بهترین روش های ارزیابی عملکرد کارکنان چیست؟

اقتصاد ایران: برای اینکه بدانیم دیگران چگونه این کار را انجام می دهند، نظرات 10 کارآفرین برتر را دنبال کردیم تا مهمترین نکاتی را که باید در ارزیابی اعضای تیم در نظر بگیرند، به اشتراک بگذارند.

 ارزیابی عملکرد کارکنان یکی از فاکتورهای مهم در پیشرفت سازمانی به شمار می آید و در صورتی که به درستی به آن پرداخته شود، در مدت زمان های متوالی، اثربخشی آن قابل اندازه گیری خواهد بود.

فاکتورهای موثر در ارزیابی عملکرد کارکنان
با ارزیابی عملکرد منابع انسانی، می توان به شکلی هدفمندتر، توانمندسازی کارکنان را رقم زده و هر یک را در جای مناسب خود قرار داد. این فاکتورها را می توان در موارد زیر جای داد:

تمام کننده بودن
در پایان دوره های کاری هیچ چیزی مهم تر از این نیست که دریابید آیا کارکنان شما تمام کننده بوده و مسئولیت های خود را به شکل انفرادی یا در قالب تیمی به پایان رسانده اند یا خیر.

کیفیت کار
مهمترین نقطه داده ما کیفیت کاری است که کارکنان ما ایجاد می کنند. این از طریق بررسی منظم محصولات قابل تحویل مشتری، نقش آنها در رسیدن به اهداف تعریف شده سازمانی، ثبات تغییرات / پلت فرم تولید، بهترین روش ها و بازخورد مشتری اندازه گیری می شود.


سطح خلاقیت

خلاقیت یکی از مهمترین نکات در ارزیابی عملکرد کارکنان است. چند وقت یک بار کارکنان فرضیات اساسی در مورد یک مسئله را زیر سوال برده و راه حل جدیدی ارائه داده اند؟ آیا آنها خارج از چارچوب فکر کرده و با موفقیت خودشان ریسک می کردند؟ با پیگیری حوادث ریسک پذیری خلاقانه و آگاهانه، می توانیم عملکرد بالا را به روشی معنی دار شناسایی و به آنها پاداش دهیم.


میزان بهبود مداوم
آرزو و تلاش برای بهتر شدن از ارزشمندترین کیفیت برخوردار است. پیشرفت مداوم در سراسر سازمان مهمترین عامل ارزیابی عملکرد محسوب می شود.

هیچ کارمندی توانایی این را ندارد که واقعاً در هر نقطه ارزیابی فرم بررسی سه ماهه عالی باشد. با این حال، هر کارمند این فرصت را دارد که هر روز، ماه، سه ماهه و سال را بهبود را تجربه کرده باشد و این کافی خواهد بود.

بازخورد مشتری
یک کارمند با بازخورد خوب مشتری، حتی کارمندی که فروش خوبی ندارد، می تواند پیشرفت کند. کارمندی با بازخورد خوب مشتری، حتی کارمندی که فروش نمی کند، می تواند پیشرفت کند. چنین چیزی شاید خود را در نهایت در تجزیه و تحلیل مالی سازمان نشان دهد و این که تا چه اندازه برخی از کارکنان علی رغم نداشتن فروش محصول یا خدمات کافی، در جذب مشتری های وفادار موثر بوده اند.
کسی که بازخورد منفی داشته باشد به احتمال زیاد با گذشت زمان کارایی و بهره وری خود را از دست خواهد داد.


پاسخگویی به بازخورد
کارکنانی که پاسخگویی به بازخورد را به درستی انجام می دهند، بهترین بهره وری را ایجاد خواهند کرد. اگر چه ما نمی خواهیم که کارکنان کورکورانه و بدون در نظر گرفتن ایده های خود، منفعل عمل کنند؛ اما پاسخگویی درست به بازخورد، یکی از فاکتورهای ارزیابی کارکنان به حساب می آید. کارمند ایده آل  بازخورد می گیرد و واقعاً انتقادی فکر می کند، به گونه ای که می فهمد چرا از او خواسته اند تغییر کند. یا اینکه او درمورد اینکه چه چیزی موثر است و در چه چیزی موثر نیست.
هر یک از اعضای تیم باید یک لیست وظایف به روز داشته باشد که بتواند از آنها برای نظارت بر محصولات قابل ارائه و اندازه گیری پیشرفت خود استفاده کند.
هنگام ارزیابی عملکرد کارمند ، میزان تکمیل آنها را بررسی کنید و کیفیت وظایف آنها را ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها در حال کار بر روی مواردی هستند که متناسب با رشد شرکت است.

کلام آخر
در شرکت مشاوره مدیریت غزال، خدمات مشاوره مدیریت، مشاوره مدیریت دانش، مشاوره سیستم جبران خدمت، توانمندسازی کارکنان و ... ارائه شده و می توان با استفاده از این خدمات سطح بهره وری سازمانی را به حداکثر رسانده و از پتانسیل های موجود، بهترین برداشت را داشت. شما تا چه اندازه در سازمان و شرکت خود، از خدمات مشاوره مدیریت و مدیریت استراتژیک بهره برده و این موارد را تا چه اندازه در بهره وری نهایی سازمانی موثر می دانید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.ر

بهترین روش های ارزیابی عملکرد کارکنان چیست؟

برای اینکه بدانیم دیگران چگونه این کار را انجام می دهند، نظرات 10 کارآفرین برتر را دنبال کردیم تا مهمترین نکاتی را که باید در ارزیابی اعضای تیم در نظر بگیرند، به اشتراک بگذارند. ارزیابی عملکرد کارکنان یکی از فاکتورهای مهم در پیشرفت سازمانی به شمار می آید و در صورتی که به درستی به آن پرداخته شود، در مدت زمان های متوالی، اثربخشی آن قابل اندازه گیری خواهد بود.

فاکتورهای موثر در ارزیابی عملکرد کارکنان

با ارزیابی عملکرد منابع انسانی، می توان به شکلی هدفمندتر، توانمندسازی کارکنان را رقم زده و هر یک را در جای مناسب خود قرار داد. این فاکتورها را می توان در موارد زیر جای داد:

تمام کننده بودن

در پایان دوره های کاری هیچ چیزی مهم تر از این نیست که دریابید آیا کارکنان شما تمام کننده بوده و مسئولیت های خود را به شکل انفرادی یا در قالب تیمی به پایان رسانده اند یا خیر.

کیفیت کار

مهمترین نقطه داده ما کیفیت کاری است که کارکنان ما ایجاد می کنند. این از طریق بررسی منظم محصولات قابل تحویل مشتری، نقش آنها در رسیدن به اهداف تعریف شده سازمانی، ثبات تغییرات / پلت فرم تولید، بهترین روش ها و بازخورد مشتری اندازه گیری می شود.

سطح خلاقیت

خلاقیت یکی از مهمترین نکات در ارزیابی عملکرد کارکنان است. چند وقت یک بار کارکنان فرضیات اساسی در مورد یک مسئله را زیر سوال برده و راه حل جدیدی ارائه داده اند؟ آیا آنها خارج از چارچوب فکر کرده و با موفقیت خودشان ریسک می کردند؟ با پیگیری حوادث ریسک پذیری خلاقانه و آگاهانه، می توانیم عملکرد بالا را به روشی معنی دار شناسایی و به آنها پاداش دهیم.

میزان بهبود مداوم

آرزو و تلاش برای بهتر شدن از ارزشمندترین کیفیت برخوردار است. پیشرفت مداوم در سراسر سازمان مهمترین عامل ارزیابی عملکرد محسوب می شود.

هیچ کارمندی توانایی این را ندارد که واقعاً در هر نقطه ارزیابی فرم بررسی سه ماهه عالی باشد. با این حال، هر کارمند این فرصت را دارد که هر روز، ماه، سه ماهه و سال را بهبود را تجربه کرده باشد و این کافی خواهد بود.

بازخورد مشتری

یک کارمند با بازخورد خوب مشتری، حتی کارمندی که فروش خوبی ندارد، می تواند پیشرفت کند. کارمندی با بازخورد خوب مشتری، حتی کارمندی که فروش نمی کند، می تواند پیشرفت کند. چنین چیزی شاید خود را در نهایت در تجزیه و تحلیل مالی سازمان نشان دهد و این که تا چه اندازه برخی از کارکنان علی رغم نداشتن فروش محصول یا خدمات کافی، در جذب مشتری های وفادار موثر بوده اند.

کسی که بازخورد منفی داشته باشد به احتمال زیاد با گذشت زمان کارایی و بهره وری خود را از دست خواهد داد.

پاسخگویی به بازخورد

کارکنانی که پاسخگویی به بازخورد را به درستی انجام می دهند، بهترین بهره وری را ایجاد خواهند کرد. اگر چه ما نمی خواهیم که کارکنان کورکورانه و بدون در نظر گرفتن ایده های خود، منفعل عمل کنند؛ اما پاسخگویی درست به بازخورد، یکی از فاکتورهای ارزیابی کارکنان به حساب می آید. کارمند ایده آل  بازخورد می گیرد و واقعاً انتقادی فکر می کند، به گونه ای که می فهمد چرا از او خواسته اند تغییر کند. یا اینکه او درمورد اینکه چه چیزی موثر است و در چه چیزی موثر نیست.

هر یک از اعضای تیم باید یک لیست وظایف به روز داشته باشد که بتواند از آنها برای نظارت بر محصولات قابل ارائه و اندازه گیری پیشرفت خود استفاده کند.

هنگام ارزیابی عملکرد کارمند ، میزان تکمیل آنها را بررسی کنید و کیفیت وظایف آنها را ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها در حال کار بر روی مواردی هستند که متناسب با رشد شرکت است.

کلام آخر

در شرکت مشاوره مدیریت غزال، خدمات مشاوره مدیریت، مشاوره مدیریت دانش، مشاوره سیستم جبران خدمت، توانمندسازی کارکنان و ... ارائه شده و می توان با استفاده از این خدمات سطح بهره وری سازمانی را به حداکثر رسانده و از پتانسیل های موجود، بهترین برداشت را داشت. شما تا چه اندازه در سازمان و شرکت خود، از خدمات مشاوره مدیریت و مدیریت استراتژیک بهره برده و این موارد را تا چه اندازه در بهره وری نهایی سازمانی موثر می دانید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ