حال و هوای حرم مطهر رضوی در آستانه عید سعید فطر

اقتصاد ایران: مشهد-نوید فرارسیدن ماه شوال، جوش و خروشی در مشهدالرضا و به ویژه بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به پا کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر خادمان بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی امکانات لازم برای میزبانی شایسته از زائران و مجاوران را فراهم کرده اند که این امکانات متاثر از شرایط روز جامعه با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به مناسبت این عید سعید، صحن و سرای رضوی با ریسه‌های رنگی چراغانی و پرچم‌های سبز در تمام صحن‌ها به ویژه در صحن پیامبر اعظم (ص) نصب شده است.

همچنین دور تا دور صحن‌ها با نصب پارچه‌های سبزرنگ عمودی مزین به عبارت‌های «عیدتان مبارک» و «اسعدالله ایامکم» فضاآرایی شده و حال و هوای شاد بهاری حرم مطهر امام رئوف (ع) را دوچندان کرده است.

فضای سبز و گل‌آرایی بارگاه نورانی امام هشتم(ع) نیز به زیباترین شکل انجام شده به گونه‌ای که به هر گوشه این صحن و سرا قدم بگذارید، شمیم خوش گل بوته‌ها و شاخه گل‌های سفید، زرد و صورتی را حس خواهید کرد.

اقدامات لازم در حوزه نظافت، غبارروبی و ضدعفونی اماکن متبرکه رضوی نیز در حال پیگیری است؛ چنانکه پس از پایان شب‌های قدر، شست‌وشو دوربرگردان‌های حرم مطهر امام رضا(ع) و سطوح انجام شده است.

با توجه به برگزاری نماز عید فطر با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در بارگاه ملکوتی رضوی، پیش‌بینی‌های لازم برای فرش‌آرایی صحن‌ها به صورت شطرنجی و با فاصله و تهیه اقلام مختلف مورد نیاز زائران و مجاوران همچون محلول ضدعفونی دست، مُهر نماز، لیوان یک‌بار مصرف و... انجام شده است.

به همت معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی، ۱۰۰هزار بسته متبرک صبحانه نیز شامل کیک، شیر، پنیر، کشمش، گردو و نان به مناسبت عید فطر تدارک دیده شده است که طبق دستورالعمل‌های بهداشتی توزیع خواهد شد.

آستان قدس رضوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است، نماز عید سعید فطر با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در بارگاه منور حضرت ثامن الحجج (ع) اقامه خواهد شد.

این مراسم معنوی قبل از طلوع آفتاب با تلاوت آیات قرآن کریم و بیان احکام شرعی روز عید فطر آغاز و سپس نماز این عید فرخنده به امامت آیت الله سیداحمد علم الهدی اقامه خواهد شد.

به دلیل حضور گسترده نمازگزاران در این روز، صحن پیامبر اعظم (ص)، صحن‌های پیرامونی و دور برگردان‌های حرم مطهر به صورت شطرنجی و با فاصله، مفروش، گلاب پاشی و عودسوزی، انجام و در تمام ورودی‌های حرم مواد ضد عفونی و برگه‌های نماز برای استفاده زائران، توزیع می‌شود.

همچنین ۸۳صندوق جمع‌آوری فطریه و کفاره در صحن ها، ورودی‌ها و دفاتر نذورات حرم مطهر رضوی استقرار یافته اند.

زائران و مجاوران می‌توانند از ساعت۱۹ آخرین روز ماه مبارک رمضان تا اذان ظهر روز عید فطر، نسبت به پرداخت وجوه زکات فطریه و کفاره خود به صورت نقدی در حرم مطهر رضوی اقدام کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ