مشوق های جدید برای سازندگان سازه‌های حاشیه شهر مشهد

اقتصاد ایران: مشهد-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: هیات چهار نفره خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی تخفیفاتی ویژه برای سازندگان ساخت و ساز‌ها در حاشیه شهر مشهد مشروط به رعایت شرایط فنی در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، سید کمال الدین میرجعفریان  در نشست این هیات افزود : این مصوبه جدید هیات چهار نفره خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی به تدریج برای حاشیه نشینان سایر شهر‌های استان خراسان رضوی نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد : در سال "تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" مسکن نیز یک نوع تولید محسوب می‌شود که نیاز به حمایت و مانع زدایی از قوانین و مقررات برای رونق خود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت : ۱۳۰ رشته شغلی به صنعت مسکن و ساختمان سازی وابسته هستند لذا نباید با هزینه تراشی مانع رونق این صنعت شد بلکه باید با حمایت و مقررات زدایی، انجام فعالیت را برای فعالان این رسته تسهیل و زمینه سرمایه گذاری و تولید مسکن کیفی با هزینه کمتر را برای مردم فراهم کرد. 
میرجعفریان با یادآوری وظیفه کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری در رسیدگی به تخلفات ساختمانی افزود: حجم پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در استان وارد می‌شود بسیار زیاد است و باید این مهم از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان آسیب شناسی شود.
وی با تاکید بر حفظ حیثیت حرفه‌ای کار از سوی مهندسان ادامه داد: اگر زیرپا گذاشتن اخلاق حرفه‌ای از سوی مهندسان باعث بروز تخلفات ساختمانی و ارسال پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شود باید درباره آن تدبیر کرد و سایر مهندسان اجازه ندهند که اعتبار حرفه‌ای شان از این حیث زیرسوال رود و حق و حقوقشان پایمال شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید روند‌هایی که در فرآیند اداری مربوط به ساختمان سازی قابل حذف است را با حفظ ضوابط و مقررات حذف کرده و مسیر را کوتاه کند تا رضایت مردم و مهندسان جلب شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ