راهکارهای زاکانی برای بی اثر کردن تحریم ها

اقتصاد ایران: علیرضا زاکانی در مورد راهکارهایش برای بی اثر کردن تحریم ها گفت: اولین کارم این است که رویکرد غلط دولت کنونی را ادامه ندهم. تکیه بر پتانسیل ها و توانمندی های داخلی را مد نظر قرار داده و از همه فرصت های منطقه ای و جهانی استفاده می کنم. کشور ما توانمندی ها و امکانات بی نظیری دارد که از جمله آن می توان به زیرساخت ها، نفت و گاز و پتروشیمی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،وی با انتقاد از بدتر شدن وضعیت معدن تصریح کرد: اینکه کشور ما به این وضعیت افتاده دلیلش در این است که آقایان بلد نبودند یا نخواستند و نتوانستند. دولت اقدام و اصلاح براساس تولید داخل کشور را اداره کرده و عملا تحریم ها را بی اثر می کند لذا هر چه در مربوط به حوزه تولید باشد همچون بحث کشاورزی و روستایی یا صنایع دریایی را مد نظر قرار خواهیم داد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از کم بودن سهم ایران از واردات از کشورهای منطقه و اوراسیا گفت: عده ای از این آقایان علاقه ندارند با من بحث کنند چون یاد داده اند که با من بحث نکنند. یک بار به ایشان گفتم که حاضرم که در کلاس درست حضور پیدا کنم و بگویم که تنها یک بار حرف درست زدی و آن هم این بود که آقای روحانی همه چیزش خوب است جز اینکه اقتصاد بلد نیست. من هم این را قبول دارم چون روحانی اقتصاد بلد نبود که شما را رئیس بانک مرکزی کرد.

زاکانی با بیان اینکه FATF تبدیل به گلوگاه ما خواهد شد،  افزود: ما به جای آنکه با دلار تبادل مالی کنیم با پول کشورها تبادل مالی می کنیم و آن زمان FATF بی اثر می شود. مردم بدانند که آقایان دلشان نمی خواهند کار کنند و نمی توانند کشور را اداره کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این بین این دولت فقط به اطرافیانش توهین می کند که ظاهرا مسری هم هست که من را پلیس بد می خوانند. اینجا کسانی هستند که جز با توهین کار خود را پیش نمی برند.

زاکانی در ادامه گفت: من آمده ام تا فریاد اعتراض مردمی باشم که در صف گرفتن سبد کالا تحقیر شده و گرانی ها را تحمل کردند و در مقابل عده ای نورچشمی با ارز 4200 واردات انجام دادند. آمده ام صدای مردم سیستان و بلوچستان باشم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ