رئیس مجلس تاکید کرد:

لزوم ایجاد اشتغال کم هزینه با رویکرد دانش‌بنیان

اقتصاد ایران: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم حداقل در داخل کشور به گونه‌ای عمل کنیم که موانع تولید رفع شده تا سرمایه‌گذاران و نیروهای جوان با رویکرد دانش‌بنیان بتوانند تولیدات اقتصادی‌تر، دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با ظرفیت اشتغال بیشتر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدباقر قالیباف  که به شهر اردستان سفر کرده است، کارخانه تولیدات مقوای کویر اردستان را به صورت رسمی افتتاح و از خط تولید آن بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید گفت: این کارخانه از ضایعات مقوا استفاده کرده و مجددا طی فرآیندی، مقوای نازک‌تری را که عمدتا از خارج کشور وارد می‌شده است، تولید می‌کند.

وی ادامه داد: طبق گزارش مدیران، این کارخانه دارای ظرفیت تولید 100 تن مقوا در سال است که در حال حاضر 300 تن آن انجام می‌شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به ضرورت توسعه کارخانه تولید مقوا در کشور عنوان کرد: ما حداقل به 4 کارخانه مشابه در کشور نیاز داریم تا در این حوزه واردات را به صفر برسانیم.

قالیباف ادامه داد: مدیران این کارخانه از روند بروکراسی اداری و طولانی شدن روند راه‌اندازی کارخانه که قریب به 7 سال طول کشیده است، گله‌مند بودند اما انصاف این است که طی چند سال اخیر با ورود مسئولان محلی و استانداری این کارخانه با ظرفیت بیش از هزار نفر نیروی کار در 3 شیفت فعالیت خواهد کرد.

قالیباف با اشاره به نامگذاری امسال با شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تصریح کرد: مقام معظم رهبری به حق به اشکالات حوزه تولید اشاره کردند؛ تحریم‌ها به اندازه کافی برای کشور مشکل ایجاد کرده است لذا امیدواریم حداقل در داخل کشور به گونه‌ای عمل کنیم که موانع تولید رفع شده تا سرمایه‌گذاران و نیروهای جوان با رویکرد دانش‌بنیان بتوانند تولیدات اقتصادی‌تر، دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با ظرفیت اشتغال بیشتر داشته باشند.

همچنین در این بازدید سیدصادق طباطبایی نژاد، سیدمسعود خاتمی، رحمت اله فیروزی پوربادی، الهام آزاد، سیدناصر موسوی لارگانی، محمد کعب عمیر نمایندگان مجلس و  آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان و استاندار اصفهان رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کردند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ