۸۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی ، ساخت داخل است

اقتصاد ایران: مشهد-مدیرعامل شرکت ایران خودرو : ۸۰ درصد از قطعات مورد نیاز کشور در حوزه صنعت خودرو با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ؛ فرشاد مقیمی افزود : با تعریف طرح‌های خودکفایی هم اینک ۱۰۰ قطعه مورد نیاز خودرو‌های کشور که از طریق واردات تامین می‌شد به تولید داخلی رسیده است.

وی با اشاره به ارتباط شرکت ایران خودرو با ۶۵۰ سازنده مرتبط با صنعت خودرو سازی در سراسر کشور، ادامه داد: در سال جهش تولید نهضت ساخت تولید که از سیاست‌های اصلی کشور است در این شرکت نیز با حمایت سازمان (ایدرو) در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو با اشاره به ظرفیت‌های کارخانه تولید کابل خودرو سبزوار گفت: بخشی از سیم‌های رشته‌ای خودرو که در گذشته خارج از کشور وارد می‌شد امروز در شبکه این واحد صنعتی به مرحله داخلی سازی رسیده است.

مقیمی افزود : مواد اولیه سیم‌های رشته‌ای خودرو مورد نیاز کابل خودرو سبزوار از واحد‌های صنعتی زنجان تامین و این سیم‌ها تولیدی درکابل‌های که ایران خودرو نیاز دارد استفاده می‌شود این فرایند ۹۵ میلیون یوان صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از خروج ارز را به دنبال دارد.

وی با اشاره به داخلی سازی دی سی موتور‌ها در کارخانه تولید کابل خودرو، گفت: یکی از اساسی‌ترین قطعات که در شبکه برق الکترونیک خودرو‌ها مورد نیاز است موتور‌های دی سی است که در گذشته از خارج کشور وارد می‌شد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو ادامه داد: امروز خط روتر و مونتاز دی سی موتور‌ها در کارخانه تولید کابل خودرو شکل گرفته که طبق برنامه تعریف شده باید عمق ساخت تولید به آن داده شود.

مقیمی گفت : سیاست صنعت خودروسازی به سمت برقی سازی است لذا باید عمیق برقی سازی خودرو افزایش داده شود.


مدیر عامل کابل خودرو سبزوار نیز درباره افتتاح چهار طرح صنعتی مرتبط با قطعات خودروسازی، گفت: این طرح‌ها شامل مجموعه کابل‌های کنترل و شیشه بالابر‌های خودرو تارا، شیشه بالابر‌های خودرو دنا پلاس، داخلی سازی دی سی موتور شیشه بالابر و راه اندازی دستگاه استرند بافت است.


وی ادامه داد: مجموع سرمایه ثابت و سرمایه در گردش این طرح‌ها حدود ۶۳۵ میلیارد ریال بوده است که با بهره برداری این طرح‌ها ۷۹ فرصت شغلی مستقیم در سبزوار ایجاد شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ