اما حمایت از آن باید از سوی بخش خصوصی صورت گیرد؛ نه اینکه دولت نمی تواند حمایت کند بلکه موضوع اینجاست که از سرمایه گذاری بخش دولتی در پژوهش محصولی خارج نمی شود.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری ضمن بیان اینکه نوآوری از ساختار هیچ دولتی بیرون نمی آید، گفت: ماهیت سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی در حوزه پژوهش با یکدیگر متفاوت است؛ در پژوهشگاه های دولتی، امکانات و آزمایشگاه های مجهزی وجود دارد و افراد فوق العاده در آن آموزش می بینند، ولی شما نمی توانید از یک پژوهشگاه دولتی انتظار داشته باشید که محصولی ارائه دهد و آن را در بازار بفروشد. زمانی از این پژوهشگاه می توان انتظار محصول را داشت که یک استاد، سرمایه گذار بخش خصوصی جذب کند.

ستاری بیان کرد: پارک های علم و فناوری، مراکز نوآوری و مراکز رشدی بستری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه پژوهش هستند. یک پارک علم و فناوری زمانی موفق است که نسبت سرمایه گذاری بخش خصوصی آن به دولتی بین ۸ تا ۱۰ به یک باشد؛ یعنی اگر به طور مثال دولت یک میلیون تومان سرمایه گذاری می کند بخش خصوصی باید ۱۰ برابر آن را سرمایه گذاری کند.

وی افزود: بخش دولتی و خصوصی هر دو باید در بخش پژوهش سرمایه گذاری کند، منتها پژوهشی که در آن پول دولتی خرج می شود، نمی توانید انتظار محصول داشته باشید. من خوشحالم دانشگاه ها به این سمت حرکت می کنند که بخش اعظم درآمدهای خود را از محل فروش محصولات شرکت های دانش بنیان ... تامین می کنند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: اخیرا قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب شده که در آن یک بندی وجود دارد که براساس آن بودجه پارک های علم و فناوری را متحول خواهد کرد. این قانون همین روزها توسط رئیس جمهور ابلاغ می شود.

وی در پایان افزود: با اجرای این قانون به آن نسبت سرمایه گذاری ۱۰ به یک در پارک های علم و فناوری نزدیک خواهیم شد. براساس این قانون تمام شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری هرچقدر برای مالیات بر ارزش افزوده مالیات بدهند، سهم شهرداری شان متعلق به خودشان است و این اتفاق بزرگی برای پارک ها است. همچنین آنطور که در این قانون آمده صندوق های پژوهش و فناوری از دادن مالیات معاف شدند مثل بانک ها.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ