چند درس بزرگ از برد و باخت ۱۲ میلیون دلاری در ارز دیجیتال

اقتصاد ایران: در این مطلب به نقل از ریچارد ویتوریا (Richard Vitoria) سرمایه گذار نجات دهنده، فعال در زمینه بلاک چین نکاتی را عنوان خواهیم کرد و از تجربیات او در سرمایه‌گذاری های مستقیم وی در ۲۰ پروژه از جمله اتریوم و Polymath و از سرمایه‌ گذاری ۱۲ میلیون دلاری‌ او در بازار رمزارز ها و فراز و نشیب هایی که ریچارد ویتوریا پیموده‌ است استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،برای سرمایه گذاری و معامله گری در بازارهای ارزدیجیتال و کسب در آمد دلاری با شرکت در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال به کسب دانش و مهارت در این زمینه بپردازید.

تجربیات شخصی و نگرش و امید ریچارد ویتوریا در بازار رمزارز ها:

۱- در زمانی که بازار نا خوش است و روند خوبی ندارید به سراغ استیبل کوین ها بروید و روی آن ها سرمایه گذاری کنید و هنگامی که شرایط بهتری ایجاد شد به سراغ ارزهای کوچک بروید.
۲- هولد کردن یک ارز دیجیتال ( یعنی نگه‌داری و سرمایه‌گذاری بلند مدت ) یک استراتژی آسان خواهد بود اما پر سود ترین روش نیست. اگر تمام کاری که در این بازار پر نوسان انجام داده‌اید تنها یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است و دیگر کاری به پولتان ندارید بدانید که دارید شانس بزرگی را از دست می‌دهید. اگر اعتماد به نفس انجام کار دیگری را ندارید، آغوش خود را برای یادگیری بیشتر در این بازار باز کنید.
۳- یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت این است که قبل از وقوع بحران، یک استراتژی مشخص برای خروج از بازار داشته باشید و یا یک برنامه‌ای که بتوانید به آن رجوع کنید. نباید در هنگام بحران به فکر راه حل بیوفتید. استراتژی خروج خود را از قبل تهیه کنید و آن را همراه خود داشته باشید.
۴- خریدن در پایین ترین قیمت و یا فروش در بالاترین نقطه غیر ممکن خواهد بود. واقع بینانه نگاه کنید، اینکه تصور کنید در این نقطه از بازار که با قیمت پایینی ارزی را خریداری کرده اید بازار به سمت رشد قیمت پیش خواهد رفت ایده آل ترین فکر ممکن است که در این بازار احتمال وقوع آن بسیار کم است. البته شما با تحلیل‌هایی که انجام می‌دهید می‌ توانید حد و حدود صعود و نزول را پیدا کنید اما هیچ‌ گاه ایده آل فکر نکنید. من چندین مرتبه هفتاد درصد از سرمایه خودم را در چند ماه پس از خرید یک ارز دیجیتال از دست داده ام در صورتی که رشد چهل درصدی را هدف داشتم.
۵- بازار ارز دیجیتال برای همه نیست. مادرم به من می گفت که اگر پول در آوردن آسان بود همه این کار را می کردند. برای من شبیه به این است که من به تنیس باز پولدار و مشهور یعنی رافائل نادال بگویم که اگر بدست آوردن پول زیاد فقط با ضربه زدن یک راکت به توپ آسان بود همه این کار را می کردند. تنیس بازی کردن همانند رافائل نادال کار راحتی نیست. بله ممکن است در بازار ارز های دیجیتال شما پول زیادی نصیبتان شود ولی خلاف آن هم امکان دارد که در مدت کوتاهی پولتان را به کلی از دست بدهید. برای رقابت کردن در این بازار باید قدرت تحلیل و تفکر و تحمل ناملایمتی ها را داشت. البته شانس و زمان مناسب برای اقداماتتان نیز در این امر دخیل هستند و کسی این موضوع را کتمان نمی کند.

۶- بازار ارز دیجیتال دنیای جدید و وسیعی می باشد. ما واقعا نمیدانیم کدام قیمت خیلی بالا و یا کدام خیلی پایین است. نوسانات در این بازار به قدری زیاد است که در طول زمان قله های بزرگ تری را فتح می کند و تصور ما از خیلی بالا را فرا تر می برد. ما باید آینده نگری بیشتری نسبت به این بازار مالی داشته باشیم وچشم اندازی وسیع تر و گسترده تر از گذشته از بازار های مالی سنتی همانند بورس در نظر بگیریم. چهار سال پیش والدینم به من میگفتند که اتر‌(ETH) آن ها را به قیمت ۴۵ دلار بفروشم. آن ها اصرار می کردند و من بر خلاف میل به حرف آن ها گوش دادم و اکنون پس از گذشت ۴ سال قیمت اتر به بالای ۳۰۰۰ دلار رسید و سقف ۴۰۰۰ دلار را جابجا کرد. ما نمی دانیم که قیمت آن ها تا چه اندازه بالا خواهد رفت و طبیعی است. هنوز این بازار به ثبات نرسیده و هر روزه در حال افزایش پیدا کردن است.

این ۶ درسی که به نقل از ریچارد ویتوریا گفته شد از تجربیات و سرمایه گذاری ۱۲ میلیون دلاری او در این بازار شگفت انگیز ارزهای دیجیتال بود. این بازار نیازمند کسب دانش و مهارت و تجربه می باشد. سرمایه گذاری در این بازار میتواند به یک بازی بسیار لذت بخش برای شما تبدیل شود اگر بلد باشید که چگونه بازی کنید.
در سایت آکادمی علی ربیعی  و با شرکت در دوره‌های آموزشی بازار ارزهای دیجیتال می توانید به یک معامله گر و سرمایه گذار تبدیل شده و به کسب درآمد در این بازار مالی بپردازید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ