اولین میز شینه تمام اتوماتیک CNC رونمایی شد

اقتصاد ایران: اولین نمونه میز شینه تمام اتوماتیک CNC به سفارش شرکتی از کشور عمان و ساخت شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری استان قم در شهرک صنعتی شکوهیه قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امین شاهوردی، رئیس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان در مورد تولید نمونه میز شینه تمام اتوماتیک CNC گفت: این محصول دستگاهی است که فقط نمونه آلمانی، فنلاندی و چینی دارد و تمام اتوماتیک است که برای پانچ و برش شمش (شینه) های مسی در تابلوهای برق صنعتی استفاده می‌شود.
وی قیمت نمونه آلمانی این محصول را ۳۰۰ هزار یورو اعلام کرد و افزود: طراحی این دستگاه را با هزینه ۴۰ هزار یورویی آغاز کردیم و اولین نمونه آن را به عمان فروختیم و اکنون دومین سفارش آن را از شرکتی در روسیه گرفته‌ایم. به ازای صادرات هر محصول حدود ۱۰۰ هزار یورو ارز وارد کشور می‌شود.
رئیس هیات مدیره و مدیر بازرگانی این شرکت دانش بنیان در مورد فعالیت‌های شرکت بیان‌ کرد: ما از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کردیم و به عنوان تنها نماینده ایران در نمایشگاه صنعت آلمان که معتبرترین نمایشگاه در صنعت جهان است، حضور پیدا کردیم و توفیق صادرات محصولات خود را به حدود ۴۰ کشور نظیر آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه، ایسلند و ... داشته‌ایم. 
شاهوردی گفت: تلاش می‌کنیم تا در سال ۲۰۲۲ محصول جدید دانش بنیان خود را در نمایشگاه صنعت آلمان ارائه کنیم و اطمینان داریم هم از نظر قیمتی و هم از نظر فنی قابل رقابت با نمونه‌های تولیدی رقبای خارجی است.

اختصاص  ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان قم از سوی صندوق نوآوری

دکتر رضا قربانی، معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در مراسم رونمایی از این محصول از اختصاص ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان استان قم خبر داد و افزود: صندوق نوآوری جزئی از شبکه حمایت از اقتصاد دانش بنیان و در واقع نهاد تامین مالی اکوسیستم نوآوری است که مهمترین بخش کار آن حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و فناور است.
وی در مورد حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان طی دو سال اخیر که از استقرار هیات عامل سوم صندوق نوآوری می‌گذرد، تصریح کرد: صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده که از این رقم، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به دو سال اخیر است. ضمن اینکه در حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان نیز خدمات مبتنی بر ارائه ضمانت‌نامه اعطا کرده است.
معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه صندوق نوآوری کمک کننده و تسهیلات دهنده منفرد باشد، اظهار کرد: ما سعی کردیم برای تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور از شبکه بانکی کشور نیز استفاده کنیم و طی دو سال اخیر این همکاری گسترش پیدا کرده است و شرکت‌های دانش‌بنیان هم خوش درخشیدند، به طوری که شرکت‌هایی که به بانک معرفی شدند، بهترین رزومه‌ را برای خود ثبت کردند و به بهترین مشتریان بانک‌ها تبدیل شده‌اند.
قربانی به فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها که تعداد آنها به ۶۱ صندوق رسیده است، اشاره کرد و گفت: این صندوق‌ها، بازوهای صندوق ‌نوآوری و شکوفایی و از بازیگران اکوسیستم نوآوری هستند. ما بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات و یک خط اعتباری جهت تزریق مالی شرکت‌های دانش بنیان و کمک به سود ضمانت نامه‌ها در اختیار صندوق‌های پژوهش و فناوری قرار داده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در چرخه خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است، گفت: امیدواریم با تمهیدات درنظرگرفته شده، افزایش سرمایه‌ داشته باشیم. در طول دو سال اخیر نیز سعی کردیم انواع خدمات مالی و اعتباری خود را نیز گسترش دهیم.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان قم را ۱۰۱ شرکت اعلام کرد و افزود: تاکنون مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق نوآوری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان این استان قرار گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ