سعودی‌ها هزینه‌های حج را بالا بردند؛

حج لاکچری امسال 116 میلیون تومان شد!

اقتصاد ایران: با توجه به شیوع کرونا امسال حدود 60 هزار ساکن عربستان به حج تمتع مشرف می‌شوند که عربستان با توجه به کاهش تعداد زوار و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، هزینه حج تمتع را افزایش داده و در سه گروه قیمتی پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، امسال قبل از اعلام سعودی‌ها درباره وضعیت حج تمتع ۱۴۴۲، گمانه‌زنی‌هایی درباره حضور حداقلی زائران کشورهای اسلامی با رعایت نکات بهداشتی در سرزمین وحی مطرح شد و پس از آن مسؤولان حج و زیارت کشورمان به افزایش هزینه‌های سفر به حج تمتع اشاره کردند؛ به طوری که علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش قیمت سوخت و مالیات بر ارزش افزوده در کشور عربستان، گفت که این امر در روند دریافت خدمات تاثیرگذار است و با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش تعداد نفرات در اتوبوس‌های شهری و اسکان در اتاق‌های هتل‌ها افزایش هزینه‌ها دور از انتظار نیست.

بیش از ۷۴ هزار زائر خانه خدا هزینه حج را به صورت کامل پرداختند

این امر در حالی بود که سازمان حج و زیارت، سال گذشته پس از لغو حج تمتع برای زوار خارجی، به تثبیت نرخ ارز عملیات حج تمتع برای زواری که هزینه حج را به طور کامل بپردازند، اشاره کرد و بیش از ۷۴ هزار نفر از مشمولان تشرف به خانه خدا این مبلغ را واریز کردند تا دیگر در زمان اعزام هزینه بیشتری پرداخت نکنند.

با این وجود، امسال هم حج تمتع از سوی عربستان برای زائران کشورهای خارجی ممنوع شد و با توجه به نبود روابط سیاسی با عربستان، هیچ زائر ایرانی در مناسک حج سال جاری حضور نخواهد داشت. حتی پیگیری‌های ایران برای اختصاص سهمیه ویژه به ایران نیز بی‌نتیجه ماند.

حضور ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان در حج امسال و افزایش هزینه حج تمتع از سوی سعودی‌ها

بر اساس اعلام سعودی‌ها، امسال ۶۰ هزار نفر از افراد ساکن عربستان که واکسینه شده باشند، به حج تمتع مشرف می‌شوند. به گفته یک منبع آگاه، با توجه به اینکه سعودی‌ها در دو سال اخیر از پذیرش زائران خارجی در ایام حج تمتع امتناع کرده‌اند، برای جبران هزینه‌های ناشی از نبود زوار خارجی، حج تمتع را برای زائران درجه‌بندی کردند و هزینه‌های حج را نسبت به سال‌های گذشته بالا بردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ