اجرای طرح های گردشگری کشاورزی موجب تحول دراقتصاد محلی می شود

اقتصاد ایران: گیلان_مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت : اجرای طرح های گردشگری کشاورزی با توجه به ظرفیت ها و موقعیت جغرافیایی استان موجب تحول در اقتصاد جامعه هدف محلی می شود .

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، دکتر یونس رنجکش در شورای راهبردی کریدور مسیر گردشگری دیلمان افزود : با توجه به تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در استفاده از ظرفیت های این حوزه ها در بخش اقتصادی باید بتوانیم از ان در توسعه صنعت گردشگری گیلان و رونق اقتصاد مبتنی بر کشاورزی استفاده مطلوب‌تری داشته باشیم.
وی اضافه کر د : یکی از سیاست ها و برنامه های محوری کریدور گردشگری دیلمان باید هدف گذاری بر روی استفاده از طرح های تلفیقی کشاورزی و گردشگری با حفظ موقعیت فعلی تولیدات کشاورزی و بهره مندی از جاذبه های گردشگری این حوزه باشد.
وی ادامه داد ،: شهرستانهای رودبار و سیاهکل که در محدوده کریدور گردشگری دیلمان قرار دارند از ظرفیت های بسیار خوبی در این زمینه بر خوردار هستند که اجرای این طرح می تواند در توسعه خدمات اقتصاد کشاورزی و گردشگری و تقویت جامعه هدف محلی بسیار حایز اهمیت باشد.
مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان از مدیران دستگاههای اجرایی مربوطه خواست تا با نگاه تسهیلگرانه و با رویکرد افزایش بهره وری از ظرفیت های توسعه ای استان بویژه مسیر گردشگری دیلمان نسبت به راهنمایی و هدایت متقاضیان و صدور مجوز های قانونی مساعدت نمایند.
به گفته رنجکش متقاضیان اجرای این طرح می توانند با مراجعه به میراث فرهنگی نسبت به دریافت مجوزهای قانونی اقدام کنند.
وی همچنین به پرداخت تسهیلات حمایتی ویژه از محل تفاهم نامه صندوق کار افرینی امید و وزارت کار و رفاه اجتماعی از طریق دبیرخانه کریدور گردشگری دیلمان برای اجرا و تکمیل و تجهیز طرح های سرمایه گذاری گردشگری در این مسیر اشاره و گفت : برای سال جاری ۳۵میلیارد تومان اعتبار بنا به اعلام دبیر خانه اختصاص یافته است.
وی اولویت پرداخت این تسهیلات را به متقاضیان بر اساس نظر کارشناسی کمیته فنی عنوان کرد.
در این جلسه پس از بررسی پیشنهادات مربوط به برنامه های سال جاری تصمیماتی در خصوص بر گزاری فستیوال گردشگری مسیر دیلمان و طرح های سرمایه گذاری اتخاذ شد.
در ادامه این جلسه از چندطرح متقاضی گردشگری کشاورزی در محدوده شهرستان رودبار بازدید بعمل آمد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ