هزار و ۵۰۰میلیون دلار، هدفگذاری صادرات امسال خراسان رضوی

اقتصاد ایران: مشهد-هدفگذاری امسال صادرات استان بیش از هزار و ۵۰۰میلیون دلار است که رسیدن به آن نیازمند برنامه مدون برای بهره گیری از ظرفیت همه بخشهاست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان گفت: از این میزان هزار و ۲۵۷میلیون دلار به ۱۵کشور و بقیه به هند، چین و سایر کشورهای جهان صادر می شود.

مرتضی اشرفی افزود: پارسال مشکلاتی در مسیر صادرات کالا از خراسان رضوی در دوغارون و سرخس وجود داشت که با همکاری همه دستگاه های اجرایی بخش اعظم آن برطرف شد و هدف صادراتی سال گذشته محقق شد.

وی ادامه داد: میزان صادرات کالا از گمرکات استان در پارسال ۲میلیون و ۷۳۸هزار تُن به ارزش هزار و ۳۴۱میلیون دلار بود که در مقایسه با سال ۱۳۹۸ از نظر وزن ۲۰درصد و از نظر ارزش ۲۶درصد کاهش داشت.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از کل ارزش صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته ۲۹۱هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۲میلیون و ۸۹۲هزار دلار از محل بازارچه مرزی دوغارون انجام گرفت.

اشرفی افزود: وزن و ارزش صادرات کالاها از خراسان رضوی در سال۱۳۹۸ به میزان سه میلیون و ۴۰۸هزار تُن کالا به ارزش هزار و ۸۰۰میلیون دلار بود.

او میزان واردات کالا در پارسال از طریق گمرکات خراسان رضوی را ۱۸۴هزار تُن به ارزش ۳۸۵میلیون دلار بیان کرد و ادامه داد: این میزان در مقایسه با سال ۱۳۹۸ از نظر وزن ۳۴درصد و از نظر ارزش یک درصد کاهش داشت.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا در سال۹۹ تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان مثبت و معادل ۹۶۲میلیون دلار بود.

اشرفی افزود: صادرات برخی از کالاها از استان در سال گذشته به صفر رسید اما در مقابل صادرات برخی دیگر از کالاها از سرگرفته شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ