لزوم راه‌اندازی بازار مسکن برای حل مشکلات اقتصادی

اقتصاد ایران: هدایت کارشناس بازار مسکن با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی بازار مسکن برای حل مشکلات اقتصادی کلان کشور گفت: اگر بتوانیم این بازار را راه بیندازیم حدود 230 شغل پشت سر آن فعال می شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص نشست خبری حجت الاسلام رئیسی با اصحاب رسانه در خصوص بازار مسکن با مهندس هدایت، کارشناس بازار مسکن به صورت تلفنی گفتگو کرد.

هدایت با بیان اینکه باید سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور بر اساس برنامه جامع مسکن ساخته شود، تأکید کرد: برای حل مشکل اشتغال باید مشکل مسکن که موتور محرک اقتصاد کشور است را رفع کنند. در حقیقت مسکن هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اشتغال و اجتماع اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به هزینه مسکن در سبد خانوارها اظهار کرد: در شهر جدید پردیس، واحدهای مسکن مهری که قبلا از سال 91390 حدود 10 میلیون تومان به مردم واگذار شده بود، در حال حاضر سه میلیون تومان ماهانه برای اجاره داده می شود و این شرایط هر روز بدتر می شود.
این کارشناس بازار مسکن از تشخیص ریشه مشکلات مسکن توسط دولت جدید خبر داد و بیان کرد: اگر بخواهیم وضعیت مسکن را بهبود ببخشیم باید تمام ارکان دولت و شخص رئیس جمهور پای کار باشند. مسئله بعدی برای حل مشکل مسکن، بانک ها هستند که برای رفع این مانع، زور دولت باید پشت سر آن باشند تا به تکالیفی که در قانون بودجه برای آن‌ ها تعریف می شود پایبند باشند.
وی افزود: بازپرداخت وام مسکن تقریباً بلندمدت است و طبیعتاً بانک ها خیلی علاقه به حضور در این حوزه ندارند. البته کمترین سوخت و سوز را در بخش بازپرداخت وام مسکن داریم و امکان ندارد وام هایی که در حوزه مسکن پرداخت می شود، دچار مشکل نمی شود زیرا سند خانه در رهن بانک است و مردم تمام تلاش خود را می کنند که اقساط خود را پرداخت کنند.
هدایت با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی بازار مسکن برای حل مشکلات اقتصادی کلان کشور گفت: اگر بتوانیم این بازار را راه بیندازیم حدود 230 شغل پشت سر آن فعال می شوند و وضعیت اقتصادی موجود کشور نیز بهبود خواهد یافت.
این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه زمینه راه‌اندازی بازار مسکن در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر زیرساخت های بهبود این بازار در بخش های مختلف وجود دارد و اگر دولت پای کار بیاید هم در بخش مسکن روستایی و هم در بخش بافت های فرسوده و همچنین مسکن شهری، می توانیم مشکلات را رفع کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ