دیپلمات‌های اروپایی اعلام کردند؛

مذاکرات هسته‌ای با ایران بدون سرانجام نمی‌ماند

اقتصاد ایران: دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی طی یادداشتی به رسانه‌ها، تاکید کردند که گفت‌وگوها برای احیای توافق هسته‌ای ایران نمی‌تواند بدون سرانجام بماند و هنوز دشوارترین مسائل در مذاکرات وین حل نشده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بعد از تاکید آمریکا بر تداوم مذاکرات هسته‌ای جهت احیای برجام با گروه 1+4 و ایران، اکنون اروپایی‌ها نیز بر لزوم به نتیجه رسیدن این گفت‌وگوها تاکید دارند.

خبرگزاری «رویترز» بامداد امروز گزارش داد، مقام‌های غربی می‌گویند گفت‌وگوها با ایران نمی‌تواند برای مدت نامعلومی ادامه یابد و بدون سرانجام بماند.

این خبرگزاری که به بلندگوی تبلیغات مخرب کشورهای غربی علیه ایران در مسائل مختلف تبدیل شده، به نقل از آنها نوشت: «هرچه ایران بیشتر توافق را نقض کرده و مواد اتمی ممنوعه تولید کند، احیای توافق [هسته‌ای] سخت‌تر می‌شود».

بر اساس این گزارش، دیپلمات‌های سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس نیز طی یادداشتی که به رسانه‌ها و خبرنگاران ارسال کردند، مدعی شدند: «همانطور که قلا تاکید کرده‌ایم، زمان طرف هیچکسی نیست. این گفت‌وگوها نمی‌تواند بدون سرانجام و پایان باشد. دشوارترین مسائل در مذاکرات هنوز حل نشده‌اند».

از سوی دیگر روز گذشته «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» گفت که هنوز فاصله زیادی برای طی‌شدن در مذاکرات وین وجود دارد که شامل موضوعاتی از جمله تحریم‌ها و تعهدات هسته‌ای ایران است.

پیش از این، وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به تداوم گفت‌وگوها با ایران برای احیای توافق هسته‌ای، بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز متعهد است.

دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز عباس عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعاً توافق نخواهد کرد. 

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز در گزارشی نوشت که تهران در مذاکرات وین از آمریکا درخواست ضمانت کتبی عدم خروج مجدد واشنگتن از برجام را خواسته که دولت بایدن از ارائه این ضمانتنامه عاجز است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ