نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

حلقه مفقوده مدیریت کارآمد،جهادی و پای کار است

اقتصاد ایران: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ایفای نقش درست مدیران در حفاظت و احیای منابع طبیعی گفت: ما باید رهاشدگی منابع طبیعی را پایان دهیم، وضعیت باید متحول شود، نه آنکه مسوولان با آمدن سیل و زلزله بصورت مقطعی تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در شبکه استانی گلستان اظهار کرد: ما باید رهاشدگی منابع طبیعی را پایان دهیم، وضعیت باید متحول شود، نه آنکه مسوولان با آمدن سیل و زلزله به‌صورت مقطعی تصمیم بگیرند، این مهم به ایفای نقش درست مدیران در حفاظت و احیای منابع طبیعی بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تحول با تصمیم‌های مقطعی ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: تصمیم‌گیری این نیست که تا اینکه سیل بیاید همه مسوولان جمع شود و برای حل مشکل تصمیم بگیرند، نباید این‌طور باشد.

* آمار بیکاری در استان گلستان معنا ندارد/ اقتصاد دریا و صنعت گردشگری فعال شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به ایفای نقش مدیران افزود: ضمن بهره‌برداری از منابع طبیعی باید در حفظ و احیای منابع خدادادی مدیریت لازم انجام شود، آبخیزداری و آبخوان‌داری فعال شود.

رئیسی تاکید کرد: چرا در استان گلستان با وجود زمینه‌ها، امکانات و داشتن جوانان با غیرت، مردان و زنان سخت‌کوش شاهد بیکاری باشیم، آمار بیکاری در استان گلستان معنا ندارد.

وی با بیان اینکه سواحل گلستان باید ساماندهی شود، افزود: در استان‌های ساحلی باید سرمایه‌گذاری شود، اقتصاد دریا فعال شود، صنعت گردشگری فعال شود، این‌جا مرز ترکمنستان و آسیای میانه است، به‌عنوان نقطه صادرات می‌توان گلستان را مورد توجه قرارداد.

* کشاورزی را باید برای کشاورز و تولید را برای کارآفرین قابل‌پیش‌بینی کنیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: واردات به کشورهای منطقه هزار میلیارد دلار است اما سهم ایران در این زمینه دو درصد است، این وضعیت را به‌خوبی می‌توانیم از ۲۰ هزار میلیارد دلار به ۴۰ الی ۵۰ میلیارد دلار صادرات به کشورهای منطقه افزایش دهیم.

رئیسی به یکی از مشکلات مردم استان گلستان و معضل حاشیه‌نشینی اشاره کرد و گفت: باید روستاهای ما که هر کدام کارخانه‌های عظیم تولیدی هستند فعال شود، و روستایی باید کشاورزی‌اش قابل ‌پیش‌بینی باشد، اقتصاد باید قابل‌پیش‌بینی باشد.

وی ادامه داد: کشاورزی را باید برای کشاورز و تولید را برای کارآفرین قابل‌پیش‌بینی کنیم تا مردم بتوانند آینده را ارزیابی کنند حتما این وضعیت می‌تواند تغییر کند و باید تغییر کند.

* طرح توسعه بندر ترکمن بدون تاخیر باید اجرایی شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در استان گلستان تحصیل‌کرده‌های زیادی آماده ورود به بازار کار هستند اگر به بازار کار وارد شوند حقیقتاً می‌توانند تحول ایجاد کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه زنجیره ارزش کشاورزی باید فعال شود، افزود: کشاورزی ارزش‌ افزوده زیادی به وجود می‌آورد، زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی باید تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه بندرترکمن باید اجرایی شود، ابراز کرد: بندرترکمن باید توسعه جدی پیدا کند، اگر این بندر با ظرفیت‌هایی که در استان گلستان دارد در جای دیگری بود از این ظرفیت به ‌خوبی استفاده می‌شد، طرح توسعه بندر ترکمن باید اجرایی شود یک روز هم نباید تاخیر در این زمینه صورت بگیرد.

* حلقه مفقوده مدیریت کارآمد، جهادی و پای کار است/ فعال کردن ظرفیت تولیدی معطل‌مانده قابل قدردانی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه توسعه‌یافتگی بنادر و اقلیم‌های مختلف جزء برنامه‌های جدی است، گفت: تحصیل‌کرده‌ها خوب می‌دانند زمینه‌های توسعه‌یافتگی کاملاً در استان گلستان وجود دارد، حلقه مفقوده مدیریت کارآمد، جهادی و پای کار است، باید ظرفیت‌ها را فعال کند و دغدغه‌های مردم را به حداقل برساند.

رئیسی افزود: اما امروز آنچه در استان باید توجه شود اجرای قانون است، قانون حفظ جنگل، قانون مرتع، قانون جلوگیری از سیلاب‌ها و جایی‌که قانون ابهام دارد باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در آخرین سفری که به استان گلستان داشتم در نشست سراسری نماز بود، با مسوولان، نماینده ولی‌فقیه و برخی چهره‌های فعال اقتصادی دیدار داشتم گزارشاتی از توجه به واحدهای تولیدی که جدی گرفته شده ‌است ارائه دادند و باید از مسوولانی که در راستای فعال کردن ظرفیت تولیدی معطل‌مانده تلاش کردند قدردانی کنم.

* فعالان اقتصادی را نه با سخنرانی بلکه با حمایت حقوقی و قضایی باید حمایت کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه باید به فعالان اقتصادی استان کمک شود، گفت: کمک کردن با صحبت و سخنرانی نیست، بلکه با پرداخت تسهیلات لازم، با حمایت حقوقی و قضایی که باید در این استان انجام شود، تلاش‌های زیادی شده که باید قوت بگیرد.

رئیسی با بیان اینکه زمینه‌های فرهنگی، کار برای توسعه و بالندگی دارد، ابراز کرد: استان گلستان مهد فرهنگ است و این ظرفیت فرهنگی باید به درستی مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در استان گلستان جلوی برخی کارهایی که باید گرفته شود تغییر کاربری‌های بی‌جاست، تخریب محیط‌زیست و جنگل که باید جلوی آن گرفته شود، هر طرح تغییر کاربری باید منضبط باشد، حتی برای کارهای عامه، سازمان‌ها و ادارات دولتی نباید تخلف کنند به هیچ دلیلی پسندیده نیست که یک سازمان تخلف کند.

* یک روستای مولد نباید تبدیل به حاشیه‌نشین و بیکار شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اگر این نبایدها مثل تغییر کاربری بی‌ضابطه و بی‌قانون مورد توجه باشد یقینا اتفاقات خوبی می‌افتد.

رئیسی به بایدهایی که باید صورت بگیرد اشاره کرد و گفت: ما باید در دولت راه را برای کار قانون‌مند باز بگذاریم و جلوی تخلف قانونی را بگیریم، اعتقادم این است راه‌های قانون‌مند برای مردم اگر باز شود، جلوی تخلف گرفته خواهد شد، اگر هم کسی تخلف کرد با اعلام و تبیین تخلف او را متوجه کنیم، جامعه باید بداند که قانون‌مداری اتفاق افتاده ‌است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای ما باید فعال شود، افزود: روستاها کارخانه‌های تولیدی هستند که باعث می‌شوند مردم دیگر به حاشیه شهرها سفر نکنند، یک روستای مولد نباید تبدیل به حاشیه‌نشین و بیکار شود.

* بی‌اعتمادی‌ به دولت را تبدیل به امید خواهیم کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه دستگاه‌های عظیم تولیدی در روستاها فعال است، گفت: مشکلات را باید برای مردم رفع کنیم، تولید را برای آنها قابل ‌پیش‌بینی کنیم تا تولید کشاورز روی زمین نماند، وضعیت پنبه، دانه‌های روغنی و گندم به‌ خوبی برنامه‌ریزی شود.

رئیسی ابراز کرد: دل‌نشین‌ترین جا برای روستایی در داخل روستاست، برای اینکه روستا فضای تولید، کار، تلاش و فعالیت است، به برکت دست توانای مردم استان و فعالیت تولیدکنندگان و همه بخش‌ها تولید در کشور رونق پیدا می‌کند، دولت هم فعالیت فزاینده‌ای باید داشته باشد.

وی بیان کرد: برای خودم جایگاهی جز خدمت خالصانه ندارم، طلبه‌ای هستم که موظف به فعالیت جهادی در صحنه خواهم بود، بنای دولت ما مردمی است، برای این‌که گره‌های مردم باز شود، بی‌اعتمادی‌ها به دولت تبدیل به امید شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ