۶۶ واحد صنعتی در گیلان به مدار تولید و اشتغال بازکشت

اقتصاد ایران: گیلات_ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به احیای واحدهای راکد بعنوان یکی از اولویت های این سازمان گفت: با اقدامات صورت گرفته سال گذشته ۶۶ واحد صنعتی به مدار تولید و اشتغال بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت  گیلان،  فرهاد دلق پوش به مناسبت روز صنعت  و معدن با صدور پیامی افزود:از تعداد  ۶۶ واحد صنعتی راکد بازگشته به چرخه تولید، ۵۰ واحد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی و ۱۶ واحد خارج از شهرک های صنعتی استان  بوده است.

وی تصریح کرد: در سالجاری نیز با توجه به واگذاری مسئولیت احیای واحدهای راکد به شرکت شهرکهای صنعتی، این سازمان و تشکل های بخش خصوصی تمام تلاش و همت خود را در قالب اعطاء تسهیلات و رفع چالش ها و استفاده از ظرفیت کارگروه های قانونی مرتبط جهت همکاری در این زمینه و ارتقای ظرفیت بخش تولید به کار خواهند بست.

انعقاد تفاهم نامه همکاری  صنعت و دانشگاه 

وی همچنین  با اشاره به فعالیت های این سازمان در حوزه ارتباط با دانشگاه و مراکز پژوهشی گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری صنعت و دانشگاه که به نمایندگی از شورای هم خانواده صمت استان توسط این سازمان با دانشگاه گیلان به امضاء رسید، گام بزرگی در مسیر گسترش و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه جهت بهره گیری از توان علمی، فنی و پژوهشی در راستای ارتقای علمی فعالیت های صنعتی است.

دلق پوش  با بیان اینکه طرح تاپ توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار به عنوان یکی از طرح های اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت است،  اجرای این طرح ملی را  راهی مطمئن در راستای توسعه پژوهش و فناوری در بنگاه های صنعتی و معدنی  دانست  تا چالش های پیش روی بنگاه های تولیدی و راهکارهای برون رفت از آنها به صورت علمی بررسی و چاره اندیشی شود که در واقع این طرح برای توسعه فناوری در صنایع و مشارکت هر چه بیشتر بین این دو بخش ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد:  در این زمینه تاکنون ۵ قرارداد طرح پژوهشی بین صنعت و دانشگاه گیلان منعقد شده و گیلان در این زمینه جزو استان های پیشتاز کشور می باشد و با توجه به مزایای ویژه این طرح ملی، اجرای این طرح در سالجاری با شتاب بیشتری پیگیری خواهد شد.

حمایت از ۳۲ واحد خدمات فنی و مهندسی  استان

دلق پوش تصریح کرد: در راستای حمایت علمی، فناوری و ارائه خدمات مشاوره به صنایع  ۳۲ واحد خدمات فنی و مهندسی دارای مجوز در عرصه های مختلف فنی، آموزشی و پژوهشی از جمله مشاوره های مدیریتی و بازاریابی، مالی، طراحی و برنامه ریزی، ساخت و تاسیسات  به ارائه خدمات به واحدهای تولیدی می پردازند .

وی  افزود: در حال حاضر  ۱۲۶ واحد دارای پروانه تحقیق و توسعه در استان مشغول به فعالیت هستند و ۶۸ واحد نوپا و تولیدی استان نیز جزو واحدهای دانش بنیان می باشند که افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان استان و حمایت از آنها در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد: در راستای برنامه راهبردی وزارت صمت، اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در سالجاری بر اساس محورهای اصلی فعال‌سازی واحدهای راکد، جایگزینی واردات از طریق ارتقای توان ساخت داخل و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و نیز افزایش تولیدات صادرت محور متمرکز  خواهد بود.

گیلان دارای ۳۳ شهرک و نواحی صنعتی در حال بهره برداری و  بیش از ۳ هزار واحد صنعتی است .

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ