تحلیلگران پیش بینی کردند:

شانس دوباره طلا برای شکستن قیمت بالاتر

اقتصاد ایران: تحلیلگران پیش بینی کردند اونس طلا پس از انتشار گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری، ممکن است صعود چشمگیری را در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار تجربه کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  یکی از بزرگترین رویدادهای هفته جاری گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود. این دیدار که اواسط ژوئن برگزار شد، به ریزش قابل توجه قیمت طلا منجر شد.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز گفت: بازارها موضع موافق با افزایش نرخهای بهره را انتظار دارند و هرچه که به آنها بگوید تمایل به افزایش نرخهای بهره کمتر از انتظارات فعلی است، باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد.

بازارها به گزارش نشست سیاست پولی ژوئن بانک مرکزی آمریکا چشم دوخته‌اند و می خواهند ببینند که آیا موضع موافق با افزایش نرخهای بهره با اظهاراتی که در خود این نشست مطرح شده است تطابق دارد یا خیر.

اِورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند کوین گینزویل گفت: گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا اگر برخلاف آنچه تاکنون از مقامات بانک مرکزی شنیده ایم باشد، جالب توجه خواهد بود به خصوص که برخی از مقامات بانکی موضعی موافق افزایش نرخهای بهره داشته اند.

طلا هفته گذشته را پس از انتشار آمار ماهانه اشتغال غیرکشاورزی آمریکا که رشد بهتر از حد مطلوب اشتغال اما افزایش نرخ بیکاری را نشان داد، با عملکرد خوبی به پایان برد و یک بار دیگر تلاش کرد از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا شش دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۷۸۳ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و رشد هفتگی ملایمی را به ثبت رساند.

میلک گفت: ۸۵۰ هزار شغل جدید در ژوئن به اقتصاد آمریکا اضافه شد اما نرخ بیکاری به ۵.۹ درصد افزایش پیدا کرد. نرخ مشارکت همچنان بسیار ضعیف است که به معنای عدم وجود انگیزه خاص برای تحکیم سیاست پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا به این زودی است. و این امر برای طلا خوب است. ما شاهد کندی رشد دستمزد بوده ایم و این آمار نشان می‌دهد که تورم احتمالا موقتی است و دلیل عمده ای برای آغاز افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا وجود ندارد. هنوز معلوم نیست که آیا نیروی کافی برای حرکت طلا به قیمت بالاتر در هفته جاری وجود خواهد داشت اما میلک پیش بینی کرد قیمت اونس طلا در شش ماه آینده به ۱۹۰۰ دلار می رسد.

به گفته میلمان، عامل دیگری که باید زیرنظر داشت، حرکت قیمت نفت است. هر گونه افزایش بیشتر قیمت نفت به نفع قیمت طلا خواهد بود. وی گفت: من به آنچه در نشست اوپک پلاس روی می‌دهد، علاقمندم. ابهامات پیرامون نفت، پیامدهای بزرگی برای تورم دارد و همچنان یکی از محرکهای اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلاست. اگر تولیدکنندگان این گروه برای محدود نگه داشتن تولید به توافق برسند، قیمتهای نفت بسیار بالاتر خواهد رفت.

میلمان توضیح داد: قیمت بالاتر نفت به بالاتر رفتن تورم دامن می زند و این وضعیت به نفع طلاست. این مسئله در مورد روسیه که یکی از بازیگران بزرگ گروه اوپک پلاس است، جالب به نظر می رسد. روسیه برای اقتصاد خود به بازارهای انرژی متکی است و اخیرا طلا خریداری نکرده است. اگر قیمت نفت افزایش پیدا کند، ممکن است این کشور منابع مالی بیشتری کسب کند و احتمالا دوباره خرید طلا را آغاز کند.

بسیاری از تحلیلگران حرکت قیمت طلا در هفته گذشته را برای کسانی که به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند، عصبانی کننده توصیف کردند. شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ به کیتکونیوز گفت: قیمت طلا یک گام به جلو و دو گام به عقب حرکت کرد. طلا نتوانست مرز ۱۸۰۰ دلار را حفظ کند و به رکورد پایین اواسط آوریل که حدود ۱۷۶۰ دلار بود، عقب نشینی کرد. اکنون بازار از آمار بیکاری حمایت پیدا کرده و همه چیز تورم را فریاد می زند اما مشکل، صعود ارزش دلار آمریکا است. لاسک به ژوئن که از نظر فصلی زمان بهبود قیمت طلاست، خوش بین بوده و گفت: ما به الگوی خرید سنتی طلا در اواسط ژوییه برمی گردیم. فصل عروسی آغاز می‌شود و با خرید مراسمهای عروسی، معاملات به بازار برمی گردد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، هفته جاری به دلیل بزرگداشت روز استقلال آمریکا، از نظر انتشار آمار اقتصادی هفته سبکی محسوب می‌شود. بجز گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر می‌شود، بازارها منتظر انتشار شاخص مدیران خرید بخش غیرتولید موسسه آی اس ام در روز سه شنبه و آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در روز پنج شنبه هستند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ