تاثیر انتخابات بر قیمت آهن آلات

اقتصاد ایران: در میان فعالین حوزه فولاد و یا افرادی که به نحوی با این بازار در ارتباط هستند، تاثیر و اهمیت انتخابات بر قیمت آهن آلات پوشیده نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،این مسئله برای سایر افرادی که با این بازار تعامل کمتری داشته باشند، شاید چندان ملموس نباشد. قیمت گذاری آهن آلات و تمام مقاطع فولادی که امروزه در بیشتر ساخت و سازها مورد استفاده قرار می‌گیرند، بر پایه عوامل بسیار متعددی انجام می‌شود. هر کدام از عواملی که بر این نرخ گذاری‌ها تاثیر دارد، معمولا ثبات نداشته و دائما تغییر می‌کنند. در نتیجه این نوسانات قیمت آهن و تمام مقاطع فلزی نیز دچار نوسان خواهد شد.

بازار آهن به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی روز داخل و بعضا خارجی است. به همین خاطر رویدادهای سیاسی مهمی چون انتخابات در ایران و حتی سایر کشورها می‌تواند بر روند بازار تاثیر بسزایی داشته باشد. روندی که بازار آهن پس از مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا در سال گذشته داشت، شاهدی بر این مدعا است.

اکنون در حال حاضر که در دوران پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران به سر می‌بریم نیز بسیاری از افراد منتظر و ناظر بر واکنش بازار در این دوران هستند. اما چرا قیمت آهن تحت تاثیر اخبار و رویدادهای سیاسی تغییر می‌کند؟

عوامل موثر بر قیمت آهن آلات

سنگ آهن استخراج شده از معادن برای تبدیل شدن به محصولی کارآمد چون شمش و یا دیگر شکل‌ها فولاد، باید مراحل متعدد و بعضا پیچیده‌ای را طی کند. تمام تجهیزات، ابزار و حتی انرژی‌های مورد استفاده در این مسیر بدون شک در محاسبه قیمت نهایی کالا تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین اگر قیمت آهن آلات  را دنبال می‌کنید، نباید ارزش روز سنگ آهن را نادیده بگیرید و یا نوسان قیمت حامل‌های انرژي را نادیده بگیرید.

در کنار این موارد، شرایط روز بازار بر نوسان قیمت‌ها تاثیرگذار است. در واقع این میزان عرضه و تقاضا است که قیمت‌ها را به کانال صعودی وارد می‌کند یا از شیب افزایشی آن می‌کاهد و باعث نزول قیمت‌ها می‌شود. حتما به مراتب دیده‌اید که ساختمان سازی در فصل‌ گرما با رونق بیشتری نسبت به فصل سرما دارد. این بدان معنی است که در برخی فصول میزان تقاضا برای مصالح اولیه فولادی بیشتر خواهد بود. در نتیجه قیمت پروفیل بسته به نوع فصل یا به عبارت دقیق‌تر میزان تقاضا ثابت نخواهد بود و تغییر می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که نقش کلیدی و فوق العاده مهمی در بازار آهن ایفا می‌کند، نرخ دلار است. قیمت گذاری تمام مواد اولیه فولادی یعنی شمش و یا حتی سنگ آهن جهانی بوده و با ارزش روز دلار سنجیده می‌شود. به همین خاطر نوسان قیمت ارز خود به تنهایی می‌تواند عامل به شدت تاثیرگذاری بر قیمت تمامی مقاطع فولادی باشد.

قیمت آهن آلات پس از انتخابات

همانطور که گفته شد، قیمت دلار به تنهایی عامل بسیار تاثیرگذاری بر قیمت آهن آلات است. حال که نرخ ارز تحت تاثیر پارامترهای مختلفی چون اخبار و رویدادهای سیاسی چون انتخابات دچار نوسان می‌شود، پس بدون شک قیمت آهن آلات نیز به واسطه این اتفاق ثابت نخواهد ماند. در روزهای آتی که تنها چند روز از برگزاری انتخاب ریاست جمهوری گذشته است، دلار ثابت بوده و بعضا ریزش اندکی داشته است که بر قیمت مقاطع فولادی بی تاثیر نخواهد بود.

اظهار نظر درباره تاثیر انتخابات بر قیمت آهن آلات به صورت مقطعی و گذرا خواهد بود. چرا که هنوز دولت جدید روی کار نیامده است و سیاست‌ها و برنامه‌های آتی دولت بدون شک بر بازار فولاد و آهن تاثیر خواهد داشت. از سوی دیگر نتایج حاصل از مذاکرات برجام نیز بدون تاثیر نخواهد بود.

در نظر داشته باشید که همچنان در دوران کرونا به سر می‌بریم و این میهمان ناخوانده با وجود اینکه خوب در میان زندگی روزمره جا خوش کرد و همچنان حضور دارد. امید است با واکسیناسیون همگانی رونق به بازار بازگردد. با افزایش تولید پس از کرونا و افزایش عرضه‌ها، قیمت‌ها قابل کنترل‌تر خواهد شد.

استعلام قیمت روز آهن آلات به صورت آنلاین

در این دوران که حساسیت افراد برای رصد بازار افزایش پیدا کرده است، بایستی قیمت تیرآهن و مقاطع اساسی در ساخت و ساز را از مراجع قیمت‌دهی دنبال کرد. شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری آیرومارت با بروزرسانی قیمت تمام مقاطع فولادی در ویسایت مجموعه به نشانی www.iromart.com سعی کرده تا مشتریان در استعلام قیمت دچار سردرگمی نشوند. همچنین کارشناسان مجموعه آمادگی راهنمایی و مشاوره در انتخاب بهترین زمان خرید آهن آلات و پاسخ به پرسش‌های مشتریان را دارند. برای دریافت راهنمایی تنها کافی است با شماره تلفن 45306-021 تماس بگیرید.

دسته بندی محصولات فولادی در وب سایت آیرومارت بر اساس سطح مقطع آن‌ها انجام شده است. به این ترتیب دسته بندی اصلی مقاطع فولادی عبارتند از:

تیرآهن و هاش

تیرآهن با استاندارد IPE و هاش در انواع سبک و سنگین از دیگر مقاطع قابل تامین توسط تیم بازرگانی فولاد آیرومارت است. با توجه به حساسیت‌های مربوط به استفاده از تیرآهن و هاش در پروژه‌های عمرانی نمی‌توان به هر محصولی اعتماد کرد. به همین علت بحث تضمین کیفیت برای محصولات تیرآهن و هاش اهمیت ویژه ای دارد. این مقاطع نیز در تمامی سایزها قابل تامین هستند. همچنین خدمات جانبی مثل تولید تیرآهن شبکه نیز گوشه ای از خدمات قابل ارائه توسط تیم آیرومارت است.

ورق فولادی

انواع ورق نورد گرم، نورد سرد و استیل دسته‌های اصلی ورق فولادی را تشکیل می‌دهد. انواع ورق سیاه ، ورق های آلیاژی، ورق آجدار، ورق اسیدشویی و ... قیمت ورق سیاه به جهت پرکاربرد بودن در اکثر صنایع اهمیت بالایی دارد.

ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق رنگی و عرشه فولادی نیز از جمله محصولات قابل تامین در دسته محصولات ورق گرم هستند.

ورق استیل در آلیاژهای مختلف بگیر، نگیر و نسوز در حالات سطحی مختلف نیز قابل ارائه هستند. یکی از حالات سطحی براق، مات و خشدار بسته به انتخاب شما و متناسب با کاربرد مورد نظرتان تامین می‌گردد.

چنانچه ورق فولادی در سایز خاصی مورد نظر دارید اصلا نگران نباشید تیم پشتیبانی آیرومارت محصول مورد نظر شما را با بهترین کیفیت به سایز مد نظر شما می‌رساند.

تاثیر انتخابات بر قیمت آهن آلات

پروفیل

انواع پروفیل‌های قوطی، پروفیل‌های باز و پروفیل استیل را می‌توانید با یک تماس با بازرگانی فولاد آیرومارت تهیه کنید. سایز و ضخامت پروفیل در تمامی ابعاد معمول تامین می‌گردد. کافیست به وبسایت آیرومارت مراجعه کنید، قیمت روز این محصول را چک کنید و خرید خود را تکمیل کنید.

یکی از خدمات ویژه‌ای که برای این محصول قابل اجرا است گالوانیزاسیون است. محصول انتخاب شده توسط شما می‌تواند در حالت نهایی گالوانیزه حاوی پوشش فلز روی و مقاوم به خوردگی ارائه شود.

پروفیل‌های استیل آیرومارت نیز مانند تمامی محصولات استیل شرکت از تولیدکنندگان معتبر دنیا تهیه می‌شود.

میلگرد

میلگرد در انواع آجدار و ساده قابل تامین از معتبرترین تولیدکنندگان داخلی است. قیمت میلگرد در تمامی سایزها قابل استعلام است و کیفیت این مقطع فولادی برای شما مشتریان تضمین می‌شود. تضمین و کنترل کیفیت مقاطع به کمک به روزترین روش‌های آنالیز شیمیایی و مکانیکی انجام می‌گیرد. بنابراین همچنین محصول میلگرد استیل نیز توسط آیرومارت از معتبرترین تولیدکنندگان خارجی تامین می‌شود.

نبشی، ناودانی و سپری

این مقاطع فولادی از دیگر محصولات فولادی پرکاربرد هستند. این محصولات در استانداردهای اروپایی و غیر اروپایی و در تمامی سایزها قابل تامین هستند. کارخانه‌های معتبری در داخل کشور به تولید این مقاطع مشغول هستند و بازرگانی فولاد آیرومارت محصول مورد نظر شما را از این کارخانه‌ها تهیه می‌کند.

لوله فولادی

لوله فولادی از جمله محصولات پرکاربرد و استراتژیک است. لوله فولادی در دسته‌های اصلی درزدار، بدون درز و استیل از برترین کارخانه‌های داخلی و خارجی تامین می‌گردد. لوله‎های درزدار در دو نوع اصلی اسپیرال و درز مستقیم در استانداردها و سایزهای مختلف تهیه می‌گردد. لوله بدون درز در دو محصول اصلی مانیسمان در تمامی رده‌ها و لوله گوشتدار در سایزهای معمول توسط تیم بازرگانی آیرومارت تامین می‌شود. لوله استیل نیز در تمامی آلیاژهای پرکاربرد در دو نوع درزدار و بدون درز قابل تامین است.

قیمت دهی هر یک از این محصولات به صورت روزانه است. جدول قیمت مقاطع فولادی هر روز به روز رسانی می‌شود. قیمت گذاری توسط کارشناسان آیرومارت و با در نظر گرفتن وضعیت بازار صورت می‌گیرد. در صفحه هر محصول می‌توانید اطلاعات تکمیلی جهت مطالعه و رفع سوالات مشتریان نیز تدوین شده است. در صورتی که محصول مورد نظر شما در حالت ناموجود قرار داشته باشد می‌توانید با کارشناس مربوطه تماس بگیرید و وضعیت دقیق آن را چک کنید.

امکان بارگذاری اقلام مورد نیاز شما نیز در سایت آیرومارت فراهم شده است. پس از بررسی کارشناسان مربوط به هر محصول پیش فاکتور صار می‌شود. در صورت تایید پیش فاکتور توسط متقاضی فرآیند خرید آغاز و اقلام مورد نظر تامین می‌گردد. 

برخی خدمات همچون برشکاری، سایز کردن و ... متناسب با شرایط هر محصول نیز در نظر گرفته شده تا محصول با حالت نهایی به دست مشتریان برسد. خدمات دیگری همچون کنترل کیفیت به کمک آنالیزهای مختلف نیز جهت تضمین کیفیت محصول قابل انجام است.

انبار داری و خدماتی مشابه آن نیز برای رسیدن بار در زمان مورد نظر به مشتری دیده شده است. جهت دریافت پاسخ خود به هر گونه سوال در خصوص محصولات، نحوه خرید و ... با کارشناسان این محصول تماس بگیرید.

سخن آخر

همان طور که در ابتدای این بحث گفته شد،‌ برای مشاهده تاثیر انتخابات بر قیمت‌ها همچنان باید منتظر بود تا انتقال دولت اتفاق بیفتد. هرچند که روند آرامی در این روزها بر بازار حاکم است. در صورتی که در این شرایط نیازمند به راهنمایی و مشاوره بودید، با کارشناسان آیرومارت تماس بگیرید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ