بازدید معاون استاندار از ۳واحد تولیدی در خراسان رضوی

اقتصاد ایران: مشهد-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه یکشنبه‌های مانع زدایی از تولید، از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، مرتضی اشرفی در حاشیه این بازدید ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و با اشاره به نقش اتکا به توان داخلی کشور در خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: یکی از مهمترین مصادیق اتکا به توان داخلی، حمایت از تولید و صنعت است.

 
وی ادامه داد: دفاع مقدس و به ویژه فتح خرمشهر به ما نشان داد که مقاومت مردمی و تلاش همراه با ایمان رزمندگان اسلام توانست با کمترین امکانات از مرز‌های کشور پاسبانی کند، لذا اکنون که دشمن پس از شکست در جبهه نظامی در مقابل ملت ایران، معیشت و سفره‌های مردم را نشانه گرفته لازم است همچون دوران دفاع مقدس، بسیج همگانی در مقابله با این جنگ اقتصادی تحمیلی شکل بگیرد.
 
اشرفی در ادامه با بیان اینکه این بسیج عمومی شامل مردم و مسئولان می‌شود افزود: مسئولان باید ظرفیت‌های قانونی و حمایتی کشور را در راستای رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن بکار بگیرند و آن را تقویت کنند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: نقش مردم در این بسیج عمومی نیز استفاده از کالا‌های داخلی است که منجر به افزایش تقویت واحد‌های تولیدی و حفظ و ایجاد اشتغال می‌شود.
 
مرتضی اشرفی با اشاره به اهمیت اقتصاد در استقلال کشور و سایر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: بدیهی است اشتغال موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و به نوعی در خنثی کردن جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه کشور نیز موثر خواهد بود.
 
وی در ادامه بیان داشت: سیاست‌های اقتصادی استان خراسان رضوی با ظرفیت‌های گوناگون در حوزه‌های گردشگری، صنعتی، معدنی، کشاورزی با این رویکرد ترسیم شده که از پتانسیل موجود حداکثر استفاده را برای افزایش بهره وری تولید و رونق واحد‌های تولیدی داشته باشیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه به اهمیت اقتصاد و در راس آن تولید اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین عوامل مقاوم سازی اقتصاد حمایت از صنعت و صنعتگران است که می‌تواند با کاهش وابستگی کشور به خارج، نقش کلیدی در مقاومت اقتصادی داشته باشد.
 
وی با اشاره به سیاست‌های کلان اقتصادی کشور تصریح کرد: یکی از مهمترین سیاستگذاری‌های کشور به اقتضای شرایط در قالب شعار سال توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود و شاهدیم که طی سال‌های متمادی، موضوع اقتصاد و تولید در راس این نامگذاری‌ها بوده و این نشان دهنده اهمیت این حوزه و ضرورت توجه مردم و مسئولان به آن است.
 
مرتضی اشرفی افزود: حوزه معاونت اقتصادی استانداری در راستای اهداف کلان اقتصادی کشور، برنامه ریزی لازم را برای شناسایی و رفع موانع تولید در زمینه‌های مختلف انجام داده و موضوعات مرتبط با این حوزه بصورت تخصصی در «ستاد راهبردی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.
 
دبیر ستاد راهبردی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در پایان یادآور شد: با دستور استاندار، حوزه معاونت اقتصادی در کنار تولیدکنندگان خواهد بود و سعی می‌شود در بازدید‌های انجام شده، آسیب‌ها شناسایی و راهکار‌های عملی مقابله با این آسیب‌ها بررسی و اجرایی شود.
 

نخستین واحد تولیدی که توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مورد بازدید قرار گرفت یک شرکت داروسازی بود که ماسک، گان و سایر ملزومات پوشش پزشکی تولید می کرد و ظرفیت تولید ماسک آن ۳۰۰هزار عدد در شبانه روز بود. این واحد برای اجرای طرح توسعه خود و ساخت واحد تولیدی جدید به سرمایه در گردش و دریافت تسهیلات از بانک نیاز داشت.

۱۴۰۰/۰۳/۰۲

واحد تولیدی دومی که مورد بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی قرار گرفت، شرکت تولیدکننده اتانول و الکل به ظرفیت تولید پنج هزار و ۵۰۰لیتر در روز بود که در اسفندماه سال۹۸ در پی شیوع کرونا، خط دوم این واحد راه اندازی و ظرفیت تولید به ۱۱هزار لیتر الکل در روز رسید که هم اینک این واحد گنجایش تولید ۲۵هزار لیتر الکل در روز را دارد.

واحد تولید سومی که مورد بازدید معاون استاندار خراسان رضوی و سایر مسئولان دستگاه های اقتصادی قرار گرفت، شرکت تولیدکننده صابون بود که قطب تولید و صادرات صابون جامد لباسشویی کشور به شمار می رفت، محصولات این واحد به کشورهای افغانستان و تاجیکستان و همسایه های شرقی صادر می شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ