اشتغال 20 هزار نفر در صنعت پوشاک مشهد

ضرورت تشکیل کارگروه پوشاک در دومین قطب پوشاک کشور

اقتصاد ایران: مشهد-مدیر مجموعه تولیدی پوشاک اطمینان: مشهد به عنوان دومین قطب تولید پوشاک ایران است و برای توسعه نیازمند متولی دلسوز و آگاه است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، جواد حسین پور حجار در نشست با مدیر خبرگزاری و تحریریه اکونیوز خراسان رضوی افزود: راه  توسعه و تحول در حوزه پوشاک مشهد انجام کار پژوهشی ونگاه علمی به این مقوله  است و باید الگوهای کارآمد برای برون رفت از آشفته بازار تولید و عرضه پوشاک  ارایه داد.

وی خاطرنشان کرد : بیشتر فعالیت‌ اتحادیه‌های صنفی در حوزه پوشاک به صدور، ابطال و تمدید پروانه کسب محدود شده است و تغییر در مدل مدیریت سنتی اتحادیه‌ ضروری است.

 حسین پور با بیان اینکه متاسفانه کارفرما و تولیدکننده و کارگر بدون تخصص و آموزش وارد این حوزه می شوند ادامه داد:در مشهد دوهزار واحد تولید پوشاک زیرزمینی و خرد وجود دارد اما در کل استان به تعداد انگشتان دست هم واحد تولیدی استاندارد با واحدهای تخصصی در حوزه طراحی و تولید نداریم.

 وی افزود:در مشهد بیش از ۲۰هزار خانوار ارتباط مستقیم با صنعت پوشاک دارند اما بسیار مایه تأسف است که  یک کارگروه پوشاک در سازمان صمت نداریم،در اتحادیه ها به هیچ عنوان یک مشاور علمی و تحصیلکرده صنعت بازاریابی و فروش یا طراحی و برندینگ نداریم،یا اداره کار و امور اجتماعی هیچ آماری از صنعت پوشاک نمی‌تواند ارائه دهد، سازمان تٱمین اجتماعی آمار تعداد بیمه شدگان در حوزه پوشاک را ندارد.

حال صنعت پوشاک ما خوب نیست

ضرورت تشکیل کارگروه صنعت پوشاک

 این کارافرین برتر صنعت پوشاک گفت:در حال حاضر کرونا تمام ضعف های سازمان ها را پوشش داده و ضعف ساختاری نمایان نمی شود و ما بارها پیشنهاد  تشکیل واحد‌های آموزش و تجمیع واحد‌های کوچک و زیرزمینی تولید پوشاک و تشکیل یک کارگروه صنعت پوشاک را ارایه دادیم.

حسین پور در بخش دیگری با اشاره به اشتغال 70 نفری در این مجموعه تولیدی بیان داشت : پیشینه این مجموعه به سال 1332 با تاسیس واحد دوزندگی اطمینان توسط نسل اول خانواده حسین پور حجار برمی گردد و در سال 1382 با هدف تولید انبوه از سوی نسل سوم واحد تولیدی راه اندازی شده  و حضور در بازارهای جهانی به عنوان یک برند ایرانی از افق های این مجموعه تا سال 1402  در نظر گرفته شده است.

ضرورت تهیه پیوست رسانه ای برای صنایع 

مدیر دفتر اکو نیوز خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های رسانه و ضرورت تهیه پیوست های رسانه ای برای حوزه تولید گفت: رسانه می تواند کارکرد موثری  برای رونق تولید و تبیین مشکلات صنایع و کارآفرینان داشته باشد

مجتبی اطمینان با تبیین رویکرد خبرگزاری اقتصادی ایران از اعلام آمادگی  این رسانه برای انتقال موانع تولید به مدیران عالی و مرتبط استان و پیگیری جدی تشکیل کارگروه تخصصی پوشاک و ساختارهای مورد نیاز برای تحول در این صنعت خبر داد  

 

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ