شهرداری تهران

فروختن املاک به معنای شهر فروشی نیست

اقتصاد ایران: شهردار تهران با اشاره به اینکه منتقدان می گویند در این دوره شهر فروشی ادامه داشته است و شهرداری خانه شهردار را فروخته‌است، گفت: فروختن املاک، شهر فروشی محسوب نمی شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  پیروز حناچی شهردار تهران در آئین افتتاح و بهره برداری از ایستگاههای اقدسیه و مرزداران با اشاره به اینکه ایستگاه مرزداران در فاز ۲ خط ۶ متروی تهران مترو را تنها راه حل مشکل ترافیک و آلودگی کلان شهر تهران برشمرد و گفت: فرصت داشتن منابع را تا قدری از دست داده‌ایم و روزهایی که سالانه کشور صدها میلیارد دلار درآمد داشت و این پروژه به عنوان اصلی ترین پروژه باید تأمین منابع می‌شد اما این فرصت از دست رفت و امیدواریم با گشایش‌های مالی و گذر از تحریم ابر پروژه مترو تهران و کلانشهرها پیشرفت کند.

وی ادامه داد: علی رغم همه این شرایط سخت و کاهش شدید ارزش پول به قول‌هایی که دادیم پایبند بودیم که یکی از آن توسعه مترو، فضای سبز، ایجاد انضباط مالی از جمله اینها بود.

حناچی گفت: بعضاً هم یکی از اصلی ترین پروژه‌های ما در این دوره، برنامه جلوگیری از فروش شهر بود که خوشبختانه از طرح تفصیلی تهران تخطی نکردیم و مطمئنیم که این روش باید ادامه یابد.

وی اظهار داشت: حمل و نقل عمومی تهران یک پروژه‌ها حاکمیتی است و بعضاً هم گفته می‌شود شهر فروشی ادامه داشته است و خانه شهرداری را فروخته‌اید اما فروختن املاک شهر فروشی محسوب نمی‌شود و به معنای عبور از خطوط نیست. چراکه این املاک برای شهر هزینه شده است.

شهردار تهران ابراز داشت: تنها با جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها می‌توانیم حق هوای پاک را به مردم بدهیم که جز با حمل و نقل پاک محقق نمی‌شود.آلودگی موتورهای برقی که سهمشان در کشور رو به افزایش است بیش از ۱۰ درصد است. و به همین دلیل در این دوره حدود ۱۷۰ کیلومتر به مسیر دوچرخه اضافه کرده‌ایم و راهی جز این نداریم.

وی ادامه داد: اگر دوچرخه به عنوان وسیله کار فعالیت کند به ازای هر دوچرخه یک خودرو از حمل و نقل حذف می‌شود،.

شهردار تهران گفت: دوچرخه سواری از منزل تا نزدیکترین ایستگاه مترو مهمترین هدف ماست که با بهره برداری از خطوط مترو می‌توانیم شرایط سخت‌تری را برای آلاینده متحرک فراهم کنیم.

حناچی گفت: در شرایط سختی هستیم و جنگ اقتصادی علیه کشور بزرگترین تهدید برای اقتصاد و حاکمیت ملی ماست و تلاش کردیم این تهدید به یک فرصت تبدیل شود. به این معنا که خط ۷ مترو زمانیکه اجرا می‌شد شرکت‌های خارجی به دلیل تحریم آن‌را رها کردند و رفتند و همکارانمان در شهرداری آن‌را افتتاح کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ