چرایی انتخاب مرتضی حیدری بعنوان مجری مناظره ها
اقتصاد ایران: طبق انتظارها مرتضی حیدری برای سومین دوره پیاپی به عنوان مجری مناظره های انتخاباتی معرفی شد تا در نهایت تلویزیون ریسک انتخاب مجری دیگری را نپذیرفته باشد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مرتضی حیدری از همان ابتدا در فهرست گزینه های اصلی برای اجرای مناظره های انتخاباتی قرار داشت و اسمش در کنار نام هایی چون رضا رشیدپور، مهدی مهدی قلی، المیرا شرفیمقدم و محمدرضا شهیدیفر دیده می شد؛ اما با توجه به حساسیت بالای این ساختار تلویزیونی پربیننده، همان طور که پیشی بینی هم می شد، تلویزیون در نهایت سکان اجرای این مناظره ها را بار دیگر به حیدری سپرد که در دو دوره گذشته نحوه اجرایش، تلویزیون را با حاشیه، چالش یا انتقاد تاثیرگذاری مواجه نکرده بود. ضمن اینکه حیدری در این سال ها تا حدودی تلاش کرده است، موضع سیاسی خود را حداقل مانند دیگر همتایانش به صورت مستقیم بروز ندهد.
با این همه در سال ۹۲ و پس از معرفی حسن روحانی به عنوان رییس جمهور، وقتی صداوسیما بر اجرای نخستین گفتگوی تلویزیونی دکتر روحانی با مرتضی حیدری تاکید داشت، مشاور رسانه ای رییس جمهور این انتخاب را به دلیل آنچه پرهیز از روند یکنواخت گفت وگو می خواند، نپذیرفت و در نهایت پافشاری ها، باعث شد که در آخرین لحظات، عبدالرشیدی به جای حیدری بر صندلی گفت وگو بنشیند.
هر چند پس از آن، مرتضی حیدری بار دیگر به جایگاه قبلی اش، یعنی مجری گفت و گوی ویژه رییس جمهور با مردم بازگشت و چند باری هم مقابل حسن روحانی نشست.
در مناظره های ۱۴۰۰، مثل سنوات گذشته، یک مجری اصلی که همان مرتضی حیدری است اجرا را بر عهده دارد و در کنار او، یک مجری رزرو هم حضور خواهد داشت.
سیداحسان قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری امروز ـ شنبه ـ و در فاصله ۱۰ روز مانده به آغاز مناظره ها، از مرتضی حیدری به عنوان مجری این برنامه نام برده و این در حالی است که هنوز اعلامی رسمی از سوی سازمان صداوسیما در این زمینه صورت نگرفته است.
اعلام شده است که تعداد مناظره های تلویزیونی نامزدها در انتخابات ۱۴۰۰ همانند دو دوره قبل، به عدد سه می رسد؛ ضمن اینکه این سه مناظره با مدت زمان حداقل ۱۸۰ دقیقه، علاوه بر شبکه اول از رادیو هم پخش خواهد شد.
تلویزیون تاکنون سه دوره تولید و پخش مناظره های انتخاباتی را تجربه کرده است و در انتخابات ۱۴۰۰، با هفت نامزد نهایی چهارمین دوره از این ساختار تلویزیونی را پشت سر می گذارد؛ ضمن اینکه به نظر نمی رسد در مجموع در ساختار این برنامه، تغییرات چندانی نسبت به دوره های گذشته مشاهد شود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه