رئیس هیات عامل صندوق نوآوری:

کمتر از یک درصد شرکت های دانش بنیان معوقه دارند

اقتصاد ایران: رئیس هیات عامل صندوق نوآوری با بیان اینکه تاکنون تعداد معدودی از دانش بیان ها معوقه داشته اند، گفت: اگر شرکتی تصمیم به عدم بازپرداخت داشته باشد از راه قانونی وارد می شویم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،دکتر علی وحدت  با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری یک نهاد مالی حوزه علم و فناوری به شمار می رود، بیان کرد: فعالیت های اصلی صندوق ها مشمول انواع تسهیلات (وام)، ضمانت نامه، سرمایه گذاری خطرپذیر و عاملیت (کارگزاری) برای طرح های پژوهشی، فناوری، نوآوری، شرکت دانش بنیان و خلاق و تجاری سازی نتایج پژوهش ها می شود.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: تاکنون صندوق اقدام به ارائه تسهیلات، اعطای خط اعتباری و عاملیت مجاز سرمایه گذاری به صندوق های پژوهش و فناوری کرده است.

وی در خصوص شرکتهای دانش بنیانی که از صندوق نوآوری و شکوفایی هرگونه تسهیلاتی را دریافت می کنند اما در بازپرداخت آن دچار مشکل می شوند، گفت: تعداد شرکتهایی که در بازپرداختی تسهیلات اخذ شده از صندوق نوآوری معوقه داشته اند بسیار کم هستند.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه خاطر نشان کرد: تاکنون کمتر از یک درصد شرکتهای دانش بنیان معوقه داشته اند و در اصل شرکتهای دانش‌بنیان خوش حساب هستند.

وحدت با بیان اینکه اگر شرکتی معوقه داشته باشد، ابتدا با بررسی دلایل عدم بازپرداخت به آنها مهلت می دهیم، گفت: اما اگر شرکتی تصمیم به عدم بازپرداخت وام صندوق داشته باشد و بدهی خود را پرداخت نکند از راه قانونی وارد می شویم.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی قبل از ارائه تسهیلات، شرکتها را ارزیابی می کند و سپس وام به آنها اختصاص می دهد، گفت: اما بعد از پرداخت وام نیز یک ارزیابی پسینی از شرکت حتما داریم؛ طبق ارزیابی پسینی که از شرکت بعد از دریافت تسهیلات در دست داریم وکیلی برای بازپرداخت معوقه ها در نظر می گیریم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ