نگاه ویژه سازمان‌های بین‌المللی به مرز دوغارون

اقتصاد ایران: مشهد-دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت : با توجه به همجواری مرز دوغارون با کشور افغانستان و با هدف کمک‌های بشر دوستانه به اتباع افغانستان سازمان‌های بین‌المللی نگاه ویژه‌ای به معبر زمینی دوغارون تایباد دارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،دکتر محمد حسن قوسیان مقدم در سفر به تایباد و در آیین افتتاح ساختمان اداری- تجاری جمعیت هلال احمر این شهرستان افزود: مرز دوغارون به عنوان دروازه طلایی یکی از مهمترین گذرگا‌های زمینی برای ورود و خروج اتباع افغانستانی به ایران است.

 

وی ادامه داد: در سالیان گذشته نهاد‌ها و دستگاه‌های ایرانی مستقر در مرز دوغارون همواره در حوزه‌های مختلف به اتباع کشور افغانستان خدمات ارزشمندی ارائه کرده اند که این مهم همواره مورد تجلیل سازمان‌های بین المللی قرار گرفته است.


دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به آموزش‌های پیش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون اشاره کرد و گفت: هم اکنون طرح آموزشی پیش آگاهی از خطرا مین از مهمترین برنامه‌های این جمعیت است که به آن دسته از اتباع افغانستانی که قصد عزیمت به کشور خود را دارند ارائه می‌شود.

قوسیان مقدم افزود: مرزی بودن شهرستان تایباد و در بعضی از مواقع بروز حوادث در ولایت‌های افغانستان که به مرز دوغارون نزدیک هستند می‌طلبد که تجهیزات مقابله با حوادث در جمعیت هلال احمر این شهرستان تقویت و به روز شود تا بتوان با آمادگی و توان بالا در هنگام حوادث احتمالی اقدامات لازم را انجام داد.


وی به جایگاه خانه‌های هلال در کشور اشاره کرد و گفت:این جمعیت سعی دارد در یک برنامه میان مدت در همه روستا‌های کشور خانه هلال ایجاد کند تا روستائیان در مقابله با حوادث آموزش‌های همگانی دریافت کنند از این رو پارسال بیش از پنج هزار خانه هلال در روستا‌های کشور به بهره برداری رسید.


دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هدف از تاسیس و فعالیت خانه‌های هلال را آموزش اصولی و کاربردی اقدامات امدادی به همه شهروندان به طور منظم و آماده کردن آن‌ها و ارائه سریع و مناسب خدمات لازم به نیازمندان در شرایط بحرانی در سطح محلات شهری و روستا‌ها برشمرد.


قوسیان مقدم به نقش و جایگاه جمعیت هلال احمر در کمک به دیگر کشور‌ها در زمان حوادث مختلف اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۱۹۲ کشور در جهان جمعیت هلال احمر یا کمیته بین المللی صلیب سرخ دارند که همه با هم در ارتباطند و هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی به مردم آن نقاط بر حسب وظیفه کمک می‌کنند.



وی با اشاره به کمک‌های دیگر کشورهاهمزمان با شیوع ویروس کرونا گفت: در این زمان ۱۷۰ محموله کمک‌های مردمی کشور‌های جهان وارد ایران و بین مردم استان‌های مختلف توزیع شد.



با حضور دکتر محمد حسن قوسیان مقدم در تایباد، ساختمان اداری، تجاری جمعیت هلال احمر این شهرستان با زیربنایی به مساحت هزار و ۱۷۵ متر مربع در سه طبقه افتتاح شد که برای بهره برداری نهایی از آن بیش از ۳۱ میلیارد ریال هزینه شده است.



همچنین با سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به تربت جام، ۱۵ خانه هلال در بخش‌های نصرآباد، بوژگان، پایین جام و مرکزی این شهرستان به بهره‌برداری رسید که زیربنای هر یک از این خانه‌ها ۲۰ تا ۵۰ مترمربع و هزینه ساخت هر یک از آن‌ها ۲ میلیارد ریال است.


۵۰ درصد از هزینه‌های ساخت این خانه‌ها از طریق خودیاری اهالی روستا‌های منطقه تامین شده است و این خانه‌ها به اقلام زیستی و انواع تجهیزات نجات مجهز هستند.


شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد و شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تربت‌جام در جنوب شرقی خراسان رضوی قرار دارند.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ