با محوریت انقلاب صنعتی چهارم؛

نخستین کنفرانس پارک‌های علم و فناوری برگزار شد

اقتصاد ایران: ساری- نخستین کنفرانس انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری ایران به میزبانی پارک مازندران با محوریت انقلاب صنعتی چهارم، اکوسیستم نوآوری ایران – فرصت‌ها و چالش‌ها به‌صورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،نخستین کنفرانس انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران با محوریت انقلاب چهارم صنعتی (industry4) از صبح امروز چهارشنبه 5 خردادماه 1400 به صورت ویدئوکنفرانسی با پیام منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.
این کنفرانس که نخستین تجربه در سطح پارک‌های علم و فناوری و به صورت وبیناری به میزبانی و همت پارک علم و فناوری مازندران به مدیریت دکتر علی معتمدزادگان برگزار شده است، تا عصر فردا پنج‌شنبه 6 خردادماه ادامه دارد.
علی معتمدزادگان با اعلام اینکه حدود 50 نفر از متخصصان باتجربه طی دو روز نظرات و تحلیل‌های خود را با مخاطبان در میان خواهند گذاشت، اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های انجمن برگزاری کنفرانس ادواری بود که نخستین دوره آن تحقق یافت و امیدوارم که با کمک متخصصان و فعالین اکوسیستم این موضوع ادامه پیدا کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در پیامی با بیان اینکه جهان به خصوص در حوزه علوم و فناوری به سرعت در حال تحول است، اظهار داشت: اکنون شاهد تحولات جدید در علوم هسته‌ای و انتقال آن در جهان هستیم لذا ضرورت همکاری و تعامل بین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به‌عنوان محیط‌های تولید علم و بخش‌های صنعتی به‌عنوان بهره‌بردارانِ از نتایج علم باید مورد توجه ویژه باشد.
منصور غلامی ادامه داد: پارک‌ها و مراکز رشد با جایگاه حساس و راهبردی خود واسطه‌های تسهیل علمی هستند و مراکز کاربست آنها به حساب می‌آیند. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آنچه پیش‌بینی می‌شود تحولات شگرفی است که در حیات جامعه و راهبردهای موجود در مباحث سیست‌گذاری در حوزه‌های ملی و بین‌المللی تأثیرات عمیقی بر جای خواهد گذاشت، معتقد است که هر جامعه‌ای باید خود را آماده رویارویی با علوم جدید بکند و ما قطعاً ذی‌حق هستیم و بر ما لازم است که این مهم را مورد دقت قرار دهیم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی انقلاب صنعتی چهارم را منزوج در سه ساحت علوم و فنون فیزیکی و شیمیایی، زیستی و حیاتی و شناختی و هوش مصنوعی دانست و گفت: البته تمام اینها بر یک بستر مشترک به نام دانش ریاضی و بستر نرم افزار و دیجیتال است.
غلامحسین رحیمی شعرباف با طرح این سوال که حال در ایران نقش ما چه خواهد بود؟ و چشم‌اندازهایی که ایران برای خود ترسیم کرده در کشور و سطح بین‌المللی قرار است چه سهمی داشته باشد، اظهار داشت: ما اکنون در این تحول علمی با ارائه مقالات و پژوهش‌ها و فناوری‌ها هم مشارکت داریم و هم سهم و اثرگذاری داریم.
وی با اشاره به وجود کارخانه‌های نوآوری و سراهای نوآوری در کشور و همچنین حدود 201 مرکز رشد و 46 پارک علم و فناوری در کشور، آنها را سرمایه‌های بزرگی در تحولات انقلاب صنعتی چهارم دانست. معاون وزیر علوم با بیان اینکه باید زمینه‌های اصلی که انقلاب صنعتی چهارم متکی به آن است را شناسایی کنیم، تصریح کرد: باید ببینیم اولویت ایران کدام یک از اینها هست و آنها را استخراج و برنامه را تنظیم و به پارک‌ها و مراکز رشد منتقل کنیم تا در یک برنامه 5 ساله در انقلاب صنعتی نقش‌پذیری داشته باشند.
به گزارش اکونیوز، "طراحی مواد اولیه و تراشه‌های جدید برای پلتفرم‌های هوش مصنوعی"، "آینده انقلاب صنعتی چهارم و پنجم در بستر نظریه موج پنجم: سناریوها، کاربردها و فناوری‌ها"، "آموزش و نقش مراکز آموزش عالی ایران در مواجه با انقلاب چهارم صنعتی"، "فرصت‌ها و چالش‌های ایران در عصر انقلاب چهارم صنعتی"، ازجمله موضوعاتی هستند که فردا و در روز پایانی کنفرانس در قالب پنل و سخنرانی توسط اساتید دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. امروز نیز 25 مقاله و سخنرانی ارائه شد؛ "الزامات پیاده‌سازی انقلاب چهارم صنعتی در کشور"، "قوانین،برنامه‌ها و سیاست‌ها"، "کاربرد کلان داده‌ها و یادگیری ماشین در شناخت بهتر بازار و مشتریان"، "اقتصاد و کسب و کارهای پلتفورمی و تأثیر آن در خلق ارزش و افزایش بهره‌وری ملی" عناوین سخنرانی و مقالات اساتید بود و علاوه بر آن مقالات دانشجویی در پنل‌های مجزا ارائه شد.
این کنفرانس فردا عصر با برگزاری مجمع عمومی که اعضای پیوسته انجمن، اعضای هیأت مدیره، عضو مدعو و نماینده کمیسیون انجمن‌های علمی در آن شرکت خواهند داشت، به کار خود پایان می‌دهد. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ