با امضای 2 تفاهمنامه صورت می گیرد؛

توسعه 280 هکتاری پارک فناوری پردیس

اقتصاد ایران: دو سند تفاهمنامه همکاری و یک قرارداد میان وزارت راه و شهرسازی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه‌های توسعه پارک فناوری پردیس، مشارکت در ایجاد شهرک مسکونی فردوس در مجاورت پارک فناوری پردیس و ایجاد ناحیه نوآوری پرند به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در این مراسم که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، دو تفاهمنامه و یک قراداد همکاری بین وزارت راه، مسکن و شهرسازی و معاونت علمی ریاست جمهوری به امضاء رسید.

گسترش اقتصاد دانش بنیان نیازمند حمایت همه جانبه

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: حضور دکتر ستاری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و درک درست ایشان از واقعیت های اقتصاد دانش بنیان، فرصت بروز فعالیت این شرکت های دانش بنیان را فراهم کرده است و با حمایت های نظام نیز این شرکت ها و فعالیت نخبگان در آنها پایدار شده است.

محمد اسلامی ادامه داد: این ساز و کار نیازمند حمایت همه جانبه است و وزارت راه نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا خواهد کرد.

او افزود:  الحاق 280هکتار اراضی جدید برای استقرار شرکتهای دانش بنیان و ایجاد یک شهرک مسکونی فاخر برای ایجاد فضای دلپذیر اقامت نخبگان از جمله اقدامات این وزارت خانه برای کمک به اعتلای اقتصاد دانش بنیان است.

اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: شهرک فردوس مهمترین شهرک پشتیبانی از سکونت نخبگان در کشور است که امیداوریم با این اقدامات بتوانیم تجریه خوب پارک فناوری پردیس را به عنوان یک الگو به کل کشور تسری بدهیم.

پارک فناوری پردیس بزرگترین ناحیه نوآوری کشور

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم گفت: پارک فناوری پردیس، بزرگترین پارک فناوری کشور است که فروش سالیانه شرکتهای عضو آن بیش از 15هزار میلیارد تومان می باشد و تاکنون بیش از 13هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پارک محقق شده است.

سورنا ستاری ادامه داد: کل مساحت پارک تاکنون 90هکتار بوده که با امضای این تفاهمنامه 280هکتار به آن اضافه خواهد شد و این موضوع اثرات بسیار مهمی برای آینده شهر پردیس خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود با توسعه پارک، آینده این شهر متحول شود.

او افزود: نبود آلایندگی یکی از اثرات تغییر پارادایم صنعت به دانش بنیان است که نمونه های آن را در چین شاهد هستیم. تغییر هویت یک شهر کوچک ماهیگیری به نام سوژو در چین به یک ناحیه فعال صنعتی و علمی از موارد موفق تجربه شده در دنیا است.

ستاری خاطرنشان کرد: شهرک مسکونی فردوس می تواند برای جوانان متخصص بسیار امیدآفرین باشد.

توسعه پارک فناوری پردیس در آینده نزدیک

طاهرخانی، معاون وزیر راه در این مراسم  گفت: 280هکتار اراضی به پارک فناوری پردیس به عنوان پیشروترین پارک کشور با حمایت وزارت راه، مسکن و شهرسازی واگذار شد. این امر مهم به منظور حمایت این وزارت خانه از اقتصاد دانش بنیان بوده است.

طاهرخانی ادامه داد: امضای تفاهمنامه همکاری در احداث شهرک دانش بنیان فردوس در شهرستان پردیس با ایجاد سبکی نوین از شهرسازی و شهرنشینی از دیگر برنامه های این نشست بود.

او افزود: این شهرک دانش بنیان قرار است با استفاده از الگوی جدید استفاده از فناوری های نوین در زیرساخت های شهری و بهره‌مندی از انرژی های نو و مدیریت پسماند برای تحقق شعار "شهرهای جدید به عنوان فرهنگی نوین در شهرنشینی" ایجاد شود.

معاون وزیر راه گفت: همچنین با استفاده از تجربه مثبت و موفق پارک فناوری پردیس در جذب و فعال سازی بخش خصوصی؛ ناحیه نوآوری پرند نیز به زودی ایجاد خواهد شد.

شهرک فردوس محلی برای سکونت نخبگان نوآوری

قادری فر، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی در این مراسم گفت: رویکرد نتیجه گرایی در معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت راه، مسکن و شهرسازی منجر به هم افزایی بالایی شده است که اثرات خیر آن به تمام کشور می رسد.

قادری فر افزود: پارک فناوری پردیس به عنوان یک کالبد پیشرفته در آسیای جنوب غربی به عنوان میزبان شایسته شرکت های دانش بنیان شناخته می شود که با حمایت وزارت راه، ایجاد شهرک فردوس در جوار این ناحیه نوآوری، منجر به اسکان نخبگان این حوزه در این شهرک خواهد شد.

خانم صادق، معاون وزیر راه و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ایران نیز در رابطه با این شهرک مسکونی گفت: ایجاد شهرک فردوس بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و با همکاری بهترین و مرتبط ترین سازمان یعنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود.

صادق ادامه داد: توجه ویژه به اصول معماری در کنار معماری سنتی و استفاده از فناوری های نوین حتماً می تواند برای سایر شهرک ها الگوی مناسبی باشد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ