در هنگام خرید کتاب به نکات زیر دقت کنید!

اقتصاد ایران: هنگام خرید هر محصول فاکتورهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

خرید کتاب نیز از این قاعده مستثنی نیست. هرچند ممکن است هر فرد بنا به نیاز خود ویژگی خاصی را در خرید کتاب  مدنظر داشته داشته باشد، اما می‌توان گفت که برخی از این موارد در میان همه‌ی افراد مشترک هستند. 
از فاکتورهای کلی و عام گرفته تا موارد جزئی و خاص. عواملی نظیر موضوع، انتشارات، قیمت، کیفیت چاپ و یا حتی ارسال رایگان کتاب به هنگام خرید آنلاین از جمله‌ای این موارد هستند.
بهتر است پیش از خرید کتاب فهرستی از کتاب‌های مدنظر خود را در اختیار داشته باشید و سپس اقدام به خرید نمایید. انتخاب کتاب مناسب، یعنی اینکه کتابی را انتخاب کنید که مناسبِ حال و روزِ الان شما باشد.
مطمئن باشید در همه‌حال، کتاب مناسب شما وجود دارد. آنچه مهم است، لذت‌بردن شما از کتابی است که انتخاب می‌کنید. یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید کتاب، شهرکتاب ‌های سراسر کشور یا فروشگاه ‌هایی بزرگ همچون آن‌ها هستند. علت اصلی مناسب بودن این مکان‌ها،این است که در این مکان‌ها امکان مطالعه‌ی چند خط از کتاب وجود دارد. از دیگر محاسن خرید کتاب از کتاب ‌فروشی‌های بزرگ، وجود بخش‌هایی است که در آن‌ها کتاب‌ های جدید و کتاب‌های پرفروش چیده شده‌اند و می‌توانید از آنچه که این روزها به بازار عرضه شده و یا در میان مردم از محبوبیت بالاتری برخوردار گشته است به آسانی با خبر شوید.

 
نکات مهم در خریدکتاب :

1.موضوع کتاب:
 موضوعات در درجه‌ی اول کلی هستند و پس از انتخاب کلیت موضوع نوبت به محدود کردن آن می‌رسد. موضوع کتاب در اولویت بالایی قرار دارد. ممکن است عده‌ای طرفدار کتاب‌های ادبی باشند، عده‌ای مشتاق خواندن کتاب‌های علمی باشند و عده‌ای صرفا به خواندن کتاب‌های آموزشی علاقه داشته باشند. بنابراین اولین قدم در خرید کتاب، انتخاب موضوع موردنظر می‌باشد.

2.نویسنده یا مترجم:
 انتخاب نویسنده در هنگام خرید کتاب نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. بسیار دیده شده است که خوانندگان، پیگیر آثار  نویسنده‌های موردعلاقه‌ی خود هستند و کتاب‌های آن‌ها را دنبال می‌کنند.  از طرف دیگر هنگامی که کتابی از یک زبان به زبانی دیگر ترجمه شده باشد، اهمیت مترجم بسیار مهم جلوه می‌کند.  ترجمه‌ی با کیفیت عاملی به شدت موثر است که می‌تواند انتخاب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

3.قیمت کتاب:
 هرچند ارزشمندی محتوای کتاب مهم‌تر از قیمت آن است و قیمت نباید زیاد مهم باشد ولی با این‌همه نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. از همین رو خرید کتاب با تخفیف گزینه‌ی جذاب و وسوسه‌کنند‌ه‌ای برای بسیاری از خریداران کتاب به شمار می‌رود.

4.رده سنی کتاب:
هر کتابی برای هر رده‌ی سنی مناسب نیست. با توجه به سن مخاطبان، می‌توان کتاب مناسب با رده‌ی سنی آن‌ها را انتخاب کرد. از همین رو هنگام خرید کتاب به خصوص برای کودکان یا نوجوانان باید بسیار به این مورد توجه کرد. اطلاعات مربوط به رده‌ی سنی در قسمت شناسنامه‌ی کتاب موجود است و به راحتی می‌توانید با ورق زدن صفحات نخست کتاب، آن‌ را مشاهده کنید.

5.قطر کتاب:
این ویژگی را هم می‌توان جزء ویژگی‌های بسیار مورد توجه دسته ‌بندی کرد. چرا که به هنگام خرید کتاب بارها پیش آمده است که افراد به دلیل قطع بزرگ کتاب و مشکل در حمل‌و‌نقل و جا‌به‌جایی آن، از خرید کتاب سرباز زده و حتی به نسخه‌های Pdf روی آورده‌اند. گاهی چندین قطع مختلف از یک کتاب چاپ می‌شود و این موجب بالا رفتن قدرت انتخاب شما می‌شود.

جلد کتاب:
 یکی از مواردی که به طول عمر کتاب مربوط است جنس جلد کتاب است. جلدهای سخت یا به اصطلاح گالینگور علاوه بر دوام بالایی که دارند، زیبایی ظاهری کتاب را نیز دوچندان می‌کنند و حتی گاهی می‌توانند به عاملی تبدیل شوند که خرید کتاب بر اساس آن انجام شود. به خصوص زمانی که به دنبال هدیه‌ای نفیس هستید می‌توانید کتاب‌هایی با جلدهای سخت و نفیس و زرکوب را انتخاب کنید. 

7.نوبت چاپ و ویرایش کتاب:
 برای عده‌ای بسیار مهم است که چاپ نخست کتاب‌ها را خریداری کنند. این ویژگی عموما برای افراد مجموعه‌دار مهم‌تر است. چاپ اول‌ها ممکن است بعد از مدتی حتی با قیمتی بسیار بالاتر به فروش بروند. شاید در نگاه اول اینکه نوبت چاپ این کتاب اول باشد یا هفدهم، مهم نباشد. اما اگر اول باشد یعنی احتمالا با یک کتاب داغ و دست اول روبه‌رو هستید و اگر نوبت چاپ عدد بالایی باشد، مثلا بیش از ده نوبت یعنی کتاب پرفروش بوده و مخاطبین زیادی دارد. البته هرپرفروشی الزاما مفید یا حتی خوب نیست.هنگامی که کتابی در چاپ‌های بعدی ویرایش می‌شود ممکن است اصلاحات مفیدی در آن صورت گیرد و همین امر نکته‌ای مثبت تلقی می‌شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ