رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد؛

شناسایی ۱۱۰ معدن در استان گیلان

اقتصاد ایران: گیلان_رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به شناسایی ۱۱۰ معدن در استان، گفت: با وجود ظرفیت خوب منابع معدنی گیلان، معادن شناسایی شده فعلی بیشتر سطحی بوده و روی آنها کار نشده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، فرهاد دلق پوش با اشاره به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان گیلان گفت: نقش صنعت در اقتصاد گیلان ۲۲ درصد بوده و ۴۰ درصد از اشتغال استان در حوزه صنعت وجود دارد.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۶۰ درصد از تأمین اقتصاد ما به حوزه صنعت، معدن و تجارت بستگی دارد، افزود: بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی و ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه داریم.

وی با اشاره به شناسایی ۱۱۰ معدن در استان گیلان، تصریح کرد: معادن سهم بالایی در تجارت داخلی و خارجی و همچنین ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت دارند.

دلق پوش ادامه داد: متأسفانه به رغم وجود منابع معدنی خوب در گیلان، معادن شناسایی شده فعلی عمدتاً سطحی بوده و روی آنها کار نشده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از معادن استان گیلان به صورت نیم بند فعال هستند اظهار کرد: در گذشته گیلان به دلیل شرایط جغرافیایی خود در حوزه معادن فعالیت‌های چشمگیری نداشت و بیشتر از شن و ماسه رودخانه استفاده می‌کردند در حالی که معادن دارای پروانه ارزش بالایی دارند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به رفع مشکلات تعدادی از معادن این استان، ادامه داد: ۲۵ معدن که عمدتاً سطحی بوده و دارای سنگ لاشه و غیره هستند را به مزایده گذاشتیم.

دلق پوش با بیان اینکه گیلان تنها استانی است که با وجود مشکلات فراوان تمامی واحدهای تولیدی آن برای بخش خصوصی هستند، افزود: در سال گذشته ۶۵ واحد راکد را به عرصه فعالیت برگرداندیم و اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی جدیدی تعطیل شود.

وی با بیان اینکه احیای تعدادی از واحدهای راکد در سال ۱۴۰۰ نیز هدفگذاری شده است، اضافه کرد: ایجاد کلینیک‌های عارضه یابی در شهرک‌های صنعتی و تشکیل جلسات میدانی در واحدهای تولیدی از جمله اقدامات ما برای رفع مشکلات این مراکز است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ