معاون وزیر ورزش اعلام کرد:

عدم حضور دختران ما در مسابقات جهانی ژیمناستیک

اقتصاد ایران: مهین فرهادی زاد پس از عدم تایید لباس زنان ژیمناستیک برای حضور در میادین برون مرزی گفت: در رشته هایی مثل شنا و ژیمناستیک به دلیل پوشش‌های استانداردشان در دنیا، امکان حضور دختران ما وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،مهین فرهادی‌زاد، معاون توسعه زنان وزارت ورزش و جوانان به عدم تایید لباس ژیمناستیک برای حضور در میادین برون مرزی و محدود شدن فعالیت‌های زنان این رشته به مسابقات داخل کشور اشاره کرد و گفت: در رشته هایی مثل شنا و ژیمناستیک به دلیل پوشش‌های استانداردشان در دنیا،  امکان حضور دختران ما وجود ندارد اما این به معنی عدم فعالیت این رشته‌ها نیست. دختران قهرمانی در شنا و ژیمناستیک داریم که زحمت می‌کشند و فدراسیون برای آنکه تلاش‌های آنها از بین نرود، تدابیری را می‌اندیشد، مثل فدراسیون شنا که دو سال پیش مسابقات بین‌المللی را برای زنان در تبریز تدارک دید یا اقدام وزارت ورزش در زمینه شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی، بنابراین در رشته‌هایی که به دلیل شرایط پوشش امکان حضور در خارج از کشور را نداریم، می‌توانیم در داخل کشور با رعایت شرایط لازم و استانداردهای ورزشی مسابقه بین‌المللی برگزار کنیم و رقبای خارجی را در کنار دخترانمان داشته باشیم. 

او افزود: خانم اینچه‌درگاهی خیلی تلاش زیادی کرد و در  جلسات لباس‌های متعددی را آورد اما در ژیمناستیک مهارت‌ها، لباس، آرایش مو و آرایش ورزشکار نمره دارد. ورزشکاران ما که نمی‌خواهند زنگ تفریح بروند، بالاخره باید فضایی ایجاد شود که رقابت کنند و خودی نشان بدهند.

 فرهادی‌زاد ژیمناستیک را متفاوت‌ از رشته‌هایی چون بسکتبال دانست که در سال‌های اخیر موفق به کسب مجوز حضور در میادین بین‌المللی با حجاب اسلامی شد و در این مورد گفت: در رشته‌های توپی و راکتی با توجه به پوشش مصوب فدراسیون‌های جهانی و لباس‌هایی که در داخل طراحی شد، امکان حضور باحجاب در میادین بدست آمد و دیدید که بسکتبال سه نفره زنان مدتی بعد از حضور در مسابقات، اوضاع خوبی در رویدادهای بین‌المللی پیدا کرد اما ژیمناستیک و شنا فرق می‌کند. به همین دلیل ضمن تشکر از تلاش خانم درگاهی، پیشنهاد می‌کنم برگزاری مسابقات بین‌المللی در داخل کشور برای زنان را در دستور کار خود قرار دهد. ما هم به عنوان وزارت ورزش وظیفه داریم، کمک کنیم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد در زمانی دیگر و با طراحی متفاوتی مجوز حضور زنان در رویدادهای برون مرزی صادر شود؟ گفت: همانطور که گفتم در ژیمناستیک حرکات بدن باید به خوبی دیده شود تا داور امتیاز بدهد. می‌گویند ژیمناستیک برای همه، فعالیتی گروهی است اما در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌کند و هر کسی که بتواند حرکات را زیباتر، اصولی‌تر و بر اساس مهارت‌ها انجام بدهد، امتیاز می‌گیرد، بنابراین در نمایش حرکات و مهارت‌های بهتر لباس ژیمناستیک تعیین کننده است.  

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به سهمیه‌های کسب شده المپیک در بخش زنان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه سارا بهمنیار در کاراته آخرین نفری بود که تاکنون سهمیه گرفته و تعداد زنان المپیکی به 6 نفر رسیده است. امید دیگری به کاراته داریم که در دو بخش کاتا و کمیته در مسابقات کسب سهمیه در فرانسه ورودی المپیک را کسب کنند. از طرف دیگر تکواندو هم برای مسابقات انتخابی آماده می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما چند سهمیه دیگر برای زنان است؟ گفت: امیدوار هستم هر دو سهمیه کاراته را بگیریم. کار خیلی سختی است اما ورزشکاران ما نشان داده‌اند که همیشه کارهای بزرگی را در  سختی‌ها انجام داده‌اند. امیدوارم تکواندوکارهایمان هم خوش بدرخشند. 

فرهادی زاد همچنین به گلایه زنان کشتی‌گیر از کم‌توجهی مسئولان ورزشی اشاره کرد و گفت: فدراسیون کشتی خیلی با درایت عمل می‌کند. مسابقات قهرمانی کشور در بخش آلیش را دیدم  که با قدرت و تعداد بالای شرکت کننده به زیبایی برگزار شد. فدراسیون فضای امنی را برای زنان ایجاد کرده که هم در مسابقات داخلی شرکت می‌کنند و هم به رویدادهای بین‌المللی اعزام می‌شوند. باید با آرامش جلو رفت تا فضاهای حاشیه‌ای مشکل‌ساز نشوند. وزارت ورزش هم حمایت می‌کند. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ