خراسان رضوی؛ مهیای خلق حماسه‌ای دیگر

اقتصاد ایران: مشهد-کمتر از یک هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری باقی مانده و این در حالی است که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران از ماه‌ها قبل توطئه‌های خود را برای به انزوا کشاندن انتخابات ۱۴۰۰ آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،شور و نشاط سیاسی و اجتماعی در خراسان رضوی به ویژه کلانشهر مشهد، به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی نیز چشمگیر و گفتگو درباره نامزد‌های انتخاباتی نقل هر جمع و محفلی است.

ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری فعال و برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی در هر محله و خیابان در حال اجراست.


آمادگی کامل در خراسان رضوی برای برگزاری انتخابات
استاندار خراسان رضوی اعلام کرده است: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در همه نقاط استان و مشهد  وجود دارد و تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات فراهم شده است.

محمدصادق معتمدیان صیانت از آرای مردم را از مهمترین وظایف دستگاه حاکمیتی عنوان کرد و افزود: در مرز‌های استان نیز تدابیر ویژه اندیشیده شده و با اشراف اطلاعاتی و چینش نیرو‌های مرزبانی، انتظامی، ارتش و سپاه هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان این که هماهنگی خوبی با مسوولان نظارتی و هیات‌های اجرایی در استان وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: در این دوره نیز شاهد حضور حداکثری مردم استان در انتخابات باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم گفته است: با هدف جلوگیری از ازدحام مردم در شعب رای گیری هزار صندوق به تعداد صندوق‌های اخذ رای در خراسان رضوی در مقایسه با انتخابات مجلس شورای اسلامی افزوده می‌شود و تعداد صندوق‌ها به پنج هزار و ۳۰۰صندوق رای ثابت و سیار می‌رسد.

محمدعلی نبی‌پور افزود: در انتخابات آتی در شهر مشهد انتخابات تمام الکترونیکی خواهیم داشت، در همین زمینه صندوق‌های الکترونیکی رای گیری، دستگاه‌های احراز هویت و اقلام انتخاباتی وارد استان شده و بین شعب و شهرستان‌ها در حال توزیع است.

وی گفت: بر اساس آمار ارائه شده ثبت احوال، چهارمیلیون و ۶۱۶هزار نفر در خراسان رضوی شرایط شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را دارا که بیش از ۱۲۰هزار نفر آنان رای اولی هستند.


افزایش تعداد شعب رای گیری در مشهد
فرماندار مشهد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شده است تعداد شعب اخذ رای افزایش یابد.

محمدرضا هاشمی افزود: هزار و ۸۹۲شعبه رای در این شهرستان در نظر گرفته شده است که شهر مشهد با هزار و ۵۱۴شعبه ۸۰درصد این تعداد را به خود اختصاص داده است و در مجموع در این دوره از انتخابات ۲۴درصد به تعداد شعب اخذ رای شهرستان و ۳۰درصد به تعداد شعب اخذ رای شهر مشهد افزوده شده است.

وی گفت: تبلیغات نامزد‌های شورا‌های شهر نیز در کلانشهر مشهد پرشورتر شده است.

فرماندار مشهد گفت: در نهایت از مجموع ثبت نام شدگان در شورا‌های اسلامی شهری، صلاحیت ۸۲۸نفر برای عضویت این شهرستان به تایید رسیده است.

هاشمی افزود: همچنین در این دوره هزار و ۲۶داوطلب برای عضویت در شورا‌های روستا‌های مشهد ثبت نام کردند که در مقایسه با دوره قبل ۵ونیم درصد افزایش داشت و اکنون همه روستا‌های مشهد امکان برگزاری انتخابات از نظر به حدنصاب رسیدن نامزد‌ها را دارا هستند.
وی با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات شورای شهر مشهد در هزار و ۵۱۴شعبه گفت: پنج هزار ۴۰۰صندوق رای الکترونیک برای شعب اخذ رای شهر مشهد در نظر گرفته شده است که با توجه به مراجعه و آمار آرا در هر شعبه رای، یک تا هشت صندوق رای الکترونیک اختصاص خواهد یافت.

فرماندار مشهد افزود: ۴۵هزار نیروی اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی برگزاری انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد نیز از آمادگی کامل مدیریت شهری در زمینه فضا آرایی و ایجاد بستر‌های مورد نیاز برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

مهدی یعقوبی افزود: بیش از هزار جایگاه موقت تبلیغات با مساحت حدود ۱۵هزار مترمربع در بیش از ۴۰۰نقطه از شهر مشهد ایجاد شده که ستاد‌های انتخاباتی و طرفداران نامزد‌های انتخابات می‌توانند با نصب تبلیغات خود در این مکان‌ها برای معرفی نامزد مورد نظر خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این جایگاه‌های موقت، حدود ۱۵۰ سازه مناسبتی موجود در نقاط پرتردد و معابر اصلی شهر به منظور استفاده و نصب تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد نیز گفت: پاتوق‌هایی نیز برای گفتگو در سطح شهر مهیا شده است تا شهروندان بتوانند در این پاتوق‌ها حضور یابند و در باره انتخابات اظهار نظر کنند.


مجتبی منتظری افزود: پویش "همه ما رییس جمهوریم" نیز از ویژه برنامه‌های انتخاباتی در مشهد است، که همگان بدانند همه ما قهرمان زندگی خود هستیم و باید با انتخاب درست برای مهمترین امور زندگی خود و فرزندانمان تصمیم‌گیری کنیم.

در انتخابات ۲۸خردادماه، چهارمیلیون و ۶۱۶هزار و ۷۹۱نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲میلیون و ۳۰۰هزار و ۹۷۸نفر زن و بقیه مرد هستند.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸خرداد همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ