تزئین اتاق خواب با ساده ترین وسایل

اقتصاد ایران: اتاق خواب یکی از قسمت های خانه است که چیدمان و تزئین آن باید به گونه ای باشد که آرامش را برای افراد به ارمغان آورد. در واقع اتاق خواب مکانی برای استراحت است و افراد معمولا به دنبال طراحی و دکوراسیون زیبا برای اتاق خواب خود هستند که در کنار سرویس خواب، تزئینات با وسایل ساده جلوه خاصی به آن می بخشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،اتاق خواب یکی از قسمت های خانه است که چیدمان و تزئین آن باید به گونه ای باشد که آرامش را برای افراد به ارمغان آورد. در واقع اتاق خواب مکانی برای استراحت است و افراد معمولا به دنبال طراحی و دکوراسیون زیبا برای اتاق خواب خود هستند که در کنار سرویس خواب، تزئینات با وسایل ساده جلوه خاصی به آن می بخشد.
به یاد داشته باشید که همواره وسایل گران قیمت نمی توانند زیبایی بخش اتاق خواب شوند بلکه زیبایی و آرامش اتاق را می توان به کمک وسایل ساده دو چندان کرد. در ادامه مطلب شما را با ایده هایی آشنا خواهیم کرد که بتوانید به کمک آن ها اتاق خواب خود را تزئین کنید، پس ما را همراهی کنید.

ایده هایی جذاب برای تزئین اتاق خواب

برای زیبا کردن اتاق خود بهتر است، سادگی را در نظر داشته باشید که معمولا زیبایی در سادگی نهفته است. خرید وسایل گران قیمت و پر زرق و برق که فضای اتاق را خفه می کنند، چندان توصیه نمی شود، البته این بدان معنا نیست که هیچ وقت از این وسایل خریداری نکنید. در همین راستا ایده هایی را در ادامه ذکر کرده ایم که به کمک آن ها می توانید اتاق خواب را با وسایل ساده، زیبا تر کنید.

تزئینات چوبی بسیار زیبا به نظر می آیند.

در اتاق خواب وسایلی چون تخت خواب، میز آرایش و ... قرار می گیرند که معمولا از جنس چوب هستند بنابراین می توانید برای تزئین اتاق خواب، از وسایل چوبی استفاده کنید که با دیگر اجزای اتاق همخوانی داشته باشند. در اکثر خانه ها چوب های اضافه و جا مانده از درهای کهنه، میز، صندوقچه، کمد و ... وجود دارد که تنها با کمی خلاقیت می توان شلف های دیواری، گلدان های کوچک، شمعدان، قاب های زیبا و ... را به کمک آن ها ساخت.

البته چوب را می توان به راحتی در طبیعت یافت و با کنار هم قرار دادن چند شاخه از آن، وسایل تزئینی زیادی را ساخت. اگر به تزئینات موجود در بازار دقت کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر آن ها از چنین ایده هایی استفاده کرده اند که در نتیجه آن، آثار زیبایی خلق شده است.

استفاده از کاغذ رنگی می تواند به اتاق خواب روح تازه ای ببخشد.

رنگ ها اثر بخشی بسیار خوب و مثبتی بر ضمیر ناخودآگاه افراد دارند، این ویژگی بیشتر در افراد کم سن و سال یا همان کودکان، خود را بیشتر نشان می دهد. استفاده از کاغذ رنگی ها در اتاق خواب نوجوانان و کودکان، زیبایی خاصی به اتاقشان می بخشد که با ایجاد طرح ها و شکل های مختلف می توان در عین سادگی، اتاق خواب را تزئین کرد.


استفاده از بطری ها برای ساخت گلدان در اتاق خواب ایده ای جذاب به نظر می رسد.

لازم به خرید گلدان های گران قیمت نیست و شما می توانید بطری های شیشه ای و پلاستیکی اضافه در خانه را، به گلدان هایی زیبا تبدیل کنید. با استفاده از آبرنگ یا اسپری های رنگی می توانید گلدان با نقش و نگار و رنگ های زیبا و متنوع بسازید.

البته گلدان های ساده نیز در بازار موجود هستند که می توانید رنگ و بوی خاصی را به آتاق خواب خود ببخشید.


پارچه های اضافه را دور نریزید.

پارچه ها چه ساده باشند و چه دارای طرح و نقش باشند، اگر در کنار یکدیگر جای بگیرند ترکیبی زیبا را خواهند ساخت. یکی از وسایلی که همیشه می توان در اتاق خواب پیدا کرد، پادری ها هستند که می توانید با استفاده از پارچه ها و کنار هم قرار دادن آن ها، پادری های زیبا و رنگارنگی را درست کنید.

به کمک پارچه ها می توان دیوار قرار گرفته در پشت سرویس خواب ها را زیباتر کرد که توصیه می کنیم رنگ پارچه ها با رنگ تخت خواب همخوانی داشته باشد. البته ساخت قاب های دیواری یکی دیگر از موارد استفاده از پارچه، برای تزئین اتاق خواب است که می توان به راحتی آن ها را با تم اتاق ست کرد.

نور پردازی و چراغ خواب اتاق را از یاد نبرید.

نور اتاق خواب باید مناسب باشد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به کمک چند ریسه ساده می توانید نور کافی در اتاق ایجاد کنید و فضایی دلنشین را به وجود آورید. استفاده از ریسه ها در اطراف تخت خواب، میز آرایش و ... فضا را بسیار شیک جلوه می دهد.

همچنین می توانید از چراغ خواب های ساده برای اتاق خواب خود استفاده کنید، البته اگر کمی ذوق و سلیقه دارید خودتان دست به کار شوید و با لیوان و قاشق های یکبار مصرف  آباژور های زیبایی را خلق کنید. حتما این ایده را در خاطر داشته باشید و آن را به کار ببرید.

 
وجود آینه در اتاق خواب لازم و ضروری است.

آینه ها وجودشان در اتاق خواب ضروری است که معمولا میزآرایش و آینه در کنار هم قرار می گیرند، شما می توانید از آینه های کوچک که گرداگرد آن ها با تکه های چوب، پارچه، نی و ... تزئین شده است، استفاده کنید. این آینه های زیبا را، به راحتی در منزل می توانید بسازید و اتاق خواب خود را زیباتر کنید.

این ایده به تازگی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد که نشان می دهد، ایده ای به روز است پس حتما از آن در کنار سرویس خواب خود استفاده کنید.


باکس ها جلوه بی نظیری دارند، آن ها را فراموش نکنید.

باکس های چوبی در عین سادگی نمایی زیبا را ایجاد می کنند و می توانند دیوارهای اتاق خواب را، بیش از پیش زیباتر کنند. شما به سادگی می توانید باکس های چوبی را بسازید، این کار با استفاده از سبد های چوبی جای میوه قابل انجام است که باکس های مستطیلی شکل را برای شما به وجود می آورند.

همچنین اگر  ابزار نجاری دارید، می توانید شلف ها و باکس ها با اشکال هندسی متنوع بسازید. به طورکلی وسایل چوبی در اتاق خواب بسیار زیبا جلوه می دهند، زیرا میز آرایش و تخت خواب همگی از جنس چوب هستند و سبب می شود که فضای اتاق یکدست شود.

حصیرها همواره زیبا هستند.

هنر حصیر بافی سبب خلق آثار زیبایی می شود که هیچ وقت قدیمی نمی شوند و روز به روز استفاده از آن ها بیشتر می شود. اگر به این حرفه مسلط هستید، حتما برای اتاق خواب خود وسایل حصیری زیبایی بسازید.

برخی از افراد بر این باورند که حصیرها بیشتر در فضاهای بیرون منزل به کار برده می شوند، در حالیکه بسیاری از اکسسوری های زیبا و گران قیمت به کمک همین هنر ساخته می شوند، پس در اتاق خواب خود از حصیرها استفاده کنید.

جمع بندی

تزئینات و دکوری ها از ملزوماتی هستند که خریداران زیادی دارند. در اتاق خواب استفاده از تزئینات باید به گونه ای باشد که آرامش آن را برهم نزنند بنابراین می توان از تزئینات ساده و دم دست، برای زیباتر کردن مبلمان اتاق خواب خود استفاده کرد.

وسایل چوبی، پارچه ها، بطری ها، سبدهای چوبی میوه و ... اگر با کمی خلاقیت همراه شوند، می توانند به راحتی با سرویس خواب، میز آرایش و ... ست شوند و فضای اتاق خواب را دلنشین کنند. در این مقاله چند ایده که در عین سادگی بسیار زیبا هستند، ذکر شد که امیدواریم با بکارگیری آن ها، اتاق خواب خود را به زیبایی هر چه تمام تر تزئین کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ