واگذاری ۶ هزار معدن غیر فعال کشور

اقتصاد ایران: مشهد-وزیر صمت دربازدید از مجتمع صنعتی معدنی شرکت کومه معدن پارس در منطقه دهان قلعه شهرستان بردسکن و در جمع معدن‌کاران این منطقه اعلام کرد: ۶ هزار معدن غیر فعال درکشور وجود دارد که طبق قانون از طریق مزایده به کسانی که اهلیت داشته باشند واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،علیرضا رزم حسینی تصریح کرد: در دنیا معادن و صنایع پیشرفته موجب رونق و توسعه محیط پیرامونی خود شده اند و در کشور هم می‌بایست مسیری را که در احیای مسئولیت اجتماعی معادن و صنایع برتر کشور آغاز کرده ایم با قوت و قدرت ادامه دهیم.

وی امکان ثروت آفرینی واقعی معادن را از طریق تکمیل زنجیره تولید دانست و افزود: در کشور نباید در حوزه صنعت ومعدن خام‌فروشی داشته باشیم از این رو خام فروشی را در صنعت فولاد متوقف کرده ایم و طبق برنامه در باقی صنایع نیز متوقف خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت آموزش و تکنولوژی را در معادن کوچک مورد تاکید قرار داد و گفت:معادن کوچک با ایجاد شرکت‌های هلدینگ که کار سپردن امور معادن را خواهند داشت آموزش و تامین مالی را به عهده خواهند گرفت و شرکت‌های تامین مالی بورسی هم به کمک این حوزه می‌آیند.

رزم حسینی با اشاره به این که بردسکن کلکسیون معادن مس وطلا در کشور است گفت: توسعه معدن باید متوازن و موجب رشد و ثروت‌اندوزی مردم و منطقه پیرامون معدن شود.

وی افزود: وزارت صمت با ۳۸ درصد تولید ناخالص داخلی و ۴۰ درصد اشتغال کشور از وزارتخانه‌های مهم کشور است و با وجود شرایط سخت ناشی از جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان و شیوع توانست توفیقات بسیاری را در حوزه‌های صنعتی و معدنی کشور حاصل کند

در این بازدید معاونان وزارت صمت و معاون استاندار خراسان رضوی، نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بردسکن هم حضور داشتند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ