وزیر بهداشت در سفر به مشهد:

واکسیناسیون ۱۴ میلیون جمعیت هدف در کشور تا پایان خرداد ماه

اقتصاد ایران: مشهد-۱۴ میلیون جمعیت هدف شامل افراد بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و بیماران صعب العلاج تا پایان خرداد ماه واکسینه میشوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران؛وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز  در جلسه ستاد مقابله با کرونا  در مشهد  گفت: در موج چهارم ما ۳ کار اصلی راه اندازی کلینیک بستری موقت، فعال کردند مراکز ۱۶ ساعته وبستری نکردن بیماران غیر اورژانسی و حمایت از این بیماران در منازل را انجام دادیم و توانستیم از موج چهارم بعنوان سهمگین‌ترین موج عبور کنیم.


دکتر سعید نمکی افزود: ویروس کووید هندی و آفریقای در بعضی از شهر‌های کشور مشاهده شد و تحت کنترل است، اما این ویروس بر خلاف ویروس انگلیسی که از مرز‌های غربی وارد شد از مرز‌های جنوبی و جنوب شرقی و شرق وارد میشود و باید مراقبت ویژه‌ای در مرز‌ها انجام شود و در این راستا مرزبانی باید فعالیت خود را در ورود و خروج اتباع خارجی و تردد مرزی بیشتر کند.


رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا کشور از تولید واکسن‌های داخلی و استفاده از آن در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: درحال حاضر روزانه بیش از ۱۵۰ هزار دز واکسن تزریق میشود و این واکسناسیون تا بیش از ۳۰۰ هزار تزریق در روز خواهد رسید و از خرداد ماه تولید داخلی واکسن کرونا با ۶ پلت فرم برای استفاده قرار میگیرد.


وی گفت: در موج چهارم میزان مرگ و میر نسبت به بستری در موج سوم نصف شده است و علت اصلی آن تجربه بالای کادر درمان، همدلی مردم و مسئولین و تلاش همکاران ما در کادر درمان بوده است.


وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌های خود از تولیت آستان قدس رضوی برای توجه ویژه و رعایت دقیق دستورالعملهای بهداشتی در مناسبت‌های مختلف و به ویژه در شب‌های قدر و نماز عید فطر قدردانی کرد و افزود: خوشحالم که در برگزاری مراسم‌های مذهبی به مردم خوب کشورم اعتماد کردم و خوشحالم یارانی همراه در روز‌های سخت داریم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ