بهترین گوشی‌های که هنوز ارزش خرید دارند +عکس

اقتصاد ایران: علاوه بر اینکه پول‌تان را پس‌انداز می‌کنید؛ گاهی اوقات گوشی‌های قدیمی کارایی بهتری دارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، چه کسی می‌گوید شما باید همیشه جدیدترین و بهترین گوشی معرفی شده در امسال را بخرید؟
ما مطمئن نیستیم که این بهترین خرید برای شما باشد. استفاده از جدیدترین و بهترین گوشی با فناوری‌های روز و پیشرفته، لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است، اما همیشه بهترین خرید یا با ارزش‌ترین خرید نیست. گاهی اوقات خرید یک گوشی معرفی شده در سال گذشته، می‌تواند باعث پس‌انداز مقدار زیادی از پول شما شود، ولی با همان فناوری‌ها دسترسی پیدا کنید.
اکنون که به نیمه سال ۲۰۲۱ میلادی رسیدیم؛ فکر کردیم زمان خوبی است کمی به گذشته برگردیم و نگاهی به بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ بیندازیم که هنوز در سال جدید ارزش خرید دارند و اتفاقا خرید آن‌ها بیشتر توصیه می‌شود.
۱- سامسونگ گلکسی S۲۰ FE
غول کره‌ای سری گلکسی S۲۱ را اوایل امسال معرفی کرد و روی کاغذ یک نسخه کاملا بهتر و برتر نسبت به S۲۰ FE هستند. شما با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر، از یک پردازنده بهتر و رم بیشتر برخوردار می‌شوید و قابلیت ضبط فیلم‌های ۸ K خواهید داشت.
اما گوشی S۲۰ FE در برخی مواقع انتخاب بهتری است و قطعا یکی از برترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ است که هنوز ارزش خرید دارد. به غیر از اینکه این روز‌ها ارزان‌تر شده و ۱۰۰ دلار از قیمت اولیه آن کاسته شده است (اکنون ۶۰۰ دلار)؛ دارای یک دوربین تله‌فوتو مناسب، فضای ذخیره‌سازی microSD (در سری S۲۱ هم داریم)، وجود شارژر در جعبه گوشی (در نسخه‌های جدید دیگر نیست) و یک باتری بزرگ‌تر است.
البته، سامسونگ دو نسخه از گوشی S۲۰ FE داده که یکی با پردازنده ۴ G و کارایی پایین اگزینوس ۹۹۰ و دیگری با پردازنده ۵ G اسنپدراگون ۸۶۵ است. قطعا همه دوست داریم مدل ۵ G را خریداری کنیم.
این گوشی تا سه سال از پشتیبانی اندروید و تا چهار سال از پشتیبانی وصله‌های امنیتی برخوردار بوده و یک گوشی فوق‌العاده ارزشمند برای خرید در این روز‌های بازار ایران است.
۲- ال‌جی V۶۰
ال‌جی دیگر گوشی هوشمند روانه بازار نمی‌کند. این شرکت اوایل امسال تصمیم گرفت از بازار اسمارت‌فون‌ها کنار بکشد، اما گوشی V۶۰ آن‌ها که سال گذشته معرفی شد؛ هنوز ارزش خرید دارد.
این پرچم‌دار سال ۲۰۲۰ به برخی از مشخصات بسیار خوب گوشی‌های هوشمند سال مانند پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ با ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، پنل نمایشگر اولد ۶.۸ اینچی و باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی مجهز است.
همچنین، دارای چند ویژگی است که شاید شما از ال‌جی انتظار نداشته باشید: استاندارد IP۶۸ و مقاوم در برابر آب و گرد و غبار، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، شارژ بی‌سیم و سخت‌افزار صوتی DAC.
این تلفن ال‌جی بی‌عیب و نقص نیست. مثلا، فاقد نرخ تازه‌سازی تصویر بالا است یا اینکه شارژدهی آن در مقایسه با رقبا کندتر است. به طرز ناخوش‌آیندی بزرگ است و کیفیت دوربین درجه یکی ندارد. اما در نظر بگیرید شما چنین گوشی را با قیمت ۵۰۰ دلار خریداری می‌کنید.

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ که هنوز ارزش خرید دارند +عکس
 
۳- سونی Xperia ۵ ll
چند ماه پیش، سونی گوشی‌های هوشمند Xperia ۱ III و ۵ III را معرفی کرد. هر دو گوشی پرچم‌دار از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند، اما هنوز گوشی Xperia ۵ II یک دستگاه پرچم‌دار عالی از این غول ژاپنی است که این روز‌ها ارزان‌تر شده است.
گوشی پرچم‌دار نسخه ۲۰۲۰ دارای مشخصات کاملا چشم‌گیر است؛ پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، پردازنده اولد ۶.۱ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، دوربین پشتی سه‌گانه انعطاف‌پذیر (سه دوربین ۱۲ مگاپیکسل) به همراه باتری ۴ هزار میلی‌آمپرساعتی است که شارژ بالایی نگه می‌دارد.
جک ۳.۵ میلی‌متری، پشتیبانی از اسلات microSD، استاندارد IP۶۵/۶۸ برای ضد آب و گرد و غبار را هم به فهرست ویژگی‌های خوب این گوشی اضافه کنید. البته، گوشی سونی فاقد چند ویژگی مهم است؛ مانند شارژ بی‌سیم و شارژر سریع کابلی! این گوشی فعلا در فروشگاه آمازون با قیمت ۷۱۰ پوند فروخته می‌شود.

 
۴- وان‌پلاس ۸ پرو
اولین گوشی است که کاملا توسط شرکت وان‌پلاس ساخته می‌شود و کیفیت بالایی از خود نشان داد. با شروع قیمتی ۸۹۹ دلار اصلا ارزان نبود؛ اما نسبت به ویژگی‌ها و مشخصاتی که دارد؛ کاملا ارزش خرید پیدا می‌کند.
شارژ بی‌سیم ۳۰ وات، استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP۶۸، صفحه‌نمایش اولد ۱۲۰ هرتزی +QHD و باتری ۴۵۱۰ در کنار سیستم دوربین پشتی چهارگانه کاملا دایره‌ای (سنسور اصلی ۴۸ MP IMX۶۸۹ و سنسور اولتراواید ۸ MP IMX۵۸۶) برخی از ویژگی‌های ممتاز وان‌پلاس ۸ پرو هستند.
مدل ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در برخی از بازار‌ها با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود که بسیار مناسب است. این گوشی از وان‌پلاس ۹ ارزان‌تر است؛ البته چند ویژگی مانند پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ یا شارژ سریع را از دست می‌دهد.
۵- گوگل پیکسل ۴ A
هنوز گوگل برای گوشی Pixel ۴a جایگزینی معرفی نکرده است، ولی تقریبا مطمئن هستیم که تا چند ماه آینده گوشی Pixel ۵a معرفی می‌شود.
گوشی Pixel ۴a یک میان‌رده ارزان‌قیمت برتر در بازار است. دارای تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. از یک دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی سود می‌برد که البته کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد.
گوگل تا سال‌ها از اندروید گوشی‌های خود پشتیبانی می‌کند و برخی ویژگی‌ها را به صورت خالص و ناب برای آن‌ها ارائه کرده است. شما می‌توانید در این گوشی هنوز از حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی استفاده کنید یا لذت کار کردن با اپ Google Camera و call screening را ببرید.
باتری نسبتا ضعیف ۳۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی کمی ناامیدکننده است. همین‌طور، چند تنظیم دوربین برای این روز‌ها دیگر مناسب نیست. برای اکثر مردم با قیمت ۳۴۹ دلار یک گوشی به اندازه کافی خوب است.

 
۶- ایسوس زن‌فون ۷
ایسوس در سال ۲۰۲۱ دو مدل گوشی زن‌فون متفاوت ارائه کرده است: Zenfone ۸ و Zenfone ۸ Flip. اولی یک پرچم‌دار جمع‌وجور با شکل و شمایل سنتی است، ولی دومی یک گوشی با دوربین و ظاهری متفاوت از زن‌فون‌های پیشین این شرکت است. حالا ما فکر می‌کنیم خرید زن‌فون ۷ بهتر از زن‌فون ۸ فلیپ است.
با انتخاب دوربین قدیمی‌تر ایسوس، فقط یک نسل جدیدتر تراشه مرکزی و یک دوربین از دست می‌دهید. به غیر از این دو مشخصه، هر دو دستگاه دارای ویژگی‌های مشترکی هستند؛ از جمله باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۳۰ وات، صفحه‌نمایش اولد با نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز، سیستم دوربین در حال چرخش با سنسور‌های یکسان (۶۴ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید، ۸ مگاپیکسل تله‌فوتو با زوم ۳ برابر).

بهترین بخش ماجرا این است که اکنون گوشی ایسوس زن‌فون ۷ در بازار‌های جهانی ۶۵۰ دلار است، ولی گوشی ایسوس زن‌فون ۸ فلیپ با قیمت ۸۰۰ یورو یا ۹۷۳ دلار فروخته می‌شود. اساسا شما ۳۰۰ دلار بیشتر می‌دهید؛ فقط برای یک پردازنده مرکزی بالاتر!
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ